וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק זאבי: "למדתי להכיר את עצמי"

3.3.2013 / 14:30

הג'ודוקא הפורש הרצה בפני תלמידים בראשון לציון והודה: "אם האולימפיאדה הייתה בעוד שנה, הייתי שומר על עצמי ומתחרה"

ארבעה חודשים אחרי שפרש, ושבוע לפני שהוא יוצא כמאמן עם נבחרת הנוער לתחרויות באירופה, הגיע הבוקר (ראשון) הג'ודוקא האולימפי לשעבר אריק זאבי להרצות בפני כ-600 תלמידים בחטיבת הביניים "דורות" בראשון לציון. זאבי הגיע לבית הספר במסגרת פתיחת שבוע הבריאות שנפתח הבוקר, וקדמה להרצאתו משחק בין נבחרת בית הספר לקבוצת הכדורסל של מכבי ראשון לציון, שחלק מבוגריה הם גם בוגרי בית הספר.

זאבי, שמרבה להרצות בתקופה האחרונה בפני חברות שונות, אך לא בפני ילדים, אמר בפתח הרצאתו: "כששומעים על ההישגים שלי אומרים שבטח התאמנתי במקום הכי טוב ועם המאמן הכי בכיר, אבל לא. התחלתי במקום קטן, על מזרון דק במקלט בפרדס כץ, עם מאמן בן 16.5 ותראו לאן הגעתי. הכל תלוי לאן אתם שואפים, וכמה אתם רוצים את זה".

אריק זאבי, ג'ודוקא עבר. קובי אליהו
פרק חדש מתחיל עבורו. זאבי/קובי אליהו

בהמשך מדליסט הארד מאתונה סיפר על האכזבה מפספוס המדליה מסידני, מחשבות הפרישה לפני אתונה, על ההתרגשות והרגעים שלפני הזכייה במדליה. זאבי סיפר מה הוא לוקח מהקריירה שלו: "כשתגיעו למצבים של לחץ, תנסו להסתכל עליכם מהצד, זה נשמע פשוט אבל זה קשה. אחד הדברים שהכי יצאו לי מהיות ספורטאי זה לא המדליות, אלא זה שלמדתי להכיר את עצמי".

לבסוף נשאל על ידי אחד התלמידים את השאלה הברורה - למה החליט לפרוש: "לונדון הייתה התחרות הכי קצרה שהייתה לי אי פעם, כשהרגשתי הכי טוב. זה גמר אותי. כשהבנתי שאני אהיה בן 40 בריו, אז ירד לי האוויר מהמפרשים. אם האולימפיאדה הייתה בעוד שנה, הייתי שומר על עצמי בכושר להתחרות".

  • עוד באותו נושא:
  • אריק זאבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully