וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוצים בהתאחדות? שכר הבכירים זינק בעשרות אחוזים

17.2.2013 / 12:47

הדוחות הכספיים של ההתאחדות חושפים: עלות שכרו של אורי שילה זינקה ב-2011 בעשרות אחוזים ל-765,960 שקל. שכרו של מאמן הצעירה שודרג ביותר מ-20 אחוז. שירותיו של שפיגלר עלו 645,131 שקל. תגובת ההתאחדות: "הנתונים מטעים ומוטעים. ההבדל בסכומים נובע מחישוב שכר שונה"

בהתאחדות לכדורגל דיווחו במהלך השנתיים האחרונות על קשיים כלכליים שגרמו לעיכוב בהעברות כספים לקבוצות הכדורגל בליגת העל ועל קיצוצים רוחביים שכללו אף פיטורי עובדים. מבדיקה שערך וואלה! ספורט, עולים נתונים מעניינים שמבשרים על עלייה של עשרות אחוזים בשכר בכירי ההתאחדות. מעיון במדרגות השכר עולה כי הבכירים נהנו בשנתיים האחרונות מהעלאות בשכר בשווי של עשרות אחוזים, עניין תמוה לנוכח ההחלטה לשמור על תקציב שפוי. הנתונים שיוצגו לפניכם הם עלות העסקת העובדים בהתאחדות לכדורגל במונחי ברוטו.

על פי הדוחות הכספיים של ההתאחדות שהוגשו לרשם העמותות וחתומים על ידי יו"ר ההתאחדות אבי לוזון וחבר המזכירות דודי גיל, עלות העסקתו של המנכ"ל אורי שילה עלתה בעשרות אחוזים בשנת 2011 לעומת שנת 2010. מהנתונים עולה כי עלות העסקתו של שילה בשנת 2009 כולה עמדה על 398,976 שקל ברוטו, וב-2010 הגיעה ל-424,122 שקל. בשנת 2011, לעומת זאת, שודרג שכרו של המנכ"ל משמעותית ועלות שכרו טיפסה עד ל-765,960 שקל גם כן בשנת 2011. כמו כן, עלות שכרו של מאמן הנבחרת האולימפית שודרגה ביותר מ-20 אחוז עד לכדי 645,131.

אורי שילה מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל. ניב אהרונסון, ניב אהרונסון
לפי הדו"ח, עלות העסקתו שודרגה בעשרות אחוזים. אורי שילה/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון

נתון מעניין נוסף הוא עובד נוסף שטיפס לרשימת אחד מחמשת המשתכרים הגדולים בהתאחדות לכדורגל. מדובר בסקאוט מוטל'ה שפיגלר, שעלותו השנתית להתאחדות ב-2011 עמדה על 645,131 שקל. שפיגלר שעזב את התפקיד בשנה שעברה הוגדר אז בהתאחדות כ"ממונה על תחום הסקאוט וטיפוח הליגות". עוד על פי הנתונים, גם עלות שכרו של מאמן הנוער שודרגה בשנת 2011 מ-510 אלף שקל לעונה ליותר מ-585 אלף.

גורם בהתאחדות לכדורגל שמודע לנתונים אמר השבוע: "מדובר בנתונים מפתיעים מאוד, בעיקר על רקע העובדה שההנהלה פועלת שעות נוספות כדי לקצץ במשרות ולפנות מקום בתקציב. הנתונים הללו מדאיגים גם ביחס למצב המשק, שפועל בכיוון ההפוך".

משחק פרידה מאצטדיון הקופסא של מכבי נתניה: מוטל'ה שפיגלר. ברני ארדוב
עלה להתאחדות יותר מחצי מיליון שקל ב-2011. שפיגלר/ברני ארדוב

ההתאחדות: "הנתונים מטעים ומוטעים"

מיכל גרונדלנד מסרה בשם ההתאחדות לכדורגל:

?ראשית נבהיר כי הנתונים שהוצגו בוואלה! הינם מטעים ומוטעים. הצגת הנתונים כך מהווה עילה לתביעת לשון הרע וההתאחדות לא תחשוש לפעול כך. נבהיר כי שכרו של מאמן הנבחרת הצעירה, גיא לוזון, לא שודרג ולו באגורה אחת מיום כניסתו לתפקיד וכך יישאר עד לסיום כהונתו ביום 30/6/2013.
שכרו של המנכ?ל וכל שינוי בו נעשים בהתאם לטבלאות שכר בגופים ציבוריים וכמקובל במשק והפרסום על שדרוג השכר הנו שגוי הזוי וללא כל כיסוי עובדתי. ההבדל בסכומים שהוצגו בשנים 2009/10 לבין אלו שהוצגו בגין שנת 2011 נובעים מחישוב שכר שונה ולכן לא ניתן כלל לעשות ביניהם השוואה. נתון אחד מסתמך על עלות שכר הכוללת את כל מרכיבי השכר כמקובל במשק ומן הצד השני, נתון המתבסס על שכר הברוטו ומכאן ההבדלים. ביום האחרון נעשתה פנייה של ההתאחדות לכדורגל לרשם העמותות לתיקון והצגת הנתונים כך שיהיו ברי השוואה ויתנו מצג אמת. ההתאחדות שונרת לעצמה את הזכות לתבוע כל גוף שיציג תמונה מעוותת בעניין זה?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully