וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א ביקשה הבהרות מההתאחדות לגבי העונש של בית"ר

שלחה מכתב דחוף בעקבות התופעות הגזעניות במשחק מול בני יהודה. שני כתבי אישום הוגשו נגד ארבעה מאוהדי הקבוצה

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) שני כתבי אישום נגד ארבעה אוהדי בית"ר ירושלים, כולם בתחילת שנות ה-20 לחייהם, בגין שני אירועי גזענות שונים. שלושה מהנאשמים קראו, על פי כתב האישום, קריאות "מוות לערבים" ו"שיישרף לכם הכפר" במהלך המשחק נגד בני יהודה. ואילו האוהד הרביעי הגיע לאימון הבכורה של זאור סדאייב וג'יבראיל קאדייב, כאשר הוא לבוש בחולצה עם כיתוב גזעני. מהפרקליטות נמסר: "אנו רואים חשיבות גדולה בהגשת כתבי האישום בעבירות מסוג זה תוך פרק זמן קצר לצורך המלחמה בתופעת הגזענות והאלימות בספורט".

בנוסף, הודיעה פרקליטות המחוז על הגשת עוד כתבי אישום נגד אוהד בית"ר, 22, ואוהד מכבי אום אל פאחם, 18, בגין אירועים שונים של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. במהלך משחק הגביע בין הקבוצות.

אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל. ברני ארדוב
קיבל מכתב מפיפ"א. אבי לוזון/ברני ארדוב

מאוחר יותר בהמשך היום ובאותו נושא של הגזענות, קיבלה ההתאחדות לכדורגל מכתב מפיפ"א, שדרשה הבהרות בנוגע לעונש המשמעתי אותו ספגה הקבוצה הירושלמית בעקבות האירועים הגזעניים במשחק הליגה מול בני יהודה. ההתאחדות לכדורגל תשיב לפיפ"א לגבי העונש ותפרט לגבי הפעולות המשותפות הנעשות עם גורמי האכיפה, לרבות המשטרה וכן קבוצת בית"ר ירושלים. כזכור, העונש שנגזר על בית"ר ירושלים בעקבות המשחק מול בני יהודה, היה סגירת היציע המזרחי לחמישה משחקים ביתיים של הקבוצה באצטדיון טדי, אולם ספק אם העונש הזה יספק את פיפ"א, שמנהיגה מדיניות קשוחה מאוד וחסרת פשרות בכל תופעה שקשורה לגזענות.

בתוך כך, בבית"ר ירושלים החליטו שהאימון בשישי לא יתקיים בטדי אלא בבית וגן. אוהדים רבים מהגרעין הקשה חוששים להגיע ומדברים על כך שמדובר ב"כיפה אדומה" של בית"ר ירושלים והמשטרה, שממתינים לראות אותם מגיעים ועוברים על הסדר בכדי לייצר גל מעצרים המוני לפני המפגש עם בני סכנין ביום ראשון. האוהדים יחליטו רק בשעות הלילה אם יגיעו לאימון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוהדי בית"ר באימון הקבוצה. למצולמים אין קשר לידיעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעה שהוציא שרת הספורט לימור לבנת נמסר שבית"ר ירושלים תקבל תקציב מיוחד למאבק באלימות ובגזענות, בסך 200 אלף שקל. כמו כן, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' התחייב להנחות את המשטרה להקל באופן משמעותי על הקבוצה בהוצאות השיטור והאבטחה במשחק הטעון ביום ראשון מול סכנין ובמשחקים הבאים שבהם תידרש היערכות מיוחדת.

לעניין אחר. בבית"ר התקבלה היום החלטה לחזור בהם מהרצון לקיים בשישי אימון סגור באצטדיון טדי ולערוך את האימון כרגיל בבית וגן. כתוצאה מההחלטה עשויים להגיע אוהדים שוב לטדי למחאה כפי שהייתה בשבוע שעבר. המשטרה צפויה להגיע מחר בכוחות מתוגברים כולל שוטרים סמויים ובמידה ותהיה התנהגות דומה של האוהדים צפוי גל של עצורים במקום. אגב, אלי כהן התאכזב לשמוע על הבשורה כיוון שרצה שקט תעשייתי לקראת סכנין ואמר לאנשי המועדון כי האימונים המתוקשרים עם האוהדים פוגעים ברמה של האימונים ובהכנה למשחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully