וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'וזה מוריניו: "צריך לאסור על השוואות בין מסי לרונאלדו"

מאמן ריאל: "הם מכוכב אחר, שניהם פנטסטיים". פפה: "שחקני בארסה צוללים". טיטו: "אפשר לעשות סרט מהבעיטות שלו"

איזה משחק, איזו תצוגה. ברצלונה וריאל מדריד נפרדו הערב (ראשון) ב-2:2, כשליאונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו כובשים צמד כל אחד ושוב מראים כמה השפעה יש להם על צמרת עולם הכדורגל.

אגב, אחרי המשחק התברר כי רונאלדו סובל מפציעה בכתף, לאחר שניסה לבצע בעיטת מספרת לא מוצלחת במהלך המחצית השניה. הפורטוגלי יעבור מספר בדיקות בשעות הקרובות, לאחריהן יתברר האם יוכל ליטול חלק במשחקי נבחרתו, יריבת ישראל במוקדמות המונדיאל, מול רוסיה וצפון אירלנד.

באגף הקורבנות ניתן למצוא גם את דני אלבס, שנפצע והוחלף בדקה ה-27 על ידי מרטין מונטויה. מגן ברצלונה צפוי להיעדר כשלושה שבועות והוא מצטרף לג'רארד פיקה וקרלס פויול ברשימת הפצועים של הגנת הקבוצה.

שחקן ריאל מדריד, אלברו ארבלואה, מול שחקן ברצלונה, ליאונל מסי. רויטרס
כולם נהנו. מסי מול ארבלואה/רויטרס

למרות שהקבוצה שלו לא הצליחה לצמק את פיגור שמונה הנקודות שלה מברצלונה, ז'וזה מוריניו היה חיובי בנוגע לכמה נקודות. "מסי וכריסטיאנו הם מכוכב אחר. צריך לאסור על אנשים להשוות ביניהם, שניהם פנטסטיים", סיכם המאמן הפורטוגלי, "זה היה משחק נהדר והתוצאה משקפת".

מוריניו העביר ביקורת מרומזת גם על שופטים וגם על המועדון: "ריאל מדריד זה מועדון נאור, כך שאסור לנו לדבר על השופטים. אולי אני צריך משקפיים. זו המדיניות של המועדון, ואני צריך להתאים את עצמי אליה, אבל אני אוהב את האמת. דלגאדו הוא שופט טוב, אבל הוא עשה טעויות. זה יכול לקרות לכל אחד".

אמיליו בוטרגניו, המנהל הספורטיבי של ריאל, החמיא לכובש ואמר ש"כריסטיאנו כבש שני שערים פנטסטיים, ממסירות יפות של אוזיל. אבל גם מסי כבש שער נהדר בכדור החופשי, שהיה קשה מאוד. הוא עבר את החומה, ולקסיאס היה קשה לראות אותו. בשער הראשון של ברצלונה פפה שגה, הוא היה בטוח שצ'אבי יקפוץ. זה קורה".

מאמן ריאל מדריד, ז'וזה מוריניו. Manu Fernandez, AP
לא נותר אדיש להופעה של שני הכוכבים. מוריניו/AP, Manu Fernandez

מאמן ברצלונה, טיטו וילאנובה, היה מרוצה בעיקר מהשמירה על הפער מריאל: "אם היו אומרים לנו לפני תחילת העונה שבשלב הזה הפער שלנו מריאל יעמוד על שמונה נקודות, היינו חותמים על זה, למרות שמובן שהיינו מעדיפים להגדיל אותו הערב ל-11".

על מסי אמר וילאנובה: "לא נראה עוד שחקן ברמה הזאת. הכי טוב בעולם, בהרבה. כריסטיאנו והוא שני שחקנים גדולים, שנפלו באותה תקופה. היו זוכרים את כריסטיאנו כגדול יותר אם הוא לא היה משחק בתקופה של מסי".

וילאנובה הסביר את ההחלטה לתפקד את אדריאנו כבלם, זאת לאור החסרונות של ג'רארד פיקה וקרלס פויול הפצועים: "דיברנו על האפשרות הזו ביום שישי. ידענו שריאל מדריד משחקת הרבה על כדורי עומק ואדריאנו מאוד מהיר. אני מאוד מעריך את המאמץ שהוא עשה בעמדה הזו. אני גם מודה לג'רארד פיקה, שעשה הכל כדי לנסות להיות כשיר למשחק".

גם סרחיו בוסקטס הודה שהתיקו טוב בסופו של דבר לבארסה, ששומרת פער על בטוח מיריבתה. "התחושה היא שהכל נותר כשהיה", אמר בוסקטס, "לרגעים אנחנו היינו טובים יותר, אבל זה היה משחק די מאוזן. הכל נשאר כמו שהיה".

בוסקטס נשאל על הגישה הספורטיבית שהציגו שתי הקבוצות, אחרי הרוחות הרעות שהיו ביניהן לפני שנתיים. "אנחנו תמיד מנסים לשמור על ספורטיביות", אמר בוסקטס, "מה שקרה היה לא טוב עבור אף אחד, ואנחנו מנסים ללמוד".

אנדוני זוביזארטה, המנהל המקצועי של ברצלונה, אמר ש"ריאל נותרה בחצי השעה הראונה עם התחושה של המשקוף של בנזמה, ואנחנו נותרנו עם המשקוף של מונטויה. זה היה קרב יפה, עם נקודה לכל קבוצה. היה משחק די שקול, אבל ספגנו גול די מפתיע, ובסיום היינו הרבה יותר מסוכנים".

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו מול שחקן ברצלונה סרחיו בוסקטס. AP
מרוצה מכך שהפער נשמר. בוסקטס/AP

מלבד המחמאות לשני כוכבי המשחק, היו גם כמה חילוקי דיעות וכעסים, כשבמרכז עומד כמעט כרגיל, פפה. במחצית השנייה אנדרס אינייסטה פרץ בתוך הרחבה, אלכסונית מהשער, ונפל אחרי מאבק בינו לבין בלם ריאל. מצלמות הטלוויזיה הוכיחו שהיה מגע, אבל שקשר ברצלונה גם עזר לעמו ליפול בצורה תיאטרלית. פנדל? קשה לקבוע.

"היה פנדל ברור על אינייסטה", התייחס וילאנובה לאותה מקרה, "ועל פפה, אני רק יכול להגיד שאפשר לעשות סרט וידאו מכל הבעיטות שלו". על מוריניו אמר וילאנובה ש"עצם זה שהוא אומר שהוא לא רוצה לדבר על השופטים, מראה שהוא מדבר עליהם". על היחסים שלו עם מוריניו: "הוא אמר לי בסיום שהיה משחק טוב, ועניתי לו אותו דבר. היחסים קורקטיים. עכשיו הוא מברך אותי, כעוזר מאמן הוא לא בירך אותי".

ומה היה לפפה להגיד? "אינייסטה חיפש את הפנדל, אבל עשה הצגה. השחקנים של ברצלונה מאוד תיאטרליים".

שחקן ריאל מדריד, פפה. Jasper Juinen, GettyImages
שוב במוקד. פפה/GettyImages, Jasper Juinen

בחזרה לכדורגל. התצוגה של מסי ורונאלדו לא פסחה גם על אנשי כדורגל מחוץ לספרד.

שחקן העבר האנגלי, גארי ליניקר, ששיחק שלוש שנים בברצלונה בשנות ה-80, צייץ בטוויטר: "ליאונל אנדרס מסי הוא השחקן הטוב ביותר שראיתי בחיי".

בלם מנצ'סטר יונייטד, ריו פרדיננד, צייץ עוד במהלך המשחק: "1:1 במופע של מסי ורונאלדו".

מגן ליברפול, חוסה אנריקה, צייץ בעצמו: "משחק גדול בין מדריד לברצלונה. כריסטיאנו רונאלדו ומסי הגיעו מכוכב אחר. הם היו מדהימים".

מייקל אואן צייץ: "שני השחקנים הטובים בעולם שוב הבקיעו. העקביות שלהם מדהימה. הם כמעט ולא מאכזבים לעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully