וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנים טוענים: הדומיננטיות של כספי פוגעת בנבחרת

19.8.2012 / 7:00

"קופל נסע לפגוש את כספי בארה"ב כאילו הוא המשיח, איך שחקנים אמורים להרגיש?" שחקנים בנבחרת לא אוהבים את היחס לכוכב. עודד קטש: "חפרנו לעצמנו בור גדול"

התקציר באדיבות ערוץ 1. עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו
שחקן נבחרת ישראל עומרי כספי מאוכזב. קובי אליהו
עיקר הביקורת מופנית אליו. כספי/קובי אליהו

אריק שיבק לא הסתיר את הרגשות שלו בסיום ההפסד המביש אמש (שבת) של נבחרת ישראל לנבחרת אסטוניה 88:86 בהארכה. שניות לפני שכינה את ההפסד כקשה שלו כמאמן נבחרת ישראל יצא מחדר ההלבשה עם פרצוף קפוא, החליף מספר דברי נחמה עם אשתו, הסביר כמה דברים ליו"ר האיגוד אבנר קופל ויצא לתקשורת. פרצופים דומים קיבלנו מרוב שחקני הנבחרת שהעדיפו ללכת ולא לדבר.

"ברור שזאת לא ההתחלה שפיללנו לה, אבל איכשהו שוב הצלחנו להפסיד את המשחק הזה. לא הם ניצחו, אנחנו הפסדנו", אמר רביב לימונד, "אנחנו צריכים רצח בעיניים, כשאנחנו מובילים 15 צריכים לגמור את המשחק כי אנחנו ממשיכים להתעסק איתם, והם מקבלים ביטחון וראיתם מה קרה. אחרי זה אנחנו לא מסוגלים לגמור את המשחק, וזאת הבעיה הגדולה שלנו".

עוזר המאמן עודד קטש לא נשמע טוב בהרבה: "הפסד מאוד קשה, לא צפוי, ומסבך אותנו. בדיעבד לא הצלחנו לברוח להם, בדיוק כמו במונטנגרו היו לנו הרבה הזדמנויות לגמור את המשחק ולא להגיע למשחק צמוד. קיבלנו יותר מדי נקודות בחצי השני, חפרנו לעצמנו בור גדול וצריכים לגלות אופי מיוחד כדי לצאת ממנו".

עודד קטש עוזר מאמן נבחרת ישראל. מגד גוזני
משהו חייב להשתנות. קטש/מגד גוזני

אחרי שניסו לשמור על הבעיות בתוך הבית במהלך ההכנה, מיום חמישי בנבחרת ישראל כבר לא שומרים כלום. באימון יום שישי אריק שיבק לא אהב את העבודה של השחקנים וצעק עליהם מספר פעמים. ההרגשה הייתה שלמרות ההפסד למונטנגרו השחקנים עדיין לא התעוררו. מספר פעמים ניסו בנבחרת לנער את הכוכבים, כולל בטורניר ההכנה באוסטריה שם עודד קטש צעק לעבר השחקנים: "אתם לא מתנהגים כמו שחקני נבחרת ישראל". באותה ההזדמנות התלוננו שחקני הנבחרת על תנאים נוראיים בפרקט ובמלון.

"אין ספק שהאווירה כאן היא לא טובה היום, ובתחילת הקמפיין הייתה פחות טובה משנים קודמות", מאשר שחקן בנבחרת, "יש פה שחקנים שמרגישים לא טוב עם התפקיד שלהם, ושנוצרו מעמדות בתוך הנבחרת. די ברור לעין שיש פה שחקנים שלא חברים אחד של השני". אחד השחקנים שמושך אש יותר מכולם הוא עומרי כספי, "אבנר קופל נסע לפגוש את כספי בארצות הברית כאילו הוא מינימום המשיח", מתייחס גורם בנבחרת, "תאר לעצמך איך זה גורם לשחקנים אחרים להרגיש".

אותו גורם ממשיך ואומר, "הנבחרת לא נראתה טוב כל ההכנה, אבל דווקא בטורניר באוקראינה, לפני שכספי, אליהו והלפרין חזרו, הייתה הרגשה של נבחרת". בסביבת הנבחרת אמרו ששחקנים שקיבלו מחמאות במשחקי ההכנה בכלל לא רואים פרקט מהמאמן. לא מעט שחקנים ניהלו ביניהם שיחות והסכימו על כך שהדומיננטיות של כספי תוקעת את המשחק הקבוצתי, כשמסרים הועברו גם לצוות המקצועי שמאוד לא אהב לשמוע את הרמיזות הללו.

"יש מקום לשיפור במשחק הקבוצתי שלנו, זה משהו שאריק מדבר עליו כל הזמן. השחקנים מרגישים את זה, אם לא נדבר ונפתח דברים אז זה לא ייפתר לבד", מאשר עודד קטש, "כל השחקנים פה הם מקצועיים, אינטיליגנטים ומבינים את המשחק, ולא בטוח שהשינוי שצריך לעשות הוא רק על המגרש ורק באימונים. זה לא פשוט לכל קבוצה שסופגת שני הפסדים כואבים ולא צפויים כאלה אז זה קצת מערער אותם ודברים יוצאים החוצה. כשמנצחים אז שקט והכל טוב. אנחנו צריכים להתגבר על זה ולהסתכל קדימה, אין לנו ברירה אחרת".

"יש דברים שאנחנו צריכים לשנות בקבוצה, ולאו דווקא בקטע המקצועי, ואני מקווה שנמהר להשכיל לעשות את זה, והכי חשוב שנישאר עכשיו יחידה אחת", אומר רביב לימונד, "זה לאו דווקא הדברים המקצועיים, אנחנו צריכים להיות ביחד, להיות יחידה אחת, זה מה שמאפיין את נבחרת ישראל, זה הלחם והחמאה שלנו למעשה. אנחנו צריכים להתחיל לעבוד על הדבר הזה שזה יהיה הקו המנחה שלנו".

יותם הלפרין, עמרי כספי, אבנר קופל, אריק שיבק, ליאור אליהו. קובי אליהו
מתייחסים אליו כאילו הוא המשיח. קופל וכספי/קובי אליהו

נבחרת ישראל הגיעה בשנים האחרונות מספר פעמים למצבים של זריקה אחרונה. מול איטליה בשנה שעברה באליפות אירופה הכדור האחרון התגלגל ליניב גרין שניצח את המשחק מהקו. מול הבלגים בטורניר ההכנה לקח גל מקל אחריות, ובזריקה לא פשוטה ניצח את המשחק. לפני ההארכה מול אסטוניה היו לישראל 3.4 שניות לנצח את המשחק. הכדור הגיע לגיא פניני, שקלע 2 מ-3 שלשות עד אז, והוא לקח זריקה קשה מאוד, במהלך שנראה תמוה במיוחד שהגיע אחרי פסק זמן.

"זה אחד המהלכים ההזויים ביותר שראיתי בשניות אחרונות", מתייחס מאמן כדורסל בכיר בישראל למקרה, "אם זה באמת מה ששורטט זה בדיחה. כדור אחרון צריך להגיע לזריקה סבירה, להתקרב לאיזור של הטבעת, לא לקחת שלשה שני מטר מחוץ לקשת. המהלך הזה מצטרף לניסיון האלי הופ במשחק מול מונטנגרו במהלך קריטי. לא ברור מה לא עובד, המאמנים או שהשחקנים לא מקשיבים. מה שברור זה שמאמן תרגילים גדול כמו דן שמיר, שמצא את עצמו מחוץ לנבחרת, רק יכל לעזור".

ביקורת נוספת שנשמעה במהלך המשחק על שיבק היא על כך שהוא מייבש שחקנים מצד אחד, ושוכח אחרים על הספסל מהצד השני, "איך יכול להיות שבמהלך שהוביל להארכה של האסטונים אלכס טיוס לא על הפרקט?", מוסיף אותו מאמן בכיר, "יש החלטה לא ללכת על עבירה? אתה צריך ריבאונדרים טובים, וטיוס יושב לו על הספסל".

שחקן נבחרת ישראל אלכס טיוס. מגד גוזני
איך הוא לא על הפרקט ברגעי הסיום? טיוס/מגד גוזני

"מקום שני? הצחקת אותי, בוא נקווה לסיים עכשיו במקום השלישי", אמר אחד משחקני הנבחרת בשעת לילה מאוחרת לאחר שסרביה הפסידה למונטנגרו וסיבכה את בית א' בצורה קשה. למרות הפסימיות הרבה, נבחרת ישראל עדיין תלויה בעצמה, ויודעת ששני ניצחונות כעת במשחקי החוץ מול שתי הנבחרות החלשות בבית, איסלנד ביום שלישי וסלובקיה ביום שישי, יחזירו את הנבחרת לתמונה לקראת הסיבוב השני. הפסד באחד משני המשחקים הללו יהפוך את המשימה מקשה מאוד לכמעט בלתי אפשרית.

המנצח הגדול של השבוע, אבנר קופל, שנבחר כזכור לתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל, לא רצה לפתוח ככה את הקדנציה שלו, אבל נשמע מאמין בנבחרת. "הפסד כואב וצורב, יש עוד הרבה משחקים בקופה, כולל ארבעה משחקי בית. אמרתי עכשיו לשחקנים שאם נביא שני ניצחונות חוץ, אז איזנו את המצב. אין ספק שזה לא היה צריך לקרות, אבל זה ספורט, זה קורה, וצריך להסתכל קדימה. אני חושב שנהיה באליפות אירופה, צריך להתגבש ונהיה בסלובניה, אין לי צל של ספק".

הנבחרת תמריא היום בצהריים לאיסלנד במסע שצפוי להסתיים רק בשעות הערב המאוחרות. ישראל תשוב להתאמן באולם בריקיוויק רק ביום שני, כשהמשחק מול איסלנד ייערך בשלישי בשעה 21:15. לאחר המשחק תמריא הנבחרת לסלובקיה למשחק הרביעי שייערך ביום שישי בשעה 19:00.

שחקן נבחרת ישראל יותם הלפרין  מול שחקן נבחרת אסטוניה סטן סוק. קובי אליהו
הפסד באחד משני המשחקים הבאים כנראה יסגור את הסיפור. הלפרין/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully