וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכישת הפועל ת"א: מאחורי הקלעים, צעד אחרי צעד

למה שבס ורמון התפצלו, איזה איש עסקים הצטרץ לקבוצת הרכישה השנייה ותכנית ב' של טביב. כל הפרטים על כישלון מכירת הפועל תל אביב והמגעים עם קבוצת רמון

אחרי מספר ימים שבהם היו סיכויים קלושים לכך שקבוצת אנשי עסקים ברשות שמעון שבס תרכוש את הפועל תל אביב, נדמה כי התקוות של רוב האדומים לראות את אלי טביב מחוץ לקבוצה תלויות בקבוצה של חיים רמון ומושיק תאומים. קבוצת הרכישה השניייה, אשר נחשפה בלעדית בוואלה! ספורט, מנהלת מגעים מתקדמים עם טביב, אם כי עדיין לא הגיע להסכם עם בעלי הפועל תל אביב.

כזכור, נציגי שבס הודיעו אתמול כי הם לא מתכוונים לרכוש את הקבוצה. כפי שפורסם אתמול, למרות הפגישה בברלין בין נציגי שבס לבין טביב, הסתבר שברקע קיימת קבוצת רכישה נוספת בראשותם של רמון ותאומים, שגייסו כבר 11 מיליון שקל לרכישת הפועל. אחרי נסיגת שבס, זו הקבוצה היחידה שנותרה במירוץ בינתיים לרכישת הפועל. על המשא ומתן עם טביב אמון עו"ד ניר ענבר, המנכ"ל לשעבר של הקבוצה. אולם גם במקרה זה ולמרות רצינות הקבוצה שכבר מקיימת מגעים עם טביב, העיסקה עדיין לא סגורה והמו"מ אמור לצבור תאוצה ואולי גם להבשיל סופית בימים הקרובים.

האבסורד הוא ששתי הקבוצות למעשה החלו כקבוצה אחת. כבר לפני מספר שבועות החל חיים רמון מאחורי הקלעים לנסות לגייס אנשי עסקים בכדי לרכוש את הפועל. אחד הראשונים שאליו פנה היה שבס, שגם הוא ידוע באהדתו לאדומים (למרות שהוא ידוע כאוהד הפועל רמת גן), ובתחילת הדרך השניים למעשה חברו בכדי לרכוש את הקבוצה. אולם רצונו של רמון לנהל את המועדון כראות עיניו, זאת על פי מקורבים לעסקה, פוצץ למעשה את הניסיונות לחבור יחד. ואז, ללא תיאום, הפתיע שבס את קבוצת רמון. שבס נעזר אף הוא במתווך, מני ויצמן, שכבר לא קשור לניסיונות הרכישה, ונפגש עם טביב בברלין. משם העניינים התגלגלו, עד להודעה אתמול.

למי בכלל יש מספיק כסף?

חשוב לציין כי אנשי קבוצת רמון הזהירו מלכתחילה כי לשבס אין את האמצעים לרכוש את המועדון, ולכן הם לא נלחצו מהפרסומים על סיכום לכאורה על רכישת המועדון. בינתיים, בעוד ששבס הצליח בקושי לגייס עשרה מיליון שקלים, עו"ד ענבר כבר דיווח כי ברשותו 11 מיליון שקלים שאותם גייס עם איש העסקים בועז שובל.

אך גם במקרה הזה, וכפי שכבר אתמול דיווחנו, הוצע לקבוצת רמון להעביר מסמך התחייבות על הסכום שגייס בכדי שיעיד על רצינות המגעים. קבוצת רמון כשלה מלהשיג את המסמך, למרות שניר ענבר שוחח בנושא עם יו"ר בקרת התקציבים, עופר אורליצקי. בשל כך, בסביבת טביב החלו להביע סקפטיות לגבי רצינותם ויכולתם הכלכלית.

מי שעקב אחר הדיווחים אתמול בוואלה! ספורט גם גילה כי טביב התגמש מאוד בדרישותיו על הקבוצה. על פי מקורביו, הוא מעוניין מאוד למכור את הפועל, שעושה לו נזק גם בחייו האישיים וגם בעסקיו. חשוב גם לציין כי למרות הסקפטיות של האוהדים בנוגע רצונו של טביב למכור את המועדון, הלחץ שלהם בהחלט השפיע על הבעלים לקבל את ההחלטה ולעשות מאמצים למכור אותה במחיר ריאלי, שקרוב לסכום השווי שלה כשרכש את הקבוצה - 12 מיליון שקל.

כרגע אוהדי הקבוצה ניזונים משמועות ודיווחים לא אמינים על הסכום אותו רוצה טביב עבור הקבוצה, ולכן גם החליטו לחדש את המאבק בטביב. בהודעה מאוחרת יותר מטעם המועדון, הצהיר טביב כפי שדיווחנו, כי הקבוצה תימכר ללא חובות ולא התחייבות להעברת כסף עתידית על שחקני המועדון.

מה שנותר כעת לראות זה אם קבוצתו של רמון תצליח לגייס את הכסף עבור רכישת המועדון. אם אכן תצליח, צפויים לא מעט שינויים פרסונליים בקבוצה, כולל בצוות המקצועי. אך כאמור, המשא ומתן נמצא רק בראשיתו. אם גם המשא ומתן הזה יירד לטמיון, טביב כבר ביקש לראות הצעות מאירופה על נוסא איגייבור, ומבקש עבורו כ-2.5 מיליון יורו. בנוסף אליו, אמור להימכר לפחות טוטו תמוז, שבכל מקרה מעוניין לעזוב. במקרה של החלוץ, הקבוצה הרצינית ביותר שבעקבותיו היא סגנית אלופת שוויץ, לוצרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully