וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה: יונתן קופלב זכה בזהב, גיא ברנע בארד

הישג פנטסטי בדברצן במקצה הלא אולימפי, כששני השחיינים גרפו מדליות ב-50 מטר גב. עמית עברי העפילה לגמר 100 מטר פרפר

אליפות אירופה בשחיה ממשיכה להאיר פנים לנבחרת ישראל: אחרי מדליית הארד היוקרתית של יעקב תומרקין, הצליחו יונתן קופלב וגיא ברנע לזכות בשתי מדליות במקצה ל-50 מטר גב. קופלב גרף את מדליית הזהב וברנע את הארד. אמנם מדובר במקצה שהוא אינו אולימפי, אבל מדובר בהחלט בהישג מצוין עבור השחייה הישראלית, כאשר לראשונה שחיין ישראלי זוכה במדליית זהב באליפות אירופה.

יונתן קופלב שחיין ישראלי. AP
קומו והריעו. יונתן קופלב עם מדליית הזהב הראשונה של ישראל באליפות אירופה/AP

בזכות שתי המדליות הללו, העלתה ישראל את מניין המדליות שלה באליפויות אירופה לתשע. כמו כן, זו הפעם הראשונה ששני שחיינים זוכים במדליות יחד באותו מקצה. עבור קופלב מדובר בהישג מצוין, אבל חשוב לזכור כי השחיין הצעיר טרם הבטיח את מקומו בלונדון 2012. מבחינתו של ברנע, הרי שזוהי מדליית הארד השנייה ברציפות שהוא זוכה בה, אחרי שהוא השיג גם באליפות הקודמת מדליה דומה באותו מקצה בבודפשט.

יונתן קופלב שחיין ישראלי. רויטרס
עדיין לא הבטיח את מקומו בלונדון. יונתן קופלב/רויטרס

קופלב סיים עם התוצאה הטובה ביותר במקצה המוקדמות עם 24.98 שניות, והפעם הוא שיפר את התוצאה הזו ועצר את השעון על 24.73. שניות. ברנע לעומתו שסיים עם 25.29 במוקדמות שיפר את התוצאה וקבע 25.14 שניות.

קופלב סיפר לאחר שירת התקווה והזכייה ההיסטורית על הרגשתו: "אין לי מילים. ההתרגשות ענקית. היינו עדים להיסטוריה. לא רק מדליית זהב ראשונה לישראל אלא גם שני שחיינים ישראלים על הפודיום. לא האמנתי שאני אשמע את התקווה. אחזה בי צמרמורת בכל הגוף והשמחה עצומה. התקווה שווה זהב. אני מודה למאמני האישי חנן שטרלינג שהביא אותי לרגע ההיסטורי. תודתי נתונה לכל משפחת השחייה ולאיגוד השחייה על התמיכה והסיוע ולמשפחתי היקרה שהחדירה בי אמונה שלמה כי יש ביכולתי לזכות במדליית הזהב".

יונתן קופלב שחיין ישראלי. רויטרס
מי היה מאמין? יונתן קופלב, הערב/רויטרס

מאמנו של קופלב, חנן שטרלינג, אמר בסיום: "ההתרגשות היא עצומה. אין לי מילים. ידעתי שיש ביכולתו לעשות זאת. הוא הגשים את הציפיות. אני מאמין ומקווה כי הוא ייצג את ישראל בשליחים 4X100 מ' מעורב ובמשחה זה הוא יקבע את הקריטריון האולימפי. אין לי ספק כי הוא ראוי לכך".

נועם צבי, יושב ראש האיגוד, בירך: "20 שנה אני מלווה את השחיינים באליפות אירופה וכל ההשקעה והעבודה הייתה שווה את הרגע ההיסטורי הזה. לראות את ראשי האיגוד האירופאי מתרגשים ומשתאים על ההישגים האדירים של השחייה הישראלית ולשמוע את התקווה באליפות אירופה לבוגרים, יחד עם עוד 3,000 צופים, זאת חוייה שאין למעלה ממנה. אשרינו שהגענו לרגע הזה".

גיא ברנע שחיין ישראלי (שמאל) עם דוריאן גנדין שחיין צרפתי, ריצ'רד בוחוס שחיין הונגרי. Michael Sohn, AP
פעם שנייה ברציפות שהוא זוכה במדליית ארד באליפות אירופה. ברנע עם יתר הזוכים במדליית הארד/AP, Michael Sohn

מוקדם יותר, עמית עברי שקבעה הבוקר את הקריטריון האולימפי והבטיחה את השתתפותה במשחקים האולימפיים בלונדון, הרגישה משוחררת להופיע בחצי גמר אליפות אירופה בדברצן במשחה ל-100 מטר פרפר ועלתה לגמר. עברי, שקבעה את הזמן השלישי בטיבו במסגרת משחה המוקדמות, השתחלה אל הגמר אחרי שסיימה הפעם במקום השלישי במקצה השני ובמקום השישי הכללי.

בבוקר עברה עברי את המרחק בזמן של 58.64 שניות ובכך הצטרפה לגל נבו, נמרוד שפירא בר אור ויעקב תומרקין בלונדון. הישראלית המצוינת, שהחליטה לוותר על השתתפותה בגמר 200 מטר מעורב כדי להתמקד במשחה הפרפר, עצרה את השעון על 59.01 שניות, זמן שהספיק לה כדי להשתחל יחד עם שבע שחייניות נוספות אל הגמר. אינגביד סנילדל הנורבגית היא זו שסיימה עם התוצאה הטובה ביותר, ועשתה זאת עם 58.07 שניות.

שחיה בוואלה! ספורט

לונדון 2012 בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • עמית עברי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully