וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה דמאיו: "אנחנו כבר ארבע שנים ברציפות באירופה"

10.5.2012 / 12:00

הוא רוצה אליפות ולהתקדם באירופה, בונה על תארים עם קשטן ומתעלם מהקהל. משה דמאיו מסכם עוד עונה גדולה לבני יהודה

בני יהודה עומדת לסיים עוד עונה יפה. אחרי שניצחה אמש (רביעי) 3:4 את מכבי תל אביב בבלומפילד והבטיחה לעצמה את המקום באירופה, במחזור האחרון ייקבע אם היא תסיים במקום השני בו היא מדורגת כעת או במקום השלישי (במקרה של איבוד נקודות נגד אשדוד וניצחון של הפועל תל אביב בחיפה). הזהובים העפילו לראשונה העונה למקום השני, ומי שנראה מאושר יותר מכולם הוא המנכ"ל משה דמאיו, שהסתובב על כר הדשא ובסמוך לחדרי ההלבשה כמו חתן ביום חתונתו. מכשיר הסלולר של דמאיו כמעט קרס מעומס של שיחות והודעות מאוהדים, מקורבים וחברים שרצו לברך על הישגה המצוין של הקבוצה.

"אני חושב שמאז 1991/92 (מקום שני וסגנית אלופה, ר"ב), העונה הזו היא כנראה הכי טובה של בני יהודה", אמר דמאיו בראיון לוואלה! ספורט. "כולם רוצים לברך ולפרגן, וזה בהחלט הישג עבורנו. כל התקדמות משנה קודמת זה הישג. אם נסיים את העונה במקום שני ובעונה הבאה נעלה עוד מקום אחד, נהיה מאושרים. בספורט תמיד צריך לשאוף להיות כמה שיותר גבוה, וגם אנחנו נשאף לזה".

משה דמאיו מנכ"ל בני יהודה. קובי אליהו
"קרית שמונה? אם היינו משחקים כל העונה כפי ששיחקנו בסיבוב השני ובפלייאוף, גם אנחנו היינו לוקחים אליפות". דמאיו/קובי אליהו

"לצערי הרב, אנחנו בכל שנה נותנים פור לליגה"

שריקת הסיום פרקה המון לחץ אצל אנשי הקבוצה, ודמאיו יודע שהמשחק הזה מסמל את החוסן המנטלי של הקבוצה שלו העונה. "לא חושב שזה היה אחד מהמשחקים הכי טובים שלנו העונה. היו לנו הרבה דקות שבהן היה חוסר סדר וארגון על המגרש, אבל מבחינת התוצאה והחזרה מפיגור, אין ספק שזה היה משחק גדול", הוא אומר, "השחקנים הראו המון אופי, לחזור מפיגור של 2:0 במשחק כזה חשוב ולהגיע לתוצאה של 2:4, מה שנשאר לי זה רק להוריד את הכובע בפני הצוות המקצועי. מגיע שאפו גדול לשחקנים, בהחלט כל הכבוד".

המנכ"ל הוותיק ניסה להסביר את חוסר היציבות של בני יהודה. "לצערי הרב, אנחנו בכל שנה נותנים פור לליגה. אנחנו לא מתחילים טוב בסיבוב הראשון, קצב צבירת הנקודות שלנו הוא לא טוב, ואז אנחנו נכנסים להילוך רביעי בסיבוב השני ומגיעים מוכנים למאני טיים בפלייאוף העליון. עשינו חמישה ניצחונות ותיקו אחד במשחקי הפלייאוף ויש לנו עוד משחק אחד ונקווה לנצח גם בו. זה כמעט 100 אחוזי הצלחה ולמרות שהתחלנו מהמקום השמיני, אני חושב שלקבוצה שעושה דבר כזה במשחקי הפלייאוף, מגיע לשחק באירופה".

דמאיו נשאל אם הוא לא מרגיש פספוס על הסיבוב הראשון הרע של הקבוצה, והשיב: "מה זה פספוס? דברים מתגלגלים. קרית שמונה נכנסה למומנטום ואז גם אנחנו וגם שאר הקבוצות בצמרת נכנסו לתקופה לא טובה. קרית שמונה יצרה פער משמעותי, ואחר כך כבר היה קשה מבחינה פסיכולוגית להדביק אותם. שאפו לקרית שמונה שידעה לנצל את המצב של הקבוצות האחרות שהיו רגילות להיות בצמרת. אני בכוונה לא אומר 'הגדולות'. אם היינו משחקים כל העונה כפי ששיחקנו בסיבוב השני ובפלייאוף, גם אנחנו היינו לוקחים אליפות. אבל שוב שאפו לקרית שמונה, צריך לדעת לעשות את הדברים האלה ואני מוריד את הכובע בפניהם".

שחקן בני יהודה שלו מנשה חוגג עם חבריו. ברני ארדוב
דמאיו: "יש לב, יש נשמה, יש משפחתיות, ויש המון דברים שמכסים על כסף. אני לא רוצה לתת מחמאות לעצמנו, אבל גם ניהול נכון זה חלק לא מבוטל מהכדורגל"/ברני ארדוב

"מגיע למועדון הזה תואר על הדרך שהוא עבר"

בני יהודה פירקה אמש את מכבי תל אביב, שתקציבה גדול בערך פי שבעה מהתקציב של הזהובים. גם דמאיו יודע שבסופו של דבר כסף לא מנצח על המגרש. "אמרתי כבר מזמן, בני יהודה זה מועדון גדול, עם תקציב קטן. ואני לא חוזר בי, אני בכוונה מדגיש, אנחנו מועדון גדול. יש לב, יש נשמה, יש משפחתיות, ויש המון דברים שמכסים על כסף. אני לא רוצה לתת מחמאות לעצמנו, אבל גם ניהול נכון זה חלק לא מבוטל מהכדורגל. אני שמח מאוד שאנחנו מצליחים להגיע להישגים האלה. הלו, אנחנו ארבע שנים ברציפות באירופה. חוץ מהפועל תל אביב, אין לאף קבוצה את הרקורד הזה ובני יהודה עשו את זה".

בעונה הבאה ישתנה מבנה השליטה במועדון, כאשר איש העסקים ברק אברמוב יהיה שותפו של דמאיו בכל הנוגע לניהול המועדון והשקעת הכספים בקבוצה. דמאיו נשאל אם לדעתו בני יהודה אכן תוכל לעשות בעונה הבאה קפיצת מדרגה נוספת ממועדון שנמצא בצמרת למועדון שמתמודד על תארים. "לפני תשע שנים, ב-2003, כשחזי מגן ואנוכי התחלנו את הדרך ביחד, אמרתי לא פעם ולא פעמיים שאנחנו צריכים לעשות שינוי פאזה במועדון. שצריך לבנות את מחלקת הנוער בצורה רצינית ביותר ולהסתמך על שחקני בית שבאים מלמטה. אמרתי שצריך לבנות סגל יציב ולא להחליף 15 שחקנים בכל שנה. להיות קבוצה חזקה במרכז טבלה ומעלה במשך מספר שנים ולתקוע יתד בכדי להוות גורם הרתעה לכל הקבוצות בליגה ובשלב מסוים לעשות את הקפיצה. ואני כל שנה אומר שאנחנו רוצים לעשות עוד קפיצה ועוד קפיצה ועוד אחת.

אוהדי בני יהודה במחאה נגד המאמן יוסי אבוקסיס. ברני ארדוב
לא כולם מפרגנים. אוהדי בני יהודה/ברני ארדוב

"אני אומר עכשיו ואני לא מתבייש, הבאנו את דרור קשטן ואני אעשה את כל המאמצים להשאיר לו את כל הסגל הקיים ולחזק את הקבוצה על מנת שבשנה הבאה נוכל גם ללכת באירופה יותר גבוה ממה שעשינו עד כה וגם בארץ להתמודד על תארים. אני לא מסתיר את זה, זה הרצון, אלה הכוונות. אין כמובן תעודת ביטוח שתבטח אותי, אבל אני חושב שבני יהודה הגיעה לשלב כזה, שאחרי תשע שנים של בנייה ועשייה מלמטה, שהיא יכולה היום לעמוד בראש זקוף, להסתכל לכולם בגובה העיניים ולהגיד, כן, אנחנו מתמודדים על תארים!".

מנכ"ל הזהובים התייחס גם לאוהדים, שברובם תומכים בקבוצה ובשחקנים, אך קומץ קטן בתוכו הצליח גם במהלך העונה הנוכחית להביע את מחאתו כנגד ניהולו של דמאיו שעומד בראש המועדון ולא ידע לפרגן לו. "אני באמת לא מתעסק בהכרת תודה. אני בא לעשות את העבודה נטו. יש לנו קהל מצוין. מטבעו הקהל, ולא רק בבני יהודה, הוא קהל תובעני, קהל שדורש ורוצה ומכוון הכי גבוה בעולם. אני מבין את כוונות הקהל, אבל אין קיצורי דרך בכדורגל. אני חוזר ואומר, עברנו תהליך של בנייה. צחקו עליי כשאמרתי לפני כמה שנים שאנחנו רוצים להיות קבוצה חזקה כמו מכבי פתח תקוה, כי בשנים ההן מכבי פתח תקוה הייתה קבוצה חזקה. לא עשינו קיצורי דרך. בנינו הכל מלמטה בצורה נכונה ביסודיות והיום אנחנו קוצרים את הפירות. אני מקווה שזה רק חלק מהפירות. אני מקווה שהפירות היותר טובים יהיו בצורת תואר ומגיע למועדון הזה תואר על הדרך שהוא עבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully