וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון 2012: הספורטאים הסינים הופכים צמחונים

22.4.2012 / 10:30

הימצאותם של חומרים מסוכנים בבשר המשווק בסין גרמו לוועד האולימפי במדינה להוציא איסור על אכילת בשר שמקורו אינו ידוע

ליו שיאנג, אלוף העולם לשעבר בריצת 110 מטר משוכות, לא אכל בשר חזיר בשנים האחרונות. הסיבה: החשש מקיומם של תחליפים אסורים בבשר הנמכר בסין, מה שיכול להביא את פסילתו מהשתתפות בתחרויות אתלטיקה ברחבי העולם. כיום מתברר שמאות ספורטאים סינים, שמתכוננים לאולימפיאדה שתערך בחודש יולי בלונדון, הפסיקו לאכול בשר, לאחר שדווח כי הוא מכיל קלנבוטרול – תרופה שנמצאת ברשימת החומרים האסורים על ספורטאים. הקלנבוטרול, שהיא תרופה וטרינרית לטיפול בבעיות נשימה אצל סוסים, מפתחת אצל בני אדם את מסת שרירי השלד, אך עלולה לגרום לרעידות, הזעה ודפיקות לב מואצות.

הבהלה במשלחת הסינית מהמצאותם של חומרים אסורים בבשר, הובילה את משרד הספורט הסיני לפרסם איסור לאתלטים על אכילת בשר על כל סוגיו, במיוחד במסעדות. האיסור המחמיר גרם לפיתרונות יצירתיים אצל חלק ממאמני הנבחרת שהחליטו על גידול עצמי של חיות משק. וואנג בין, מאמן נבחרת המרתון הסינית סיפר לסוכנות הידיעות הסינית "שין חואה" כי "קבוצת המרתון מגדלת תרנגולות משלה, בליג'יאנג שבפרובינציית יונאן, שם הם יכולים להיות בטוחים שהתרנגולות נקיות". לדבריו, קנתה הקבוצה גם דגים ובשר יאק מאיזורים נקיים בהם לא משתמשים בתחליפים וחומרים מזיקים.

ההקפדה היתרה על המזון אותו צורכים האתלטים הסינים נובעת בעיקרה מהמקרה של הג'ודאית הסינית, טונג ון שזכתה במדליית זהב באולימפיאת בייג'ינג ב-2008. ב-2010, עברה ון בדיקות דם ובגופה נמצאו שרידי קלנבוטרול, מה שהוביל להשעייתה לשנתיים מתחרויות מקצועיות. היא זוכתה באותה שנה לאחר שהתברר שאכלה צלעות חזיר מזוהמות בחומר האסור במסעדה מקומית.

הממשלה הקומוניסטית בסין רואה בהצלחה בספורט ערך עליון והיא משקיעה כסף ומאמצים רבים במתחרים האולימפיים שלה. זאת הסיבה שהחברה הלאומית של סין למזון, דגנים ושמן הבטיחה לספק לועד האולימפי הסיני בשר ומזון נקיים לשלוש השנים הבאות. בנוסף, נעצרו במדינה מעל לאלפיים סוחרים שסחרו בבשר מזוהם בחומרים לא חוקיים וכ-200 פקידים נענשו על חלקם במכירת בשר זה. הספורטאים הסינים אינם היחידים שנמנעים מבשר סיני, ובשנה האחרונה קראו גם צרפת וגרמניה לספורטאיהם להמנע מצריכתו.

היכנסו לעמוד החדש: אולימפיאדה לונדון 2012 בוואלה!

  • עוד באותו נושא:
  • לונדון 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully