וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמי פזטל: "אי אפשר להתעלם מעברה של מכבי פ"ת"

16.4.2012 / 9:03

אחד הדיינים בבית הדין של ההתאחדות מתנער מחיצי הביקורות ומסביר את השיקולים שלו: "לא צריך להטיל דופי ביושרנו"

יממה לא קלה עברה אמש (ראשון) על דייני ההתאחדות לכדורגל – עו"ד עמי פזטל, השופט בדימוס יהושע גרוס ועו"ד אמל פלאח. השלושה ספגו מתקפה חסרת תקדים מהציבור והתקשורת, והדיין הוותיק מביניהם, עמי פזטל, חושף בראיון מדוע הציבור לא צריך להטיל דופי ביושרו, מה הקשר שלו ליו"ר ההתאחדות אבי לוזון, ומה הוא חושב על הפרישה של אלונה ברקת והדברים שהשמיעה אתמול לימור לבנת בעקבות ההחלטה.

"עברתי לא מעט מאז אתמול, זה נכון, אבל אני לא חושב שמישהו הטיל דופי ביושרנו, אלא בבית הדין ובהתאחדות לכדורגל", אמר היום פזטל, שנשמע עייף מהמתקפה נגדו. "תראה, תקשורת זה כוח חזק מאוד, אבל בתי הדין לא שופטים לפי התקשורת. אני יכול לומר שבית הדין דן ביושר כפי שהוא סבר, לא הייתה עליו שום השפעה חיצונית, ובעיקר כי זאת ההלכה. כנראה שזה לא מתאים לכמה קבוצות בתחתית, אבל ההלכה אומרת – ככל שאפשר וניתן לא לפגוע במאבק על כר הדשא ויחד עם זאת לפסוק על פי החלטה משמעתית רצינית, קשה, אז צריך לעשות זאת. זה לא תמיד אפשר. אם מדובר בנושא של שחיתות, הטיית משחקים, אי אפשר להקל. כשמדובר בעבירות משמעת ובעבר נקי של קבוצה כמו מכבי פתח תקוה, אתה לא יכול להתעלם מזה. כשהמאבק ייגמר על המגרש והם יקבלו את העונש, הוא עשוי להיות כבד יותר משאנשים חשבו. יכול להיות מצב שהם ירדו ליגה ואז יתחילו את העונה הבאה בלאומית עם מינוס שלוש נקודות. מה יגידו אז?".

הטילו דופי ביושרכם.

"עשינו את מה שעשינו מתוך שמירה על מצפון נקי ומתוך מחשבה שהייתה לאורך השנים. כדורגל צריך לשחק על המגרש. רצוי שהמאבק ייעשה על המגרש. כמובן שקבוצות שמשתתפות במאבק הזה מצאו את עצמן כאילו יש להן שלוש נקודות פחות. מה לעשות, אי אפשר להתחשב בכך. אנחנו מאמינים בזה. אם זה לא היה קשור במשפחת לוזון, התגובות היו שונות".

"לא רק שלא נתנו לגיטימציה לאלימות, נמשיך להיאבק בה"

אלונה ברקת טענה שנתתם לגיטימציה לאלימות. ההחלטה הזאת גרמה לה לפרוש מההתאחדות.

"אני יכול לומר לה שאנחנו לא התערבנו בקביעת העובדות שבית הדין המשמעתי קבע לגבי האלימות. כל העונשים שהטילו המעורבים בעניין, על ממלאי תפקיד, נשארו בעינם. בכך אנחנו נלחמים באלימות. מכבי פתח תקוה והפועל חיפה עמדו לדין, וכשבחנו את העונש בעליון, הכלל הראשון היה לפתוח את גיליון ההרשעות. זאת אחת הקבוצות היחידות בארץ שלא הופיעה שש שנים בבית הדין, אלא בעבירות טכניות. אולי מלבד אותו מקרה לפני חודש, בו נתפס אוהד שהתפרץ למגרש. לא יודע אם יש עוד קבוצה כזאת בכדורגל הישראלי. הם זכו במגן ההגינות לפני שנתיים. יש כלל יסודי בתורת המשפט שאומר: 'התחשב בעברו של הנאשם'. אני אומר לברקת: לא רק שלא נתנו לגיטימציה לאלימות, אלא גם נמשיך להיאבק באלימות. ולא, לא הייתה התערבות של אבי לוזון בפסיקת בית הדין".

גם השרה לימור לבנת הטילה דופי. טענה שאין אמון בהתאחדות, אמרה שלוזון צריך לנקות את עצמו משיקולים זרים.

"אז אני אומר שבית הדין העליון לא קשור לאבי לוזון ולהתאחדות. הוא לא מתמנה על ידי ההתאחדות, הוא לא מקבל דבר ממנו. הוא עושה את עבודתו בהתנדבות כפוית טובה. אין לו שום קשר להתאחדות מבחינת הפסיקה שלו. מי שממלא את בית הדין זה לא ההתאחדות בכלל".

רמזו שרוחו של אבי לוזון מרחפת מעל בית הדין.

"נגד רוח אני לא יכול לעשות שום דבר ובטח לא לענות. אני אומר שפסקנו לפי מצפוננו הטהור, ללא שום השפעה חיצונית, תוך הצהרה מצדי שאנחנו חושבים מאז ומתמיד שמאבקי הכדורגל צריכים להסתיים על המגרש ולא על השולחן הירוק. העונש בסך הכל נדחה לתחילת העונה הבאה. המאבק נגד התחתית יישאר במסגרת המגרש. לגבי לוזון אני מוסיף: הדיינים דנים ופוסקים לפי המשפט, לפי התקנון ולפי תקדימים. לא לפי מניעים זרים".

לא צריך להפריד בין בתי הדין לבניין ההתאחדות לכדורגל? מדוע אתם פוסקים בתוך מבנה ההתאחדות?

"אנחנו יושבים שם כי שם נמצא האולם, אבל הדיינים לא מתמנים על ידה. עובדה היא שהתמניתי על ידי שאול אלוני ז"ל. הוא הפציר בי והסכמתי. מה יש לי בכל זה מלבד מימד התנדבותי, אם לא למען הכדורגל?".

בהתאחדות לכדורגל סיפרו לי עוד לפני הדיון שאתה נחשב לדיין מקל.

"אני מוכן להסכים עם זה. לא רואה בזה עוול".


אייל ברקוביץ' מתכוון להפגין נגד ההתאחדות לכדורגל

כל החדשות והדיווחים על עונשה של מכבי פתח תקוה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully