וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורו 2012: סרט נדחה כדי לא להצית שנאה לגרמנים

בכירים באוקראינה חוששים שסרט על "משחק המוות" יגרום לאלימות של חוליגנים מקומיים נגד גרמנים בזמן הטורניר

בכירים בממשל האוקראיני חוששים שסרט קולנוע מקומי יצית את השנאה לגרמנים לקראת יורו 2012 ושוקלים לדחות את יציאתו לאקרנים עד לאחרי הטורניר שיתקיים במדינתם ובפולין בין ה-8 ביוני לראשון ביולי. גרמניה הוגרלה לבית ב' שמשחקיו יתקיימו בערים האוקראיניות חארקוב ולבוב - מה שכמובן אומר שאוהדיה יתמקמו בהן בהמוניהם.

הסרט "המשחק" מתאר את "משחק המוות" המפורסם ב-1942, התמודדות בלתי רשמית בקייב בין קבוצת כדורגלנים מקומיים לקבוצת כדורגל שהורכבה מחיילים של גרמניה הנאצית, שכבשה את עיר הבירה האוקראינית. השחקנים המקומיים סירבו להצדיע במועל יד לפני המשחק, הגרמנים הציגו משחק אלים, אבל האוקראינים ניצחו. כתוצאה, רבים מהם נעצרו, חלקם עונו ואחרים נרצחו בבאבי יאר.

"תמיד יש אנשים - חוליגנים - שמשתמשים בכדורגל כדי להוציא אגרסיות והאנשים האלו עלולים להיות מושפעים מהסרט הזה", הסביר האנסליט הפוליטי ולדימיר פסנקו.

סוכנות הקולנוע האוקראינית קבעה לדון בתאריך יציאת הסרט ב-6 באפריל, אבל דחתה את הדיון ל-1 במאי ודובר מטעם מפיצי הסרט אמר ש"המצב לא ברור כרגע". הקרנת הבכורה הייתה מתוכננת ל-3 במאי, אבל כעת ינראה שהיא תידחה. באוקראינה יש גם מי שקורא לאסור על הקרנת הסרט מכיוון ש"פרופגנדה רוסית" ושהגיבורים בו מדברים רוסית, בעוד הנאצים מדברים אוקראינית.

כדורגל עולמי בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • יורו 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully