וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוס אנג'לס לייקרס עוקבת אחרי יוגב אוחיון

26.3.2012 / 12:00

הרכז שמוערך על ידי אטורה מסינה עשוי לקבל זימן לשחק במדי הקבוצה בליגת הקיץ, במכבי ת"א שוקלים לשדרג את חוזהו בעקבות השיפור ביכולתו

אטורה מסינה מחבב את יוגב אוחיון. כבר כמה עונות, למעשה, שהמאמן האיטלקי עוקב אחר ההתפתחות של הרכז הצעיר. הופעותיו האחרונות של אוחיון העלו עוד יותר את קרנו בעיני מסינה, עד כדי כך שלאחרונה עלתה האפשרות שהרכז הישראלי יוזמן לשחק במדי לוס אנג'לס לייקרס בליגת הקיץ בלאס וגאס. לא שמעבר ל-NBA עומד על הפרק, כמובן; אבל לראיה למעמדו הבינ"ל המשתפר של מי שעד לעונה שעברה נחשב לשולייתו של יובל נעימי בהפועל ירושלים.

במכבי תל אביב לא היו זקוקים להצגה של אוחיון באתונה כדי להשתכנע שההחתמה הזו הייתה העסקה הטובה ביותר שביצעו הקיץ, לפחות מבחינה כלכלית: אוחיון חתם על חוזה לשלוש שנים, במהלכן ישתכר 180,000 דולר נטו בעונה הראשונה, 200,000 דולר נטו בעונה השנייה, ו-240,000 דולר נטו בעונה השלישית.

מתווה החוזה של אוחיון מלמד על כך שבמכבי חששו בקיץ, כמו רבים אחרים, שמא אוחיון לא בשל לכדורסל של יורוליג. אנשי מכבי התעקשו לכלול בחוזה, למרות השכר הנמוך, סעיף יציאה של הקבוצה מההסכם הן בקיץ הקרוב והן בקיץ הבא, תמורת פיצוי זעום של 20,000 דולר. במכבי היו סקפטיים לגבי אוחיון עד כדי כך שהסכימו מנגד להתפשר על סעיף יציאה של השחקן, בקיץ 2012 בלבד, לכל קבוצה – בישראל ובחו"ל – תמורת פיצוי למועדון בגובה 200,000 דולר בלבד.

אם אוחיון ימשיך בקצב ההתקדמות הנוכחי, אפשר בהחלט שתימצא בקיץ הבא הקבוצה שתסכים לקחת על עצמה את הפיצוי הזה ותנסה להעביר את אוחיון לשורותיה. לכן עלתה לאחרונה במכבי האפשרות להאריך את חוזהו של אוחיון, לשנות את סעיפי היציאה ובנוסף לשפר את שכרו, שכן כרגע נחשב הרכז הישראלי לשחקן בעל השכר הנמוך בסגל.

"יוגב צנוע ומשקיען", אומר מקורב למכבי. "הוא הגיע למשחקים הכי חשובים של הקבוצה העונה, מול קאנטו (9 נקודות, 6 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 17 נקודות מדד, א.ג.) ופנאתינייקוס (15 נקודות, 5 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 20 נקודות מדד, א.ג.). בגמר הגביע הוא היה מצוין. במשחק נגד ירושלים במלחה הוא היה מצוין. פלא שכולם מחזיקים ממנו?".

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"יוגב צנוע ומשקיען". אוחיון מול פאו/קובי אליהו

***

בעשור האחרון עברו שלל רכזים ישראלים במכבי. ליאור ליובין, דרור חג'ג', גל מקל – כולם צורפו כהבטחות גדולות, ונפלטו מהקבוצה בתוך עונה אחת. צריכים להרחיק עד ימי עודד קטש כדי להיזכר בימים בהם תפס שחקן ישראלי את משבצת הרכז המוביל במכבי. כך שאוחיון מתעלה בינתיים לא רק מעל לציפיות המוקדמות ממנו עצמו, אלא גם מתעלם מהסטטיסטיקה ומההיסטוריה הקרובה של מכבי ביחס לרכזים מקומיים.

נשמע מופרך, ובכל זאת: תיאו פפאלוקאס – מגדולי הרכזים האירופאים בכל הזמנים, ודמונד מאלט – מהסקוררים המובילים ביורוליג, הפכו למחליפים של הבחור מקרית שמונה.

"אין בכלל ישראלים ששומרים ברמה שלו", פורטים מקורבים לשחקן את האלמנטים המקצועיים שעומדים בבסיס סיפור הסינדרלה. "במשחק האחרון הוא גרם לדיאמנטידיס, אולי השחקן הכי טוב באירופה, להיראות רע (4 מ-13 מהשדה, א.ג.). אין ישראלים ברמת אתלטיות כמו שלו; לא קטש, לא שפר ולא הלפרין היו כל כך אתלטים. יוגב הוא אתלט ברמה של שחקן זר. התקפית הוא עדיין לא יציב, אבל הגנתית אין אצלו יום רע. בכל משחק הוא ייתן מאה אחוז בהגנה. מאמנים מחפשים שחקנים מהסוג הזה".

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"אוחיון גרם לו להיראות רע". דיאמנטידיס/קובי אליהו

***

אוחיון הגיע למכבי ללא דרישות מקדמיות, נטול גינונים של כוכב. גל מקל, לשם הדוגמא, דרש בזמנו הבטחה כי יזכה לזמן פרקט משמעותי.

סוגיית הדקות לא עלתה כתנאי במסגרת המגעים בין אוחיון למכבי, אך היא עמדה במרכז לבטיו בינו-לבין-עצמו טרם חתם בקבוצה. מראש, החתמת אוחיון התאפשרה רק בשל קריסת המגעים עם יותם הלפרין; מכבי, כזכור, כבר הודיעה על צירופו של השחקן, אלא שבעיות מיסוי שצצו לאחר מכן הובילו לביטול ההסכם. כשהצוות המקצועי של מכבי חיפש מחליף, הועלו שני שמות עיקריים: אוחיון ומורן רוט.

"בלאט העדיף את הלפרין על שניהם, כמובן, אבל בין יוגב למורן בלאט בחר דווקא ביוגב", מספר מקורב למכבי.

אוחיון היסס; באותם ימים עדיין היה ג'רמי פארגו חתום בקבוצה, והאפשרות שהלפרין יגיע להסכם עם רשויות המס עוד נראתה ריאלית. אלא שבמכבי גילו לאוחיון שפארגו עתיד לעזוב (בשלב זה כבר הודיע פארגו לקבוצה על כוונתו שלא לשוב לישראל), והבטיחו שאופציית הלפרין ירדה מבחינתם מהפרק. אומנם ג'ורדן פארמר ופפאלוקאס הוחתמו, אך מבחינה מתמטית הבין אוחיון שברגע שפארמר יעזוב ייכנסו הרבה דקות פנויות לקופה והוא יוכל, בבוא העת, לנצל את ההזדמנות. הוא החליט להמר על מכבי.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
התלבט בין אוחיון לרוט. בלאט/קובי אליהו

***

כשמכבי פנתה לאוחיון, גם הפועל ירושלים ניהלה איתו מו"מ. אוחיון לא בחר במכבי בגלל הכסף, מבטיחים חבריו של השחקן; מבחינה כספית, ההצעות היו כמעט זהות. השכר במכבי היה גבוה בכמה אלפי דולרים, אבל בירושלים, בניגוד למכבי, משלמים לשחקנים הוצאות דירה ורכב. כך שבמאזן כללי, התמונה הייתה כמעט מאוזנת.

כמו תמיד, ירושלים פספסה את אוחיון בעצמה. "הם האכילו אותו מרורים", מוסיפים חבריו של אוחיון. "בעונה שעברה יוגב סבל ממשחקי האגו של וויל סולומון ויובל נעימי. אחר כך, כשבקיץ התחילו לדבר על הארכת החוזה של יוגב, ירושלים התמקחה איתו על כל דולר. עד שירושלים העלתה בסוף את ההצעה ולמעשה השוותה למכבי, יוגב התעייף מהם".

מראש, אומרים המקורבים לאוחיון, היה זה עודד קטש שהפעיל לחצים כבדים על השחקן. "בלי קטש, שהתעקש על יוגב בכל מחיר, הוא כבר היה מודיע על עזיבת ירושלים בסיום העונה שעברה. רק קטש נתן ליוגב הרגשה שהוא רצוי. עודד לחץ על ההנהלה של ירושלים לסגור עם יוגב גם במחיר של ויתור על נעימי, אבל ההנהלה של ירושלים עשתה מה שהיא רוצה ובמקום להקשיב לקטש הלכה להחתים קודם את יובל. מהרגע הזה יוגב נהיה אטום כלפי ירושלים. זה לא שיש לו בעיה אישית עם נעימי, אבל הוא הבין שלקטש אין באמת שליטה על הקבוצה. זה לא רק העניין שיובל קרוב משפחה של דני קליין, אלא שהכל בירושלים כרוך במאבקי כוח, וליוגב לא היו אנרגיות בשביל זה. הוא רצה להתרכז בכדורסל".

בית ספר לדיאמנטידיס ברבע גמר היורוליג, הזמנה פוטנציאלית לליגת הקיץ; מי יודע עוד לאן יכולה להרחיק הקריירה של יוגב אוחיון.

ohad@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully