וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי נמני: "לקח לי הרבה זמן להתאושש מהתמוטטות של מני לוי"

26.1.2012 / 18:32

10 שנים להתמוטטות של מגן מכבי ת"א והזיכרונות עוד טריים. האוהדים מבטיחים: "בלומפילד ירעד בדקה ה-12 ביום שני"

מועדון מכבי תל אביב מציין היום (חמישי) עשור להתמוטטותו של שחקן העבר של הקבוצה, מני לוי, במשחק החוץ נגד בית"ר ירושלים בטדי. לוי, אז מגן צעיר ומבטיח, שרד באורח נס את האירוע הטראומטי ומאז עבר הליך שיקום ארוך וכיום הוא נמצא בביתו, במצב של תרדמת, אך מגיב מדי פעם לקולות ולמגע של הסובבים אותו ושל מאות המבקרים הפוקדים מדי פעם את ביתו. במכבי תל אביב החליטו להקדיש את משחק הבית הקרוב נגד עירוני קרית שמונה, ביום שני הקרוב בבלומפילד לכבודו של מני לוי, כאשר לפני המשחק ייערך טקס מיוחד בנוכחות נציגות המשפחה ובנוסף מתכננים אוהדי הקבוצה מפגן גדול של הזדהות ותמיכה לפני המשחק וגם במהלכו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשור לערב הנורא בטדי. מני לוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסיפור הטראגי של מני לוי מלווה את אוהדי הקבוצה מאז אותו היום. במהלך השנים האחרונות החליטו כל ארגוני האוהדים להקדיש את הדקה ה-12 (כמספר החולצה שהיה על גבו של לוי - ר"ב), בכל משחק לכבודו של מני לוי והם שרים לו "מני לוי תתעורר", בכל משחק ומשחק. בקבוצה החליטו שלא להוציא את החולצה מספר 12 מסט החולצות ואף שחקן לא משחק עם הספרה הזו.

מי שנכח ליד לוי ברגעי ההתמוטטות הוא אבי נמני, אז שחקן במדי מכבי תל אביב, שנזכר באותם רגעים דרמטיים על הדשא בטדי: "מהרגעים הראשונים אחרי ההתמוטטות היה ברור לנו שקרה משהו רציני. הפרופסור אבי ריבקינד, שהיה מקורב לבית"ר ירושלים ובמקרה נכח ביציע, ירד ישר אל הדשא והוא ישר אמר שצריך לפנות את מני באופן מיידי כי הוא בסכנת חיים והבנתי שחזרה לכדורגל זה משהו שכנראה לא יקרה והמחשבה הראשונית היתה קודם כל שיישאר בחיים ויוכל לחיות חיים נורמליים ורגילים".

נמני סיפר על ההתמודדות לאחר המקרה: "זה היה אירוע לא קל, אירוע קשה. לקח לי הרבה זמן להתאושש מהאירוע הזה באופן אישי. שבועיים לאחר מכן עברתי ניתוח קטן בברך ונעדרתי בערך חודשיים, אבל אני לא יודע אם לא הניתוח, הייתי יכול בכלל לתפקד באופן נורמלי ורגיל. המשפחה הזו היא משפחה יוצאת דופן. לצערנו האבא נפטר כי הצער היה גדול מדי עבורו וכיום אם המשפחה והאחים הם עמודי התווך של המשפחה הזו. אנשים יוצאי דופן עם עוצמות אדירות ותעצומות נפש ואני מסיר את הכובע בפניהם. זו סיטואציה מאוד קשה עבורם".

נמני מאמין שהקשר של מכבי תל אביב עם המשפחה עוזר לאנשים סביב לוי להתמודד עם הסיטואציה הטרגית: "אני חושב שמכבי תל אביב עושה פעולות מאוד יפות בכל הקשור לקשר עם מני לוי. הם דואגים לשמור על הקשר הזה וככה זה גם צריך להיות. אבל יש דברים שלצערנו אין לנו שליטה עליהם. אני לא יודע אם התמיכה של עולם הכדורגל עזרה למשפחה, אבל להזיק זה בטח לא מזיק. כשהכוונות טובות אז זה בדרך כלל עוזר. גם אם זה לא עוזר הרבה, זה עדיין משהו. סיטואציה בהחלט טראגית מאין כמוה ונשאר רק להתפלל להחלמתו".

בני משפחתו של מני לוי מקבלים חולצה ממוסגרת ממכבי תל אביב. שרון בוקוב
לא שכח את המשפחה. נמני עם משפחתו של לוי/שרון בוקוב

"אנחנו מבטיחים תפאורה ועידוד שלא נראו בשנים האחרונות, והכל לכבודו של מני", אמר היום אורי משיח, אחד מראשי האוהדים של הקבוצה. "כל האוהדים מתכוונים להתאחד, ללא פילוגים וללא חילוקי דעות למען המטרה הזו. מני לוי היה ויהיה קונצנזוס בקרב כל האוהדים. בלומפילד ירעד בדקה ה-12 ואנחנו מבקשים משחקני שתי הקבוצות להשתתף איתנו במפגן הזה ובדקה ה-12 להעביר את הזמן במסירות סרק, על מנת שכל הנוכחים במגרש יתאחדו יחד למען המפגן הזה", הוסיף משיח.

"מני לוי מבחינתנו הפך לסמל של מכבי תל אביב. לשמחתנו היחס והתמיכה שהמשפחה מקבלת מהאוהדים ומכל מי שקשור לכדורגל בישראל גדולים וזה מתבטא בתמיכה ואהבה מכל הארץ. השם של מני לוי נרשם במורשת של מכבי תל אביב לעולם. לוי היה שחקן מכבי כשקרה לו המקרה הטראגי הזה ולכן אנחנו מחויבים לתמוך ולזכור אותו תמיד. כל השנים דאגנו לבקר את המשפחה יחד עם עוד רבים הקשורים למועדון מכבי תל אביב, כמו לוני הרציקוביץ', שמעון קורק, אבי נמני וכמובן ניר לוין שאימן אז את מכבי ומאמן אותה גם היום. העובדה שלוין הוא מאמן מכבי תל אביב גם כיום היא מדהימה וזה סמלי וסוג של סגירת מעגל בכל הקשור לטראומה. נדאג שתהיה שאגה גדולה ביום שני והלוואי ומני יקבל כוחות ממפגן התמיכה הזה ויתחיל לדבר".

משיח נזכר באחד הרגעים המרגשים שלו מתקופת השיקום של לוי ומספר: "הרגע הכי מרגש ומצמרר שחווינו עד כה עם מני היה בעונת 2009, כאשר התאספנו יחד אוהדים ואנשי כדורגל רבים בביתו והייתה הקרנה של הקליפ המיוחד שהוכן לכבודו עם השיר של בועז שרעבי 'הכל תלוי בך חבר'. קליפ שהכינו לו האוהדים ועמדנו שם כולנו ובכינו יחד. רגע שלא אשכח בחיים. אנחנו ממשיכים לחזק את המשפחה במיוחד אחרי שמני איבד השנה את אביו מורדוך, שהלך לעולמו בחודש יוני האחרון וזו עוד טרגדיה גדולה שפקדה את המשפחה הזו. לשמחתי הצלחנו להביא השנה בחנוכה את כל שחקני הקבוצה להדלקת נר בחדרו של מני וזו עוד מסורת שהצלחנו לייסד בכל הקשור לקשר עם המשפחה וחיזוקה. אני רוצה להגיד תודה לכל ההנהלות של מכבי תל אביב בשנים האחרונות על התמיכה והעזרה שהם מעניקים למשפחת לוי".

אוהדי מכבי תל אביב בשלט למען מני לוי. ברני ארדוב
מכינים מפגן עידוד נדיר. אוהדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully