וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווין וויד: "הסדרה הזאת רחוקה מלהיות גמורה"

וויד ומיאמי מוכנים למשחק מספר 6 (3:00, ע' 5). לברון: "המטרה היא לא אני, אלא הניצחון". נוביצקי: "רק עוד ניצחון"

האם דאלאס עומדת לעשות היסטוריה ולזכות באליפות ראשונה בתולדותיה? האם מיאמי עומדת להשלים קאמבק ענק ולסיים את העונה הקשה שעברה עליה בצורה הכי מתוקה שאפשר? הלילה (בין ראשון לשני) ייפגשו ההיט והמאבריקס במיאמי למשחק מספר 6 בסדרת גמר ה-NBA (3:00, ערוץ 5), וכשדאלאס ביתרון 2:3 בסדרה ורחוקה ניצחון אחד מטבעת, חובבי הכדורסל ברחבי העולם מצפים לסיומת דרמטית לעונה.

"הסדרה הזאת רחוקה מלהיות גמורה", מבטיח דווין וויד, שיודע שקבוצתו מיאמי זקוקה לשני ניצחונות בית כדי לזכות באליפות המיוחלת, "נשאר פה עוד הרבה מאוד כדורסל שצריך לשחק. חזרנו הביתה, ואנחנו מעדיפים להיות כאן על פני כל מקום אחר בעולם".

אם מיאמי תנצח הערב, הסדרה תגיע למשחק שביעי ומכריע שייערך גם הוא במיאמי בלילה שבין שלישי לרביעי. אולי בגלל זה גם לברון ג'יימס מגיע אופטימי למשחק הלילה, ומאמין בסיכוייי קבוצתו.

"עבדנו כל השנה בשביל לזכות ביתרון הביתיות", אומר לברון ג'יימס, "ולמרות שאנחנו עכשיו במשחק הדחה, אנחנו עדיין מרגישים שיש לנו סיכוי טוב לזכות בסדרה, עכשיו כשהיא חזרה למיאמי. יש לנו שני משחקים במגרש הביתי שלנו".

נוביצקי: "כבר הוכחנו את עצמנו בחוץ"

למרות זאת, מיאמי יודעת שהמשימה לא תהיה פשוטה. דאלאס כבר הוכיחה בפלייאוף הזה שהיא מסוגלת לנצח בחוץ, כשגנבה ניצחון אחד בפלורידה במשחק השני בסדרה והשלימה חמישה ניצחונות חוץ במהלך הפלייאוף.

דירק נוביצקי, שרושם ממוצע של 27 נקודות בסדרה, יודע ש"נהיה חייבים לגנוב רק עוד ניצחון, בתקווה שזה יהיה כבר במשחק הקרוב", אמר הגרמני, "שיחקנו טוב במשחקי החוץ שלנו. יש לנו חבורה של שחקנים ותיקים שכבר הוכיחו את עצמם בדרכים, ונקווה שנרשום עוד ניצחון אחד גדול".

נוביצקי איבד עם דאלאס ב-2006 את האליפות לאותה מיאמי, כשאז ההיט הצליחו לנצח את משחק מספר 6 באולם הביתי של המאבס. "מעולם לא צפיתי בחגיגות הניצחון שלהם", אומר נוביצקי, "קשה מאוד לראות קבוצה שחוגגת ניצחון אצלך בבית, וזה לא משנה אם זה משחק רגיל, פלייאוף או אליפות. אף פעם לא קל לעבור דבר כזה מול הקהל הביתי שלך. אני מקווה שזה מה שנצליח לעשות הלילה".

כשנוביצקי מתייחס לטראומה מ-2006, הוא יודע מה ההבדל בין דאלאס של אז לדאלאס הנוכחית. "החברים לקבוצה הם ההבדל האמיתי", אומר הגרמני, "ג'ייסון קיד מצליח למצוא אותי בנקודות הנוחות לי, יש לנו קלעים טובים סביבי, טייסון צ'נדלר נמצא במרכז, וגם הייווד עושה עבודה חשובה. אז אני לא צריך לכפות את עצמי על המשחק, ואנחנו יכולים להמשיך לשחק בסבלנות".

לברון ג'יימס, מיאמי היט, דווין וויד. Mike Ehrmann, GettyImages
באמת יש לכם סיבות לצחוק? וויד וג'יימס/GettyImages, Mike Ehrmann

לברון ג'יימס מודע לביקורת העצומה אליו, על כך שבחמשת המשחקים עד עתה בסדרה הוא קלע רק 11 נקודות במצטבר במהלך הרבעים האחרונים של המשחק. על אף שלברון סיים את המשחק הקודם עם טריפ דאבל, הוא נאלץ לתרץ את היכולת שלו ולהסביר שהוא רק מחפש את השחקן הכי חם בקבוצה ושלפעמים הכדורים מסרבים לצלול פנימה. "עכשיו תהיה לי עוד הזדמנות להשפיע על הקבוצה שלי ברבע הרביעי", אומר ג'יימס, "כמובן שארצה שיהיה לי משחק טוב, אבל בסופו של דבר המטרה היא לגרום לקבוצה שלי לנצח. זה כל הסיפור".

"הכדורסל בפלייאוף בנוי על לחץ, ואתה חייב לדעת לעמוד בו", יודע לברון, "אני מבין את המעמד. במשחק הקודם היה לי טריפל דאבל, ובעיני רבים ממכם היה לי משחק רע. אני מבין את זה. זה המצב שבו אני נמצא".

"אני יודע שאני חיב לשחק בצורה יותר תוקפנית", המשיך ג'יימס, "כשיש לך זריקה, אתה חייב לקחת אותה. חלק מהזריקות שנכנסו לי בסדרות אחרות, עכשיו יוצאות החוצה. לא כל כך הולך לי, אבל זה לא ימנע ממני להמשיך לנסות שוב ושוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

נוביצקי על הסרטון: "הם הראו בורות"

אחד הסיפורים שהסעירו את הסדרה היה הסרטון שבו נראו וויד וג'יימס לועגים לנוביצקי. כזכור, נוביצקי עמד במרכז משחק מספר 4 בסדרה, אז עלה חולה אבל עדיין הצליח להוביל במו ידיו את קבוצתו לניצחון קריטי. לאחר המשחק התקשה הגרמני להשיב על שאלות העיתונאים, מה שגרר את ג'יימס ודווין וויד לחקות את הגרמני החולה, בקטע וידאו אומלל במיוחד, בו הם משתעלים ומצחקקים.

הערב (שבת), רגע לפני שדאלאס עולה למשחק מספר 6 במיאמי, התפנה נוביצקי כדי להתייחס לתקרית. "אני פשוט חשבתי שזה קצת ילדותי מצדם", אמר נוביצקי, "וזה הראה קצת בורות. אני משחק בליגה הזאת 13 שנים, ומעולם לא זייפתי פציעה או מחלה". הגרמני נשאל האם הדברים יסייעו לו לעלות חד יותר למשחק הבא, ואמר: "זה לא הולך להוסיף לי כלום. זה גמר ה-NBA. אם אתה צריך עוד מוטיבציה, יש לך בעיה. אנחנו ניצחון אחד מהחלום שלי. בשביל זה עבדתי כל החיים שלי, וזה כל מה שאני מוטרד ממנו. זה כל מה שאני מתמקד בו".

וויד עצמו התנער מהדברים, וניסה להציגם כאילו הכל היה מתוכנן: "אני בדיוק השתעלתי", אמר הגארד, "ואז, בגלל שהמצלמות היו שם, הפכנו את זה לבדיחה, כי ידענו שינפחו את זה, והתקשורת עשתה בדיוק את זה". נשמע הגיוני? וויד ממשיך ומסביר: "מעולם לא אמרנו את שמו של דירק. אני לא חושב שהוא היחידי בעולם שיכול להיות חולה ושיהיה לו שיעול. פשוט עשינו קצת כיף עם המצלמות". בשונה ממנו, לברון ג'יימס סירב להתייחס לאירוע: "אני מסרב להזין את העניין הזה", אמר לברון. "אם אתם רוצים להתייחס לכל דבר שאני ו-וויד או מיאמי עושים, אני חושב שזה לא עניין. יש דברים חשובים יותר בסדרה הזו".

החדשות הטובות מבחינת דאלאס לקראת משחק מספר 6 היא חזרתו האפשרית של ברנדון הייווד הפצוע, שהצהיר כי הוא עשוי לסייע לחבריו, הפעם לא מהספסל. "אני הולך לתת לזה צ'אנס", אמר הייווד, "ולתת את כל מה שיש לי". פציעתו של הייווד במשחק מספר 2 פגעה מאוד במאבריקס, שנותרו חסרים מאוד בצבע והתקשו מול כריס בוש. האם יצליח הייווד להיות אפקטיבי עבור המאס? "קשה לדעת", אמר הסנטר. "קשה להעריך כשלא משחקים. כל העניין פה הוא לבצע מהלכים אתלטיים".

עדכון ראשון: 11.6, 22:07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully