וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מתלוננת: בלוגו האולימפיאדה מסתתרת המלה "ציון"

האירנים הגישה תלונה רשמית לוועד האולימפי העולמי. לטענתה, "השימוש במילה zion בלוגו מביישת ומנוגדת לרוח האולימפית"

הוועד האולימפי של אירן שלח מכתב מחאה חריף לוועד האולימפי העולמי. האירנים זועמים על הלוגו של אולימפיאדת לונדון 2012, ודורשים עיצוב חדש לסמליל של המשחקים האולימפיים שיתקיימו בקיץ הבא בבירת אנגליה. לטענתם, בסמל למשחקים מסתתרת המילה "ציון" (zion).

"אנחנו מעריכים את ניסיונות הוועדה לפתח את הרוח האולימפית בכל העולם", כתב יו"ר הוועד האולימפי האירני, מוחמד עלי עבאדי, לז'אק רוג, נשיא הוועד העולמי, "אנחנו מבקשים את התחשבותכם לנושא שאם יוזנח, עלול לגרום נזק לספורט העולמי.

"נותרו עוד שנתיים עד לפתיחת המשחקים, ואנחנו רואים שהמשחקים עומדים בפני אתגר קריטי, שעלול להעלות סוגיות גזעניות. מספר מסמכים הוכיחו שהשימוש במילה zion בלוגו של אולימפיאדת 2012 מהווה החלטה מביישת, ושמנוגדת לתכונות האולימפיות. אין ספק כי אם הבעיה תוזנח, זה עלול להשפיע על נוכחות של מדינות מסוימות במשחקים, במיוחד אירן, שנוהגת במחויבות לערכים ולעקרונות האולימפיים".

הבעיה החלה כשגרפיקאים מוסלמים העלו לראשונה את הטענה שהמילה zion מסתתרת בלוגו, אבל טענתם לא זכתה לתגובה מהגורמים הרשמיים. עכשיו התלונה הפכה לרשמית. תגובת הוועד האולימפי לא התקבלה.

יש לציין כי אירן, שלטענתה "נוהגת במחויבות לערכים ולעקרונות האולימפיים", לא שולחת את נציגיה להתחרות מול נציגי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully