וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי פ"ת - מכבי חיפה: דוידוביץ' חוגג 350 הופעות

8.1.2011 / 19:02

מימון יפתח מול מכבי פ"ת (א', 20:00, ספ'1). לוי ממשיך לחפש בלם, אבל מרוצה מפיליאבסקי. בפ"ת: דמארי פצוע, פרדה ב-11

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מכבי פתח תקוה מכונה "הכבשה השחורה" של מכבי חיפה. לא להאמין, אבל מאז קום המדינה הירוקים לא ניצחו את הלוזונים באצטדיון רמת-גן.

* הפעם היחידה שחיפה הייתה קרובה לנצח ברמת גן הייתה בגביע. בחצי הגמר של 2001 היא הובילה 0:2 (יעקובו ופראליה) עד הדקה ה-86. איתן פריינטה וגיא יצחק השווה והעיפו אותה בהארכה.

* פתח תקוה ידועה כקוטלת חיפאית גם בגביע הטוטו. בשני הגמרים מול חיפה ברמת גן היא ניצחה 1:4 (2000) ו-3:0 (2004). ניר דוידוביץ', אריק בנאדו ויניב קטן שיחקו אז בהרכב.

*ההישג הגדול ביותר של חיפה מול פתח תקוה ברמת גן: שלוש תוצאות תיקו. כולן, אגב, הסתיימו ב-1:1.

מפתחות והכנות

מכבי פתח תקוה:

פרדי דוד פתח את האסיפה שלו עם קלטת של המשחק בין מכבי חיפה למכבי תל אביב, אבל בהמשך הקרין דווקא קלטת של המשחק בין רומא למילאן, כדי ללמוד את שחקניו עמידה של הקו האחורי ויציאה נכונה קדימה. "יש לנו עוד הרבה מה ללמוד מהם, אבל זה עוזר לנו כדי להבין מה הוא רוצה", אמרו השחקנים בסיום האסיפה. מורד מגמאדוב יפתח על הספסל וההתלבטות היחידה של המאמן לגבי ההרכב נוגעת לעמדת המגן השמאלי, קובי גנון או אלירן דנין יפתחו. עומר דמארי שסובל ממתיחה במפשעה והיה בספק למשחק יפתח על הספסל, ולכן וטל בן חיים יפתח בחוד לצד גולן. רועי בקל ויוסי אופיר יחזרו מפציעות והרחקות ישירות להרכב. המאמן הפתיע כשהודיע לדני פרדה שהוא חוזר להרכב אחרי שלא פתח בליגה מאז סוף אוגוסט במשחק מול אותה מכבי חיפה, וזאת בגלל ההצגה הגדולה שלו בניצחון על מכבי תל אביב בחצי גמר גביע הטוטו (1:4).

מכבי חיפה:

אחרי הפרידה הצפויה מאיגנסיו קאנוטו שעזב לפרגוואי שם חתם בקבוצת ליברטאד, לאלישע לוי יש הרבה מזל ששי מימון החלים מהפציעה. מחר יפתח הבלם לצד אריק בנאדו, בעוד שסארי פלאח יישב על הספסל. מלבד השינוי הזה, אלישע לוי לא מתכנן שינויים נוספים. תומר חמד החלים לגמרי מהפציעה והמאמן מעדיף אותו על פני עידן ורד. חיפה תחסר את פיטר מסיללה, ליאור רפאלוב, מוחמד גדיר וסינטאיהו סלליך הפצועים.

הבלם אנדריי פיליאבסקי וחברו סיידו יאיא יצפו במשחק מהיציע, בעוד שהמאמן אלישע לוי ממשיך לחפש בלם, אבל לא פוסל אפשרות להשאיר את האוקראיני שמגלה יכולת טובה באימונים. כפי שפורסם אתמול, אחד מהשמות הרלוונטיים הוא לואיזאו (קרלוס סזאר ג'וניור), בלם ברזילאי בן 24 השייך לקרוזיירו. עבור ניר דוידוביץ' זה יהיה המשחק ה-350 בקריירה במדי חיפה. רק שישה עשו זאת לפניו, כולל הקפטן יניב קטן והבלם בנאדו.

יעמדו למבחן

מכבי פתח תקוה: דני פרדה

כבר שלוש שנים שבמכבי פתח תקוה מדברים על פרדה כעל הטאלנט הבא של הכדורגל הישראלי. אבל בכל פעם שהוא מקבל הזדמנות, משהו קורה לו. פעם זה כדרור מיותר שגורם למאמן לכעוס ופעם הוא לא מגיע למשחק כשהוא לא בסגל וסופג עונש חינוכי. זאת ההזדמנות הבאמת אחרונה של פרדה להוכיח שהוא מסוגל להביא את הכישרון שלו לידי ביטוי במגרש. בפעם הבא שהוא יפספס, פרדי דוד לא יהיה שם בשבילו.

מכבי חיפה: טאלב טואטחה

במכבי חיפה בטוחים שהמגן השמאלי הצעיר הוא אחד הטאלנטים היותר גדולים שצומחים בכדורגל הישראלי. טואטחה גילה מול מכבי תל אביב שיש לו פוטנציאל גדול להחליף את פיטר מסיללה בעונה הבאה, אבל עד אז יש לו עוד הרבה עבודה. ההבדל בין מכבי חיפה שמשקיעה במגנים שמאליים כמו שעשתה עם רוני גפני או אלירן דנין, לבין מכבי חיפה שתמצא יורש ישראלי אמיתי לאדורם קייסי, הוא עצום. אם טואטחה הוא כשרון גדול, כמו שסבורים בחיפה, שחר לא ירוויח רק בפן הכלכלי, אלא גם בפן המקצועי ואפילו החברתי ("הוא ילד טוב, הלוואי עוד כאלה בקבוצה", אומרים בחיפה). כשאלישע לוי נותן, לא אומרים לא, אבל קודם נראה איך הוא מסתדר עם עומר גולן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הרכבים משוערים

מכבי פתח תקוה: רובי לבקוביץ', חגי גולדנברג, ג'ו ביזרה, ניצן דמארי, אלירן דנין (קובי גנון), סבסטיאן סנסוני, יוסי אופיר, רועי בקל, דני פרדה, טל בן חיים, עומר גולן.

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, שי מימון, אריק בנאדו, טאלב טואטחה, ג'ון קולמה, גוסטבו בוקולי, אייל גולסה, יניב קטן, תומר חמד, ולדימיר דבאלישווילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully