וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליון והפועל תל אביב נפרדו ב-2:2

האדומים היו קרובים להשיג ניצחון חוץ ולעלות לליגה האירופית, אבל לקאזט (88) חילץ נקודה. עוד לפני כן לופז (62) העלה את ליון, שהר (63) וזהבי במספרת מדהימה (70) ביצעו מהפך

כדורגל יכול להיות עסק כואב מאוד. הפועל תל אביב חוותה את זה הערב (שלישי) כשסיימה בתיקו 2:2 מול ליון בסטאד דה ז'רלאן, במסגרת המחזור השישי והאחרון בשלב הבתים של ליגת האלופות. האדומים של אלי גוטמן כבר היו על סף ניצחון סנסציוני, שיכול היה לשלוח אותם לליגה האירופית, אבל אז ספגו שער בדקה ה-88 מרגליו של אלכסנדר לקאזט, שמנע מהם להפוך לקבוצה הישראלית הראשונה שמשיגה ניצחון חוץ בליגת האלופות.

ליסנדרו לופז כבש ראשון בדקה ה-62 לצרפתים, אבל מי שחשב שהאלופה הישראלית תקרוס, כנראה לא מכיר את האופי של הקבוצה של גוטמן: האורחים הישראלים לא נבהלו והשוו כעבור דקה מבעיטה נפלאה של בן שהר. אבל אז, בדקה ה-70, הגיע הבונבון של המשחק: סלים טועמה הגביה ללב הרחבה, וערן זהבי כבש במספרת וירטואוזית מדהימה מ-11 מטר שער בלתי נשכח, שהעלה את האורחת הישראלית ליתרון 1:2. הכדורגל הישראלי הריח את הניצחון ההיסטורי, אבל אז הגיע השוויון, והפועל לא מעפילה לליגה האירופית, על אף ההפסד של בנפיקה, אך מסיימת את הקמפיין בצורה מכובדת.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים, בן שהר. רויטרס
כמעט הישג בלתי נשכח, אך עדיין נקודת חוץ יקרה, יוקרתית ומתוקה. שחקני הפועל חוגגים בצרפת/רויטרס

11 משחקי חוץ שיחקו קבוצות ישראליות בליגת האלופות עד היום. המאזן? די אומלל עם 10 הפסדים ותיקו אחד, 3:3 של מכבי חיפה מול אולימפיאקוס. הערב הצליחה הפועל תל אביב להפוך לקבוצה השנייה שמשיגה נקודה במשחק חוץ באירופה אחרי אותו תיקו של הירוקים אי שם ב-13 בנובמבר 2002, אבל זו נחמה קטנה לאדומים, שהיו קרובים מאוד למקום השלישי ולהעפלה לליגה האירופית, בשל הפסדה של בנפיקה 2:1 בבית לשאלקה.

מי בכלל זוכר הערב שהאדומים סגרו את הסיבוב הראשון עם 0 נקודות והיה נדמה שנקודת רחמים תהווה הישג עבורם? הפועל תל אביב השיגה בסיבוב השני חמש נקודות מתוך תשע אפשריות, כשגם בתיקו 0:0 הביתי מול שאלקה היא הייתה עדיפה על היריבה שלה והייתה בהחלט יכולה לנצח אלמלא יכולת נפלאה של שוער "הרויאל בלוז" מנואל נוייר. הפועל, שבעונה שעברה הגיע עד לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית והודחה על ידי רובין קאזאן, יכולה להסתכל בגאווה עצומה על קמפיין האלופות הראשון בהיסטוריה שלה, בטח אחרי התיקו המכובד הערב ו-5 הנקודות שהשיגה בבית.

הניצחון על בנפיקה היה מדהים, התיקו מול שאלקה היה מכובד, אבל אין ספק שאם יש רגע אחד, מכונן, שהפועל תל אביב תיקח מהקמפיין הנוכחי, הוא הגיע בדקה ה-70 הערב. ערן זהבי כבש שער במספרת מדהימה, שאלמלא נסגרה רשימת המועמדים לשער השנה, היה בהחלט עשוי לזכות בתואר הנכסף. אין ספק שהקשר, שרק ב-2008/9 חזר להפועל מהשאלה בעירוני רמת השרון הקטנה, קנה את עולמו הערב. אם למישהו מהסקאוטים והקבוצות האירופיות שעקבו אחריו היה ספק לגבי היכולת שלו למרות הצמד מול בנפיקה, הערב הוא קיבל תשובה מוחצת. למרות זאת, יש לזכור שליון שלטה לחלוטין ברוב שלבי המשחק, ורק עוד משחק אדיר של וינסנט אניימה, שזינק והציל לפחות חמישה שערים בטוחים, מנע ממנה לספוג בשלבים מוקדמים.

כשמסתכלים לאחור על הקמפיין של הפועל תל אביב, ובלי להיות חזירים יותר מדי, אין ספק שהאדומים שילמו מחיר כבד על חוסר הניסיון בשלושת המשחקים הראשונים, בהם הפסידו. הקבוצה של אלי גוטמן הראתה בשלושת המשחקים האחרונים שלה שהיא הפיקה את כל הלקחים שהייתה צריכה ללמוד ושמבחינת איכות נטו היא לא רחוקה כל כך מהרמה הגבוהה של אירופה. בטח לא כמו שרבים חשבו.

דאגלס דה סילבה, הפועל תל אביב, מול בפטימבי גומיס, ליון. Laurent Cipriani, AP
תיקו חוץ שני אי פעם לקבוצה ישראלית בליגת האלופות. דה סילבה מול גומיס/AP, Laurent Cipriani

מחצית ראשונה

דקה 6: ליון ביצעה חילופי מסירות במרכז השדה עד שהכדור הגיע לליסנדרו. החלוץ הארגנטינאי התקדם ושיחרר טיל שחלף סמוך לקורתו של אניימה.

דקה 9: שיש ביצע עבירה על בריאן באגף ימין. הכדור החופשי הגיע לליסנדרו, שניסה להעביר לאמצע אך הגנת הפועל הסתדרה עם הניסיון הזה.

דקה 13: ורמוט הוכשל על סף הרחבה. אבוטבול בעט את הכדור החופשי, אך הוא עבר את כל ההגנה והתגלגל לאגף השני. ליון התמהמה עם הכדור והוא הגיע לורמוט, שהחזיר לרחבה, דה סילבה הסיט את הכדור אך לוריס קלט.

דקה 14: בריאן הכניס כדור עומק, גומיס נגח פנימה ורץ לחגוג, אך הקוון הניף את הדגל והשער נפסל בטענת נבדל.

דקה 18: דאבל פס בין פיאניץ' לסיסוקו נגמר בהגבהה של האחרון לעבר הרחבה, אך דה סילבה הרחיק.

דקה 25: שכטר, שנפצע בכתפו, לא הצליח להמשיך לשחק וירד לספסל. שהר החליף אותו.

דקה 28: פיאניץ' ביצע הטעיה, ושיחרר בעיטה מ-18 מטר, אניימה הצליח להדוף.

דקה 29: שהר חטף כדור אחרי טעות בהגנת ליון, והעביר אותו לתמוז. החלוץ בעט מזווית קשה ולוריס הציל.

דקה 33: סיסוקו העביר כדור מאגף שמאל, גומיס השתלט והעביר למאקון, שבעט חזק, אך אניימה התעופף והציל.

דקה 35: קרן של ליון הגיעה לראשו של כריס, שנגח מצוין כדור שעבר את אניימה, אך ורמוט הצליח להציל מהקו.

דקה 38: בעיטה חופשית נפלאה של פיאניץ' הוסטה מידו של דה סילבה לקרן.

דקה 41: גומיס השתלט על כדור ובעט טיל ממרחק של למעלה מ-30 מטר, אניימה הדף.

דקה 42: עקב נפלא של ליסנדרו הגיע למאקון, שמול אניימה בעט לרשת החיצונית.

ערן זהבי כובש לזכות הפועל תל אביב מול ליון. Laurent Cipriani, AP
רגע בלתי נשכח, שער בלתי נשכח. זהבי חוגג בצרפת/AP, Laurent Cipriani

מחצית שנייה

דקה 48: קרן של פיאניץ' הגיעה למאקון משחקן הפועל, הקמרוני בעט, אך אניימה שוב היה עם ידו על העליונה.

דקה 54: שהר קיבל כדור ברחבה, עבר את השומר שלו ויישר למרכז. זהבי הגיע ראשון לכדור והעביר לורמוט, שהטעה את כריס, עבר אותו בקלות ובעט חזק מקרוב, אך לוריס הדף לקורה והחוצה. ההזדמנות הכי גדולה של הפועל הערב.

דקה 62: גול! בעיטה של באסטוס נעצרה בהגנת הפועל, אך הגיעה לבריאן, שנבלם על ידי אניימה. השוער הניגרי השתעשע עם הכדור, שהגיע לליסנדרו שבעט חזק פנימה. 0:1 לליון.

דקה 63: גול! רק דקה חלפה והאדומים מצאו את השוויון. זהבי הכניס מסירת עומק לשהר, שהשתלט מצוין ושיחרר בעיטה נפלאה לפינה הרחוקה. דווקא החלוץ הכי מושמץ, שכבר איבד את מקומו בהרכב, כובש ועוד ברגל שמאל. 1:1 בין ליון להפועל תל אביב.

דקה 68: באסטוס הכניס לבריאן, שנשאר לבד מול אניימה אך בעט ברשלנות מעל השער.

דקה 70: גול! טועמה העביר מסירת רוחב לזהבי, שביצע מספרת מדהימה. שער שייכנס כמעט בוודאות כמועמד לתואר שער השנה באירופה. 1:2 מדהים להפועל תל אביב.

דקה 84: רבייר הטעה את השומר שלו ושיחרר טיל אדיר מ-20, אניימה ריחף והדף את ההצלה הכי גדולה שלו במשחק.

דקה 86: עוד הזדמנות מצוינת לליון כשליסנדרו לופז הפגיז במספרת וסחט עוד הצלה של אניימה, שהדף לקרן.

דקה 88: גול! ליון ניצלה איבוד כדור במרכז המגרש של האדומים כשאלכסנדר לקאזט קיבל כדור עומק מצוין מז'רמי פייה והפגיז את השער, שוויון 2:2.

הרכב ליון: הוגו לוריס, אנתוני רבייר, כריס, פאפ דיאקטה, עלי סיסוקו (ז'רמי פייה, 78), מקסים גונאלון, ז'אן מאקון, מיראלם פיאניץ' (אלכסנדר לקאזט 68), ג'ימי בריאן, בפטימבי גומיס (מישל באסטוס, 56), ליסנדרו לופז.

הפועל ת"א: וינסנט אניימה, דני בונדר, דגלאס דה סילבה, ביוואן פרנסמן, גל שיש, אביחי ידין, שי אבוטבול (וואליד באדיר, 80), גילי ורמוט, ערן זהבי, איתי שכטר (בן שהר, 23), טוטו תמוז (סלים טועמה, 62).

ערן זהבי שחקן הפועל תל אביב חוגג שער עם סלים טועמה. רויטרס
הרגע הבלתי נשכח במשחק. זהבי אחרי המספרת המדהימה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully