וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריף: "יכול להיות. יש לי עסק גדול"

11.1.2010 / 23:18

כך ענה ירון זריף לשאלה האם לבית הדפוס שבבעלותו היה קשר לעסקים דרך צד אחר עם מכבי ת"א, שהגיבה: "לא עבדנו עמו"

"לא חקרו אותי בקשר למוני פנאן. לא עשיתי שום עסקים עם מכבי תל אביב. אני לא יודע למה עושים לי את זה. גם כמעט ולא שפטתי בחו"ל". כך אומר הערב (שני), בהתבטאות ראשונה, שופט הכדורסל ירון זריף, בשיחה עם וואלה! ספורט. זריף, כידוע, זומן מוקדם יותר היום לחקירה ברשות המסים. עוד קודם לכן פשטו אנשי הרשות על ביתו, כששמו נקשר לחשדות להעלמת מס, ואף לפרשת הבנק של מוני פנאן.

לוואלה! ספורט נודע כי זריף נשאל לא רק בעניין פנאן; השופט הוא בעל בית דפוס, ועל פי חשדות שעלו, ביצע לכאורה עסקים פרטיים עם מכבי תל אביב. "שאלו אותי על זה", מודה זריף. "אמרתי לחוקרים שלא היה שום דבר, והם לא המשיכו. באו אלי ואמרו שיש שמועות כאלה וכאלה. אמרתי שלא".

- האם ייתכן שנעשו עסקים עם מכבי דרך צד אחר, שביצע הזמנות דפוס שונות?

"תשמע, יכול להיות. יש לי עסק גדול. אבל אני בדרך כלל זוכר מה עשיתי, ואני לא זוכר שום דבר עם מכבי. מה שאני יכול לומר הוא שלא הוצאתי חשבונית למכבי. לא היו לי שום יחסים עסקיים איתם.

"מעבר לזה, החוקרים היו בסדר גמור איתי", מבקש זריף להדגיש. "חקרו אותי, אבל נהגו אלי באדיבות. ביקשתי לדבר עם אשתי, נתנו לי. שאלו אותי שאלות. עניתי להם על כל מה שהם רוצים. נתנו לי כבוד. בקשר למוני הצהרתי שאין לי שום דבר איתו. זה בכל מקרה לא היה במרכז החקירה".

עם זאת, "זה לא נעים, כי הציבור חושב עלינו דברים רעים", הוא מספר. "אנחנו לא אנשים רעים. אנחנו נורמטיביים. אותי מטריד הקישור עם מוני, כי זה לא הוגן. זה לא הוגן שכל הציבור נגדנו ככה. עושים עלינו עליהום שהוא לא לעניין".

באשר להמשך החקירה אומר השופט כי "אני מקווה שהכל ייפתר, ושוב מצהיר בזאת שאין לי שום עניין עם מוני. במדינה הזאת אוהבים לעשות רעש מכל דבר וזה חבל מאוד, כי אנחנו אנשים מוכרים וכנראה שאנשים רוצים לראות דם. אבל לא יהיה דם, כי אין על מה. אני שופט בליגת העל כבר 20 ומשהו שנה ובחיים לא דבק בי רבב".

"אני לא מסוגל לעבור באור אדום"

- אם אכן לא היה לך שום קשר לפנאן, מדוע נערך חיפוש אצלך בבית ומדוע זומנת לאחר מכן לחקירה?

"אני לא יודע מה עבר בראש של חוקרי רשות המסים. אני לא נכנס לראש שלהם. אני רק יודע שקיבלתי מהם כבוד, שמיד נתנו לי לשתות, ששאלו אותי אם אני רוצה לאכול. אמרתי להם שאין לי תיאבון. כן, אני מודה בזה שלא היה לי תיאבון. איך יהיה לי, כשבאים אלי הביתה ואז הולכים לחקור אותי? אני בנאדם כזה שאם עוצר אותי שוטר, הלב שלי רועד. אני לא מסוגל לעבור באור אדום. שוב, עם מוני אין שום דבר".

זריף מבקש לשוב ולציין את יחסם של החוקרים אליו. "אני בסך הכל מכבד את העבודה של החוקרים", הוא אומר. "רק עניין אחד היה לי בעייתי, כשבאו לחפש אצלי בבית והיה קטע עם הילד שלי. זה פגע בי ואני חושב שהחוקרים הבינו שהם טעו כשהגיעו לעשות אצלי חיפוש בבית. כשהם הבינו עם מי יש להם עסק, הם נרגעו. באמת, היה שיא האדיבות. החוקרים עשו את העבודה שלהם, אבל לא נתנו לי הרגשה שאני נמצא בדיקטטורה או שאני פושע. נתנו לי ללכת הביתה".

- מדברים כעת על חקירה של שופטים נוספים. אתה מאמין שישנם שופטי כדורסל שכן היו מעורבים בפרשת פנאן?

"אני רוצה לדבר בשמי, ואני מקווה מאוד שגם בשם כל השופטים: במאה אחוז לא היה לי עניין עם מוני פנאן, ואני לא מאמין שהיה שופט שהיה לו קשר עם מוני. לא מאמין בזה, לא שמעתי על זה, ואמרתי את הדברים גם לחוקרים. זו זכותם לחקור אותי. לי חשוב להדגיש שלא התחמקתי משום שאלה. הסברתי להם מה אנחנו עושים, איך אנחנו עובדים והכל היה בסדר. כולם התקשרו לחזק אותי היום. אני בסדר. אני אהיה בסדר".

תגובת מכבי תל אביב: "מעולם לא עבדנו עם בית הדפוס של ירון זריף. במשך שנים רבות ביצענו את כל עבודות הדפוס שלנו דרך קבלן הדפוס דני וקסברג והחברה שלו 'אל אור בע"מ', והתשלום שלנו התבצע על פי חשבוניות ישירות ל"אל אור" ואך ורק אליהם. בשנה האחרונה עברנו לעבוד עם מגזין 'סיגאר' ובית הדפוס ע.ר".

  • עוד באותו נושא:
  • ירון זריף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully