וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיאוס סיכם במכבי נתניה

אריק רחמיאן

11.4.2008 / 21:20

המאמן הגרמני סגר בקבוצה של דניאל יאמר לשנתיים הבאות וצפוי להרוויח כ-650 אלף יורו לעונה. מתיאוס: "שמח לבוא לישראל"

לותר מתיאוס, שחקנה לשעבר של נבחרת גרמניה, סיכם הערב (שישי) על חוזה לאימון מכבי נתניה לשנתיים הקרובות. הבעלים דניאל יאמר נפגש הערב בגרמניה עם מתיאוס, וסגר איתו את הפרטים האחרונים בחוזהו. מתיאוס ישתכר בכ-650 אלף יורו לעונה.

"אני שמח לבוא למדינה נפלאה כמו ישראל", אמר המאמן הגרמני הנרגש. "אני מגיע כדי לנסות ולזכות בתארים. יש במכבי נתניה קבוצה טובה עם בחורים צעירים שאני רוצה לקדם ולעבוד בשיתופ פעולה מלא עם המבוגרים והמנוסים יותר וביחד ליצור שילוב שיצליח".

"עבורי זו המתנה הכי גדולה שאני יכול לתת למדינת ישראל וגם למעני", אמר הבעלים דניאל יאמר. "מדובר באחד האנשים שהכי הערצתי בחיי. אני חושב שהוא יכול לעשות רק טוב למכבי נתניה, למדינה ולספורט בה. זה דבר מיוחד מאוד למדינת ישראל ולגרמניה".

יאמר ישוב לארץ ביום שבת בצהריים כדי לצפות במשחקה של מכבי נתניה מול הפועל תל אביב בקופסא. מתיאוס צפוי לנחות בארץ באמצע השבוע וזאת על מנת לצפות במשחקה של מכבי נתניה מול בית"ר ירושלים בחצי גמר גביע המדינה.

מינויו של מתיאוס והסיכום עימו לא הובאו לידיעתו של המאמן ראובן עטר. המאן הנוכחי צפוי לעזוב ביחד עם כל צוות עוזריו בתום העונה. יחד עם זאת, דברי ביקורת נמתחו על העיתוי בפרסום הסיכום. גורם בנתניה אמר: "מדובר בעיתוי אומלל, ערב משחק כל כך חשוב על המקום השני ומשחק לא פחות חשוב בחצי גמר גביע המדינה. הודעה זו יכולה לפגוע בקבוצה וחבל שלא חשבו על כך".

כעת, משיצאה ההודעה הרשמית תיתכן פנייה של קבוצת בני סכנין לדניאל יאמר, על מנת להיכנס למשא ומתן על עטר. על פי הידוע סכנין כבר גיששה אצל עטר, אבל הוא ביקש שלא לדבר עד שיתבהרו הדברים.

תקוה ייפגש עם אחד מראשי נתניה

מועמדותו של כוכב העבר שלום תקוה מתחזקת מאוד, וגורמים המצויים בפרטים מאשרים ואומרים: "עלתה אפשרות שתקוה יעבוד לצידו של מתיאוס, אולם לא נעשתה עדיין פנייה רשמית". במהלך סוף השבוע, מיד עם הגעתו של יאמר לארץ, תתקיים פגישה בין אחד מראשי הקבוצה עם תקוה.

יחד עם זאת מוסיף אותו בכיר שלבד מתקוה לא הוזכרה ולא עלתה מועמדתם של איש מאותם שמות שהוזכרו בתקשורת בימים האחרונים. בכירים במועדון המליצו בפניו של יאמר להחתים את תקוה בשל אופיו הנוח, ובשל העבודה שהשחקן הינו כוכב עבר שגדל במועדון.

על פי הידוע, המנכ"ל לשעבר וחבר ההנהלה קובי בלדב, מצוי בקישרי חברות טובים עם תקוה, ולא אחת התבטא ואמר: "הוא עוד יגיע למכבי נתניה". כזכור, כבר בשלהי הקיץ שעבר בעת שאייל ברקוביץ בנה את הקבוצה, התקיימה פגישה בינו לבין תקוה, אלא שזה לא הוחתם בגלל מחלוקת מקצועית.

שלום תקוה אגב, סירב להגיב לדברים.

עדכון ראשון 11:20 11/4
עדכון אחרון 21:20 11/4

לותר מתיאוס - פרופיל

לותר מתיאוס נחשב לאחד מכדורגלנים הטובים ביותר שידעה גרמניה. מתיאוס, 47, שיחק כבלם וקשר אחורי. הוא החל את הקריירה העשירה שלו בבורוסיה מנשנגלדבאך בשנת 1979, שם שיחק חמש שנים. ב-1984 עבר לבאיירן מינכן, שם בילה עוד ארבע שנים. לאחר מכן עבר לאיטליה ובעט באינטר. ב-1992 שב למכורה, לבאיירן מינכן לשמונה שנים נוספות. את הקריירה סיים בשנת 2000, אחרי שרשם 16 הופעות בקבוצת מטרוסטארס בארצות הברית.

מתיאוס, שהיה מאחרוני ה'מטאטאים', בלם אחורי קלאסי, נבחר לכדורגלן השנה באירופה ובעולם בשנת 1990, השנה בה הוביל את נבחרת מערב גרמניה לזכייה במונדיאל באיטליה. שנה לאחר מכן, היה לשחקן הראשון שנבחר כשחקן השנה של פיפ"א.

המאמן הגרמני השתתף בחמישה מונדיאלים והוא אוחז גם בשיא הופעות בטורנירי גביע העולם עם 25 כאלו. הוא גם לקח חלק בארבע אליפויות אירופה (זכייה ב-1980 וכן ב-84', 88' ויורו 2000). שנה לפני הפרישה שלו ממשחק, זכה בתואר כדורגלן השנה בגרמניה, בשנת 1999. מתיאוס מצוי בחבורה המכובדת של רשימת 125 הכדורגלנים הגדולים בכל הזמנים. כמו כן הוא שיאן ההופעות בנבחרת גרמניה עם 150 (23 כיבושים) כששיחק בה בין השנים 1980-1998.

הוא זכה בשבעה תארי אליפות בגרמניה, כולם עם באיירן מינכן. בשלושה גביעי גרמניה, אליפות איטליה עם אינטר ב-1989 ובשני גביעי אופ"א ב-1991 עם הנראזורי ו-1996 עם באיירן מינכן. ב-1999 היה שותף למשחק ההפסד הדרמטי 2:1 בגמר ליגת האלופות למנצ'סטר יונייטד בקאמפ נואו. מתיאוס עצמו הוחלף דקות ספורות לפני המהפך הבלתי נשכח, וכך הוא סיים את הקריירה הענקית שלו ללא זכייה בגביע אירופה לאלופות.

אם למתיאוס יש קריירה מרשימה ומפוארת בתור שחקן, הרי שבתור מאמן הוא ידוע יותר בתור מפוטר ומתפטר סדרתי. הוא אמנם זכה כמאמן באליפות אוסטריה ב-2007 עם קבוצת רד בול זלצבורג וכן עם פרטיזן בלגרד באליפות סרביה ב-2003, אבל קשה להשוות את הרזומה שלו בתור מאמן ובתור שחקן.

בתוך שש שנים עבד מתיאוס בלא מעט קבוצות ואף בנבחרת אחת. ב-2001 מונה למאמן ראפיד וינה האוסטרית, כאשר שנה לאחר מכן עבר כאמור, לפרטיזן בלגרד. ב-2003 עד 2005 מונה למאמן נבחרת הונגריה. שנה אחר כך עשה גיחה קצרצרה ולא מוצלחת במיוחד לברזיל כדי לאמן את אתלטיקו פראננשה. לאחר שישה מחזורים עזב במהרה בתואנה של סיבות אישיות. בעונה שעברה זכה כאמור עם רד בול זלצבורג באליפות, כשעבד בצוותא עם המאמן האיטלקי ג'ובאני טראפטוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully