וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסנבאייבה הסתפקה במדלית זהב

8.3.2008 / 21:39

שיאנית העולם בקפיצה במוט כשלה בגובה של 4.85 מ' בולנסיה, אבל חגגה תואר שלישי באליפות העולם. ליו שיאנג ניצח ב-60 משוכות

יומה השני של אליפות העולם באתלטיקה באולם, ננעל הערב (שבת) בולנסיה, ספרד. הקהל המקומי ציפה לראות שיא עולם חדש של אלנה איסנבאייבה בקפיצה במוט, אבל הרוסיה הסתקפה בסופו של דבר בגובה של 4.75 מ' כדי לזכות במדלית הזהב, השלישית שלה ברציפות במפעל הזה.

הפעם, איסנבאייבה ניהלה קרב צמוד מול ג'ניפר סטוצ'ינסקי האמריקאית, שניתרה גם היא לגובה של 4.75 מ'. למזלה של הרוסיה, היא עברה את הגובה בנסיון הראשון בעוד שסטוצ'ינסקי, שקבעה שיא אישי, עשתה את זה בנסיון השני שלה. פביאנה מורר הברזילאית קבעה שיא דרום אמריקאי חדש של 4.70 מ' וזכתה במדלית הארד, אותה היא חלקה עם מוניקה פירק הפולניה. אגב, שיא עולם של איסנבאייבה היה מזכה אותה ב-50 אלף דולר, אבל במקרה הזה היא נאלצה להסתק ב-40 אלף, שמגיעים עם מדלית הזהב.

לא רק אלכס אברבוך פרש היום מהתחרות לה התכונן כל כך הרבה זמן. סוזאנה קאלור השבדית, שהייתה מועמדת רציני לשבירת שיא העולם בריצת ה-60 משוכות לנשים, פרשה לפני מקצה חצי הגמר בגלל פציעה. בהיעדרה, לולו ג'ונס האמריקאית ניצחה בגמר בזמן של 7:80 שנ'. היא הקדימה ב-13 מאיות את בת ארצה קנדיס דייויס, כאשר אנאי טג'דה הקובנית סיימה שלישית (7:98 שנ').

השיא השני של הערב היה ריצת הגמר ל-60 משוכות גברים. זה היה אמור להיות קרב ענקים בין אלוף העולם והאלוף האולימפי, ליו שיאנג הסיני, לבין מחזיק תוצאת השנה בעולם דיירון רובלס. הקובני פישל בגדול בריצות המוקדמות, כשציפה לפסילה בזינוק ובקושי זז מהאדנים, בעוד ששאר הרצים כבר היו קרובים לקו הסיום. האירוע הזה השאיר את הסיני כפייבוריט גמור לריצת הגמר, אותה הוא ניצח בזמן של 7:48 שנ'. האמריקאי הוותיק אלן ג'ונסון סיים שני (7:55 שנ') וסטניסלבס אוליארס הלטבי זכה במדלית הארד (7:60 שנ').

מסרט דפאר האתיופית זכתה גם היא בתואר שלישי בקריירה במפעל הזה, כשניצחה בגמר הראשון הערב ל-3,000 נשים. האתיופית עצרה את השעון ב-8:38:79 דק' והקדימה את בת ארצה מסלק מלקאמו (8:41:50 דק') ואת מרים עלאווי סלסולי המרוקאית (8:41:66 דק').

סטפן הולם השבדי חגג תואר רביעי בתחרות הקפיצה לגובה לגברים כשניצח עם תוצאה של 2.36 מ'. הוא הקדים את ירוסלב ריבאקוב הרוסי (2.34 מ'). יואנו קריאקוס הקפריסאי ואנדרה מייסון האמריקאי זכו ביחד במדלית הארד עם 2.30 מ'. ירגליס סאבין הקובנית חגגה זכייה דרמטית בגמר המשולשת לנשים, אחרי שקבעה בקפיצתה האחרונה שיא מרכז אמריקאי של 15.05 מ' והקדימה בחמישה סנטימטרים את חריסופי דבצי היווניה.

גודפרי קוטסו מוקואנה הדרום אפריקאי ניצח בגמר הקפיצה לרוחק לגברים עם 8.08 מ'. הוא הקדים את כריסטופר טומלינסון הבריטי (8.06 מ') ואת מוחמד סלמן אל קוואלידי מסעודיה (8.01 מ').

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully