וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההרגשה מחורבנת, רק בגלל הדרבי"

20.2.2008 / 11:33

על מאמן מכבי ת"א ניר לוין עובר שבוע קשה, אבל לא בגלל הדיבורים מאחורי גבו. מסיקה: "צריך לשכוח מהדרבי ולהתרכז בהרצליה"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: אמיר לב

שחקני מכבי תל אביב ערכו היום (רביעי) אימון בוקר, כשצלו של ההפסד 3:1 בדרבי עדיין מרחף. אבל לשחקני הקבוצה אין יותר מדי זמן לחשוב על הדרבי, כי בשבת הם יוצאים למשחק תחתית חשוב מול מכבי הרצליה, שבסיומו עלולה הקבוצה למצוא את עצמה מתחת לקו האדום. המאמן, ניר לוין, יודע שהפסד יהיה גורלי לא רק עבור הקבוצה, אלא גם לעתידו במועדון.

"לא צריך תמיד לחשוב שלילי", אמר לוין לפני האימון, "אנחנו לא חושבים על מה יקרה אם 'חס וחלילה'. המציאות היום קצת פחות טובה עבורנו בגלל ההפסד בדרבי, ואנחנו קרובים לקו האדום, מרחק של שתי נקודות בלבד, אבל צריך לקחת בחשבון שבתקופה האחרונה התרחקנו מבני יהודה, ואם לפני חודש היינו קרובים לשתי קבוצות מתחת לקו האדום, היום אנחנו קרובים לקבוצה אחת".

אז לוין בונה על זה שקבוצה אחת בלבד תרד? "לא, אנחנו מציאותיים", השיב המאמן, "ויודעים מה מצבנו ומה התוצאות של הדרבי עשו למצב שלנו בתחתית ולחשיבות של המשחק בהרצליה. עדיין, זה משחק כדורגל שיוכרע על המגרש מצד מי שתהיה טובה יותר, ובזה אנחנו מתמקדים. בסופו של דבר, מי שיגיע עם צוות שחקנים חזק יותר, טוב יותר ואיכותי יותר יביא תוצאה טובה יותר. העבודה היא גם במישור המקצועי וגם במישור המנטלי, שגם בו לא תמיד ההשפעה מיידית, אלא מצטברת. אנחנו נערכים גם לשבת וגם בהכנה של השחקנים בכלל".

כובש השער בדרבי, ארז מסיקה, יודע שצפוי המשך שבוע לא קל: "זה נכון שהפסדנו בדרבי וזה מאוד כואב, ובעיקר כואב בגלל האוהדים. המשחק הזה כבר מאחורינו, אנחנו כבר באמצע השבוע ועם הפנים קדימה למשחק הבא, וזה מה שחשוב כרגע. אנחנו צריכים לחיות ממשחק למשחק ולהתרכז במפגש מול הרצליה, משום שהמצב שלנו בתחתית הטבלה לא מאפשר לנו לשמוח אחרי ניצחונות, או להיות מדוכאים אחרי הפסדים. צריך לשכוח מהדרבי ולהתרכז במשחק מול הרצליה". על השער שכבש אמר מסיקה: "אני לא חושב שזה היה מוזר. כיוונתי לשער, אניימה נתן לי בטעות כדור מצוין להכנה והשער היה חשוף. לצערי לא יצא לי לשמוח כל כך מהשער הזה, כי הוא לא השפיע על התוצאה הסופית".

ואיך הרגיש המאמן לוין אחרי הדיבורים על עתידו המקצועי? "ההרגשה הייתה מחורבנת כתוצאה מהדרבי, במשחק שלא היינו צריכים להפסיד, ודווקא בשבוע כזה, שבו הקבוצה שיחקה טוב, שבו בלומפילד היה ב-70 אחוז צהוב. זו הסיבה שבגללה הייתה לי הרגשה מחורבנת, ושום דבר מעבר לזה. תוך כדי, יש מחשבות על מה עושים, איך משפרים ואיך מתקנים".

ומה יקרה אם הקבוצה תפסיד בהרצליה? "יש לחץ, אבל לחץ היא מילה שמגיעה בכל קבוצת כדורגל. אנחנו מקצוענים כולנו, נדע להתמודד עם זה ואני לא רוצה לחשוב על שום תוצאה מלבד ניצחון. המאבק יהיה קשה עד סוף העונה, ואנחנו צריכים לדעת לשחק כמו קבוצת תחתית. אני חושב שהשחקנים יודעים את זה והפנימו את זה, אבל אם ניקח את המשחק האחרון, כמו הדרבי, דברים לא תמיד מסתדרים לפי התכנון. אנחנו עומדים טוב במשך יותר מ-80 דקות על המגרש, ואז חוסר ריכוז קטן גורם לשער יתרון של היריבה. אנחנו צריכים לנצח שני משחקים רצופים, ונמשיך לעבוד קשה גם במשחק הקרוב וגם אחרי זה. ברגע שניכנס למומנטום חיובי, הכל יעבוד כמו שצריך".

מאימון מכבי תל אביב נעדרו שחקני הנבחרת הצעירה יובל שפונגין, אורי שטרית, שרן ייני ודור מלול. גם החלוץ יניב עזרן, שקיבל זריקה לטיפול בברכו, לא נטל חלק באימון. יוסי שבחון, שמחלים מקרע חלקי במפשעה, ערך אימון ריצה ועבד בצדי המגרש יחד עם מאמן הכושר טיבריוס דראו. במכבי עושים כל מאמץ כדי להכשיר את שבחון למשחק בהרצליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully