וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנון רז: "ההתאחדות צריכה לטפל בסאגת לוזון"

17.12.2007 / 11:34

פרשת ייטב לוזון מסרבת להסתיים. יו"ר ארגון המאמנים טוען ש"ידיו כבולות". בכיר בהתאחדות:"כל עוד יש מאמן עם תעודה לידו, זו בעיה"

במכבי פתח תקוה עדיין לא נרגעים בעקבות פרשת ייטב לוזון. גורמים במועדון ממשיכים לדווח כי מאמן הנוער ובנו של יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, שהחל להעביר את אימוני קבוצת הנוער כבר לפני כחודשיים, ממשיך לחלק הוראות למרות שאין בידיו תעודת מאמן. למרות ההתרעות של אנשי המועדון שפורסמו כאן בוואלה! ספורט, לוזון ממשיך להיות רשום כמאמן לצדו של יו"ר המקצועי של מחלקת הנוער, ליאור רדלר. הבעיה היא, כזכור, שמי שמעביר את ההוראות הוא לוזון בעצמו ולא רדלר שבידיו יש תעודת מאמן מוסמך.

"נוצר כאן מצב מעט שנוי במחלוקת", מסביר מקורב למאמן. "חשבנו שלאחר התלונות נגדו הוא יפסיק לאמן, אבל החיים בפתח תקוה ממשיכים להתנהל כרגיל". כזכור, במועדון הסבירו אז שהם מחכים שלוזון יקבל את תעודת המאמן לאחר שיסיים את קורס המאמנים בוינגייט, ורק לאחר מכן הוא ימונה לתפקיד המאמן הראשי. "ייטב לוזון הוא אחד המאמנים הכי מוכשרים במחלקת הנוער. הוא ליווה אותי למעלה משנה ולמד המון", העיד אז פביאן. "אין ספק שברגע שהוא יסיים את קורס המאמנים, הוא יוכל להיות מוגדר כמאמן".

בכיר בהתאחדות התייחס הבוקר לידיעה. "מעמדו של ייטב לוזון שווה למעמד של כל מאמן אחר. אם אין לו תעודת מאמן, הוא לא יכול לאמן, כך קובע חוק הספורט. כל עוד יש מאמן עם תעודה לידו, בין אם הוא מזיז קונוסים הוא צועק הוראות, הוא עדיין לא המאמן ועל כך מסתמכים בפתח תקוה ולכן גם קשה לאכוף זאת. מה שברור הוא שאי אפשר לאמן ללא תעודה מוסמכת".

גם בעיני יו"ר ארגון המאמנים, אמנון רז, נראה הדבר פסול, אך הוא טוען שידיו כבולות ואין הוא יכול לעשות דבר בנדון. "כאשר אדם עובר על עבירה פלילית, הנושא נחקר בידי המשטרה. כך בדיוק במקרה שלהלן. איגוד המאמנים יכול לטפל בנושאים הקשורים אליו, כלומר למאמנים מוסמכים, אבל אין הוא יכול לטפל במאמנים לא מוסמכים", אומר רז. "ההתאחדות לכדורגל צריכה לטפל בסאגה הזאת. במידה וייטב לוזון היה חבר באיגוד המאמנים, הייתי יכול להתריע על ביצוע פעולה זו או אחרת, אבל כעת ידי כבולות. לוזון הוא חניך במסגרת קורס מדריכים ונקפיד שהוא יעמוד בתקנים כמו כל חניך אחר. מה שנעשה באגודת מכבי פתח תקוה מול ההתאחדות, הוא לא מענייננו, אם כי הייתי אומר שההתאחדות צריכה להתערב.

על השאלה כיצד הוא רואה את הדברים מהצד ענה רז: "נראה לי מאוד לא יפה ולא אתי למקצוע לנהוג כמו שלוזון נוהג. עורך דין לא יכול לעסוק בעריכת דין אם לא עבר את בחינות ההסמכה, וכך גם לוזון לא יכול להיות מאמן מבלי שהוכשר לכך. בכל אירופה נהוג, וגם אופ"א דורשת, להקפיד על נהלי עבודה. מאמן שאין בידו תעודת מאמן לא יכול לנהל משחק כדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully