וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייסון גיי הוא האיש המהיר בעולם

26.8.2007 / 14:55

הספרינטר האמריקאי גבר על שיאן העולם אסאפה פאוול בגמר ה-100 מטר באליפות העולם וקבע 9:85 שנ'. עוד תואר לקלופט בקרב 7

האירוע המרכזי של אליפות העולם באתלטיקה סגר את יום התחרויות השני באוסאקה עם גמר ריצת ה-100 מטר לגברים. כבר יותר מחצי שנה שאנחנו מחכים למפגש בין שיאן העולם אסאפה פאוול לטייסון גיי האמריקאי, וכשזה הגיע, זה ענה על כל הציפיות. נכון שלא היה שיא עולם, גיי ניצח בזמן של 9:85 שנ' "בלבד", אבל זו הייתה ריצה מדהימה.

דווקא פאוול הגבוה, שידוע כמזנק בינוני, היה זה שהתרומם ראשון מבין הרצים בגמר והוביל את הריצה עד לחצי המרחק, אלא שבשלב הזה גיי פתח מבערים ופרץ קדימה, כדי לעצור את השעון ב-9:85 שנ'. למרבה ההפתעה, פאוול אפילו לא סיים שני וזכה במדלית הארד בלבד. מי שזכה בסגנות היה דרק אטקינס מהבהאמאס, שקבע שיא לאומי של 9:91 שנ'. פאוול הסתפק בזמן של 9:96 שנ' והוא ייאלץ להמתין לפחות שנה עד לאולימפיאדת בייג'ינג, כדי לזכות בתואר הגדול הראשון שלו, או של כל ספרינטר ג'מייקני אחר.

המנצח המאושר אמר בסיום: "לפני הריצה היה קשה שלא להיסחף בכל הדיון של אסאפה נגד טייסון, ולהישאר מפוקס. הרי חיכיתי לריצה הזו המון זמן".

גיי סיפק כמה מילות נחמה ליריבו: "אף אחד לא יודע תחת איזה לחץ אסאפה נמצא. הוא יודע למה הוא שיאן העולם, והאליפות הזו היא בסך הכל אבן דרך בדרך לבייג'ינג. הוא מכיר את התמונה המלאה".

פאוול ניסה להסביר את הקריסה הפתאומית שלו לקראת סיום הריצה: "פשוט נלחצתי. הרגשתי את טייסון מאחורי ונכנסתי לפאניקה. בסיבובים המוקדמים הרגשתי בסדר, אבל בגמר עשיתי טעות ענקית וזה עלה לי במירוץ. בכל מקרה, אני מרוצה גם ממדלית הארד".

קלופט ממשיכה להדהים

האתלטית השבדית קרולינה קלופט ממשיכה להדהים את העולם והיום (ראשון) היא הפכה לספורטאית מספר 2 בכל הזמנים בקרב ה-7, אחרי שניצחה בתחרות עם שיא אירופי של 7,032 נקודות. זו היה התואר השלישי ברציפות של קלופט בת ה-24 באליפות העולם. השבדית הובילה בתחרות כבר מהמקצוע השני, שברה שני שיאים אישיים ולא הותירה סיכוי לאף אחת מהמתחרות שלה. לודמילה בלונסקה האוקראינית סיימה שניה עם 6,832 נקודות ואילו קלי סותרטון הבריטית זכתה במדלית הארד (6,510 נקודות).

התוצאות של קלופט בתחרות: 100 משוכות - 13:15 שנ', קפיצה לגובה - 1.95 מ', הדיפת כדור ברזל - 14.81 מ', 200 מטר - 23:38 שנ', קפיצה לרוחק - 6.85 מ', הטלת כידון - 47.98 מ', 800 מטר - 2:12:56 דק'.

ג'פרסון פרז מאקוואדור זכה הבוקר במדלית הזהב השלישית שלו ברציפות בהליכה ל-20 קילומטרים. פרז, שגם מחזיק בשיא העולם ובמדלית זהב אולימפית מאטלנטה 1996, סיים את המרחק בזמן של 1:22:20 שע'. פרנסיסקו חאבייר פרננדז הספרדי היה איטי ב-20 שניות וזכה במדלית הכסף ואילו חאטם חולה התוניסאי, שסיים באותו הזמן בדיוק, זכה בסופו של דבר בארד.

דרמה גדולה התרחשה בגמר הדיפת כדור הברזל לנשים. אלופת העולם הבלארוסית נדיה אוסטפצ'וק הובילה לאורך חמישה סיבובים אחרי שהדפה ל-20.04 מ'. בהדיפה האחרונה שלה, הצליחה ולרי וילי מניו זילנד לשפר משמעותית את שיאה האישי והדפה למרחק של 20.54 מ'. לבלארוסית נותרה הדיפה אחת, אבל תוצאה של 20.48 מ' הספיקה לה רק למדלית הכסף, ושלחה את הניו זילנדית לחגוג. נדין קליינרט הגרמניה זכתה במדלית הארד (19.77 מ').

מגידי לא קבע את הקריטריון לבייג'ינג

הרץ הישראלי איתי מגידי, כשל הבוקר (ראשון) בנסיונו לקבוע את הקריטריון להשתתפות באולימפיאדת בייג'ינג. מגידי היה צריך להעפיל לגמר אליפות העולם באוסאקה בריצה ל-3,000 מכשולים, או לחילופין לשפר בכחצי שניה את שיאו הישראלי.

בסופו של דבר, מגידי היה רחוק כמעט ב-20 שניות משיאו הישראלי וסיים תשיעי במקצה המוקדמות בו השתתף בזמן של 8:43:00 דק', מה שכמובן לא הספיק לו כדי לעלות לגמר. באחד ממקצעי המוקדמות האחרים התרחש אירוע טראגי כשהרץ האוסטרי גונתר ויידלינגר נפצע קשה באיזור הפנים והלסת אחרי שהתרסק אל תוך אחד המכשולים. האוסטרי פונה להמשך טיפול בבית חולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully