וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשות השידור החליטו: יורם ארבל יפסיק לשדר

18.11.2013 / 8:50

ההחלטה התקבלה בישיבה של ועדת הכספים במליאת רשות השידור שדנה בהעסקתו של השדר הבכיר. אורי לוי יחליפו בדרבי התל אביבי היום

האם יורם ארבל יחדל מלשדר משחקים בערוץ הראשון מעתה? ועדת הכספים של מליאת רשות השידור החליטה אמש (ראשון) להימנע מהתקשרות עם השדר הבכיר זאת בעקבות דרישה של הממונה על השכר במשרד האוצר שלא לאשר את העסקתו של ארבל. העובדה שארבל מועסק כעובד מן המניין ברשות השידור היא זו שהטרידה את אנשי משרד האוצר שכן מדובר בחוזה שמנוגד לחוק יסוד התקציב. על ההחלטה דווח לראשונה ב-'העין השביעית'. ארבל מסר בתגובה: "אני לא מעוניין להגיב בשלב זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלחץ עשה את שלו. יורם ארבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

כזכור, בחודש יולי האחרון טענו באגף השכר של משרד האוצר שדרש להפסיק ולהעסיק את ארבל בערוץ 1 כי "ההתקשרות של רשות השידור עם ארבל היא בניגוד לנהלים ויש להפסיקה". על פי מכתב שהועבר לרשות השידור, הרשות מצויה בהסכם עם יורם ארבל במסגרתו היא משלמת לו 28 אלף שקלים בחודש. כמו כן, ארבל הועסק בנוהל פרילאנסרים ("נוהל משתתפים מן החוץ") שאושר על ידי הוועד המנהל של הרשות. הנוהל קובע כי מותר להעסיק כך עובד "רק לביצוע פעולות בודדות וספורדיות" ולא יותר משמונה חודשים.

ארבל שאמור היה לשדר הערב (שני, 20:45) את הדרבי התל אביבי בין מכבי להפועל תל אביב אמור להיעדר מהשידור כאשר מי שימלאו את מקומו יהיו אחד מהשניים, אורי לוי או עמית הורסקי. כמו כן, מלבד משחקי ליגת העל בכדורסל נוהג ארבל לשדר מדי שבוע את משחקי ליגת העל בכדורגל וגם במקרה הזה אמורה מחלקת הספורט למצוא לו מחליף.

ארבל, 71, החל את דרכו במחלקת הספורט של הטלוויזיה הישראלית כשדר ומגיש תוכניות בכיר. הוא התמקד בשידור משחקי הכדורגל, אך מראשית שנות השמונים שידר גם כדורסל והתכבד גם בשידור זכייתה השנייה של מכבי תל אביב בגביע אירופה ב-1981. לאחר מונדיאל 1990 עזב ארבל את רשות השידור ועבר לערוץ הספורט, בו הוא היה השדר המרכזי. מ-1994 עד 1999 שידר ארבל בערוץ 2 את המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל באמצעות חברת הפקה עצמאית שהקים. בשנת 2012 שב ארבל לערוץ 1 אחרי 22 שנות נתק ושידר את ארועי הספורט בערוץ, ביניהם גם האולימפיאדה בלונדון ב-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully