וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובים לומר YES

22.6.2010 / 10:22

החלפת ESPN ביורוספורט 2 ב-HOT אושרה, ב-YES לא חושבים כרגע על מהלך דומה: "יש נכונות לחתום על חוזה חדש"

מנויי HOT ראו בימים האחרונים כיתוב בערוץ ESPN, לפיו FOX ספורט יעבור בשנים הקרובות לחבילת הבסיס. תחילה נראה היה שמדובר בפעולת כסת"ח של HOT לרצות את מועצת הכבלים והלוויין על הסרתו הצפויה של ESPN מחבילת הבסיס, אולם המהלך הגיע דווקא מצד יו"ר המועצה, ניצן חן. על מנת ליצור חלופה הוגנת לאלה שיסבלו מההסרה, חן פועל להשלמת תכנים מצד FOX, המשדרת בעיקר פוטבול ובייסבול, ובודק אלטרנטיבות מפצות לחסרונם של שני שידורי NBA בשבוע (אותם לא מעבירה הרשת).

אלא שבפיתרון כזה יש בעייתיות, משום שכל חובבי ESPN היו מנויים על FOX עוד לפני כן. FOX נכללת בחבילת הספורט של HOT ו-YES, אותה חבילה בה כלול גם ערוץ 5+, המועבר ל-760 אלף בתי אב בישראל. במלים אחרות, התיקון יהיה סמנטי בלבד. מי שהיה מנוי על הערוץ לא יראה שדרוג בכך שהוא הופך לנחלת הכלל, ומי שלא היה מנוי ממילא לא ימצא בו ערך מוסף. עבור חובבי הספורט האמריקאי, FOX ספורט ו-ESPN הם ערוצים משלימים (מה שמתבטא במיוחד במשחקי הפלייאוף בפוטבול ובבייסבול) ולא כאלה שבאים אחד על חשבון השני.

עם זאת, מתקבלת התחושה שחן אכן שוקל את העניין בכובד ראש. בכיר בענף התקשורת הרב ערוצית מסביר: "בניגוד לסיפור עם הולמרק שבו היה עניין של שחור או לבן, המקרה הזה סבוך ביותר. יש פה עניין מורכב שדורש התייעצות עם לא מעט גורמים". עדכון לאחר העלאת הכתבה: חן אישר את המהלך, מנויי HOT יצטרכו לשלם קנס אם ברצונם להתנתק.

"YES יכולה לרכוב על המהלך"

מי שהיו מודאגים לאחרונה הם מנויי YES, שהעלו את שאלת מיליון הדולר, תרתי משמע: האם הם הבאים בתור? זה הזמן להציג שוב את הגילוי הנאות של כותב שורות אלה, לפיו לוואלה! יש הסכם עסקי עם YES. ואולם, החוזה שלי עם חברת הלוויין נחתם לפי בחירתי ומומן מכיסי הפרטי, ללא מחויבות אחרת כלפיה.

החוזה בין YES ל-ESPN יפוג בדצמבר, אך בניגוד ל-HOT, ב-YES לא מתכוונים להגיש ל-ESPN הצעה שמסמנת עבורה את הדרך החוצה. שני הצדדים מסכימים כי "יש נכונות לחתום על חוזה חדש". בנוסף, העובדה ש-YES כבר מציעה ללקוחותיה את FOX ספורט ב-HD, מעידה על כיוון דומה גם עם ESPN HD. ימים יגידו אם אכן תציע רשת הלוויין את הערוץ בישראל, אך הסימנים מראים שיש מחשבה כזו.

"YES יכולה לעשות הון פוליטי לא מבוטל מהמהלך של HOT", מסביר גורם אחר בתעשייה, "אסור לשכוח ששתי החברות מטפלות בהתנתקות של לקוח שחוצה את הכביש, ובמרבית המקרים אף משלמות את הקנס, כך שסיום ההתקשרות עם HOT לא אמור להיות כרוך בייסורים".

דומה, אם כן, כי בפני נפגעי המהלך של HOT עומדות שלוש אפשרויות עיקריות: להישאר מחוברים לכבלים, להתנתק מיידית וחד צדדית (ואולי גם להתחבר ללוויין פרטי הקולט את שידורי ESPN בארצות הברית), או לעבור ל-YES. כרגע, לפחות, אף אחת מהאפשרויות לא אידיאלית. חשוב לזכור כי למרות הנכונות, החוזה החדש בין YES ל-ESPN טרם נחתם. רק כשזה יקרה, אופציית המעבר תהפוך לכדאית. בינתיים, כדאי לשקול את האלטרנטיבות.

עדכון ראשון: 21.6.2010, 22:44

davidr@walla.net.il

  • עוד באותו נושא:
  • yes
  • HOT
  • espn

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully