וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון, תסתכל לנו בעיניים

21.10.2009 / 14:39

אחת משתיים: או ששמעון מזרחי לא אומר את כל האמת, או שמי שנחשב למנהל הגדול ביותר בתולדות הספורט הישראלי לא הבחין בפעילות ענפה שמתרחשת מתחת לאפו. כך או כך, על כף המאזניים עומדים המוניטין שלו ושל המועדון שלו

שמעון מזרחי טוען שלא ידע דבר על הבנק שניהל לכאורה מוני פנאן כשהיה מנהלה של מכבי תל אביב, וקשה לבוא אליו בטענות. היו"ר של המועדון הגדול בישראל כבר התרגל להכחיש באופן אוטומטי כל דבר, וגם כשהתברר שלא דייק, בלשון המעטה, איש לא דרש ממנו דין וחשבון. מזרחי התרגל כי אנחנו הרגלנו אותו.

לפני עשור, כשאתר האינטרנט המנוח שבו עבדתי, "ספורטלו", חשף שבעלים חדשים מצטרפים למכבי תל אביב, אמר מזרחי: "זה לא אמת". כעבור יממה מהלך הרכישה כבר קיבל פומבי. לפני מספר שבועות, כשאוהד גרינוולד חשף כאן שלג'ף רוזן הוצע להצטרף למכבי כבעלים ערב הפיינל פור, שבו פגשה הקבוצה של מזרחי את מכבי חיפה, הגיבו הצהובים: "זה שקר וכזב". השבוע כבר סיפר רוזן כי אכן פנו אליו. יש עוד דוגמאות רבות לכך, כולל פרשת הסמים של אולסי פרי, אלא שאף עיתונאי לא יעמת את מזרחי עם העובדות וידרוש ממנו הבהרה. עם הסמל של הקבוצה החזקה והמשפיעה בישראל לא מסתכסכים.

הפעם צריך מזרחי להבין שלהתחמקות יהיה מחיר כבד. היא תפגע בתדמיתו באופן אנוש, בין אם יתברר שאמר אמת ובין אם לאו. הדעת נותנת שאם ווילי סימס יודע על הבנק שניהל מוני פנאן, אף ששיחק במכבי לפני כמעט שני עשורים, גם היו"ר הנצחי והאימתני של המועדון שמע על כך משהו. ההיגיון אומר שאם אנשים זוטרים יחסית בענף הכדורסל מספרים בימים האחרונים שהדבר היה סוד גלוי, גם האיש שהיה חברו הקרוב של פנאן ידע. אם מזרחי ידע, הדברים מעמידים באור חדש את ההתנהלות של המועדון שהתנהלותו היתה תמיד מושא לקנאה. אם בבנק של פנאן היו מושקעים גם שחקנים יריבים, העניין חמור פי כמה. אם שמע על כך ולא קטע זאת או התערב, שמו הטוב ושמו של המועדון שבראשו הוא עומד ושאת המוניטין שלו הוא בנה בעמל רב, יתמוטט באחת.

זו האופציה הגרועה מבחינת מזרחי, אלא שהאפשרות השנייה קשה לא פחות. כי אם מזרחי לא ידע דבר על פעילות שכל זב חוטם שדרך על מגרש כדורסל מספר עליה היום בהרחבה, מה זה אומר על יכולות הניהול שלו? מה זה אומר על מעורבותו בניהול היומיומי של המועדון? כי יו"ר טוב, הגם שהוא לא אמור להיות מעורב בכל פרט קטן, צריך לכל הפחות להיות חשוף לפעילות ענפה שהתרחשה על פי הדיווחים במשך יותר מעשור. אם מזרחי לא ידע דבר, פירוש הדבר שאפשר לנתץ סופית את המיתוס לפיו הוא גדול המנהלים בתולדות הספורט הישראלי. מי שלא מבחין במיליונים שמחליפים ידיים מתחת לאפו לא יכול להיות מנהל טוב. המשמעות היא שגם אם ההכחשה הנוכחית של מזרחי כנה יותר מהקודמות, גם לכך יהיו השלכות קשות על תדמיתו. כך או כך, התגובה המינורית של מזרחי ועמיתיו מראה שהם עדיין לא מבינים את עומק השבר, אבל במוקדם או במאוחר הם ייאלצו להפנים שהעננה הזאת לא תתפוגג מאליה.

לא רק מזרחי צריך לספק תשובות. אם שחקנים מקבוצות יריבות העבירו כספים לפנאן, לא סביר שבכירי איגוד הכדורסל ומנהלת הליגה לא שמעו על כך. לא רק המוניטין של מכבי תל אביב עומד על כף המאזניים, אלא גם, ובעיקר, מה שנשאר משמו הטוב של הכדורסל הישראלי. עד שהנושא ייבדק לעומק, נביט לאחור בחוסר אמון על כל שריקה וכל החטאה במשחק מכריע מול מכבי תל אביב. במציאות שבה גם כך יש די אוהדים באדום, מתל אביב או מירושלים, שהיו משוכנעים במשך שנים שהמשחק מכור, החשדות החדשים עלולים להיות הרסניים. עכשיו באיגוד הכדורסל מספרים שהם הולכים לבדוק את החשדות, אולי דרך איזו ועדה, כשכולנו זוכרים כמה פעמים בדיוק התכנסה הוועדה לבדיקת האירועים סביב כישלון נבחרת העתודה. לחשדות כאלה צריך גוף חקירה הרבה יותר רציני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully