וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוהל היסטריה

2.1.2008 / 7:02

מינויו של שרף הוא עוד צעד נמהר של מכבי ת"א, שמסרבת להבין, גם אחרי כישלונו של קטש, שעמדת המאמן היא לא המקום לחסוך כספים

בעולם מושלם, מכבי תל אביב היתה מתחילה להתכונן לעונה הבאה כבר היום בבוקר. אחרי שיטופלו הנושאים הדחופים - מציאת מחליף לוויל ביינום או וונטיגו קאמינגס - 2007/8 צריכה לרדת מסדר היום. כי העונה הזאת כבר אבודה. גם אם מכבי תיקח אליפות ותתקדם שלב או שניים ביורוליג, ברור לחלוטין שבקיץ יהיה עליה לבנות מחדש את הסגל זו העונה השלישית ברציפות. גם אם במקרה היא תפסיד תואר או שניים, המשמעות היחידה תהיה צריבה קלה באגו ובכיס. המקום ביורוליג מובטח, להזכירכם.

בעולם מושלם, ראשי מכבי ת"א היו מבינים שצביקה שרף הוא מאמן חירום, לא יותר. למרות המהפך התדמיתי שעבר מאז שהתמנה למאמן נבחרת, ברמת הקבוצות שרף לא הצליח מאז 1998, אז הוביל את פאוק סלוניקי עם פז'ה סטויאקוביץ' לגמר הפלייאוף היווני. מאז פוטר והתפטר בלי הפסקה, כולל כישלון צורב בדינמו מוסקבה, על אף סגל חלומות שכלל כוכבי על כטרייג'ן לנגדון, לזארוס פפאדופולוס, לין גריר ואריאל מקדונלד. שרף הוא מאמן טוב ומנוסה יותר מעודד קטש, אבל הכדורסל שלו תמיד היה פשוט, לא עקבי ולא חכם. ובמוקדם או במאוחר הוא יאבד את תמיכת שחקניו, כפי שקרה לו לאורך כל הקריירה.

בעולם מושלם, מכבי היתה מבינה שהסיכוי היחידי שלה להיחלץ מהבינוניות של העונות האחרונות הוא להחתים מאמן צמרת אירופי, כזה שכבר הגיע לשלבים המאוחרים של היורוליג. ארבעה מאמנים בלבד זכו בתואר מאז שנת 2000: אובראדוביץ', פיני גרשון, סבטיסלב פשיץ' ואטורה מסינה. אפשר להוסיף אליהם עוד מאמני איכות מעטים, ובראשם דייויד בלאט. בשביל השמות האלה צריך לחרוג מהמדיניות הקבועה של מכבי, שרואה בהחתמת מאמן במיליון דולר בזבוז כסף. כדי להשיג את האנשים הללו חייבים מזרחי, פדרמן ושות' להבין שעדיף לחסוך בשחקן ה-11 בקבוצה מאשר באיש החשוב ביותר בפירמידה, ולהיות מוכנים לשלם הרבה יותר.

בעולם מושלם, מכבי היתה מרימה טלפון לדייויד בלאט כבר אחרי המשחק באיסטנבול, ומגששת אם ברצונו לחזור בעונה הבאה. אם בלאט יגיד שפניו מועדות לצסק"א מוסקבה, חייבים הצהובים לשקול ברצינות את החזרתו של פיני גרשון, המאמן המצליח ביותר בתולדותיהם. בהנחה שמשקעי העבר עדיין כאן, אסור למכבי לפסול את האפשרות של מאמן זר. במידה שמסינה ואובראדוביץ' יסרבו, כצפוי, פשיץ' צריך להיות אופציה. בכל מקרה, הפסילה הקטגורית של מאמן זר חייבת להימחק מהלקסיקון: המאמנים הישראלים שאינם עונים לשמות פיני גרשון ודייויד בלאט, ובכללם שרף, דרוקר ובירנבוים, פשוט אינם טובים מספיק.

אלא שכדי שהתסריט הזה ייצא לפועל, מכבי צריכה להפגין חזון, תכונה שהיא מעולם לא הצטיינה בה. סביר להניח שמהיום בבוקר עוברים במועדון הפאר לנוהל היסטריה, ואיש אינו רואה יום מעבר לגמר הפיינל-פור. כי ככה עבדו תמיד במכבי, בשליפות. לפעמים הם שלפו מאמנים מבריקים כפיני גרשון, לפעמים מאמנים גרועים כעודד קטש ולפעמים סתם בינוניים, כמו צביקה שרף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully