וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר לטופ-וזאקוב?

15.5.2009 / 16:58

איזה אלין טופוזאקוב יופיע למשחק העונה: זה שמוטרד מהכנות הפועל ת"א לעונה הבאה וסובל מירידה בכושרו, או זה שתמיד מצטיין במאני טיים?

לפני כשבועיים פנה בלם הפועל תל אביב, אלין טופוזאקוב, לאחד ממקורביו ושאל בפליאה: "איך ייתכן שאנחנו כבר באמצע מאי ועדיין המאמן לא חתום לעונה הבאה ולא מדברים עם שחקנים? זה לא נורמלי". כלפי חוץ, הבולגרי ממשיך לשדר עסקים כרגיל, אבל העתיד מטריד אותו. בעוד כחודש צפוי טופוזאקוב להינשא לחברתו ולצאת למשחק גורלי של נבחרתו מול אירלנד. עד אז, הוא ישמח לדעת היכן יהיה ביתו החדש: תל אביב, סופיה או אולי בקפריסין.

טופוזאקוב חווה עונה מוזרה בשורות האדומים. מצד אחד, הקבוצה רצה לאליפות ונהנית מההגנה החזקה בליגה. הבלם חזר לאחרונה לסגל הנבחרת ואמור להנהיג את החוליה האחורית בהמשך המאבקים על הכרטיס לדרום אפריקה. מצד שני, בהפועל תל אביב מודים שחלה אצל השחקן נסיגה מסוימת ביכולת לעומת העונה שעברה, נסיגה שבאה לידי ביטוי במספר טעויות במחזורים האחרונים ובמיוחד בתיקו המאכזב מול בני סכנין ביום שני.

חוסר יציבות

"ב-1995 עליתי ליגה עם מכבי יפו וחזרתי ללבסקי. הוא בדיוק הגיע ושם נפגשנו לראשונה", אמר השבוע לוואלה! ספורט אמיל ולב, כיום מאמנה של לבסקי סופיה. הפגישה התרחשה כאשר הילד, בן למשפחת כדורגלנים, הובא על ידי אמו וסבתו לאימון לבסקי כאשר הוא לבוש בטרנינג הקבוצה. "טופוזאקוב אף פעם לא משחק גרוע. הוא תמיד נותן 15-20 משחקים מעל הממוצע בעונה וזה מה שעושה אותו שחקן מוביל. כולם עושים טעויות, אבל הוא תמיד יציב. גם בלבסקי כשהיו לו תקופות לא טובות, הוא נתן 100 אחוז ושמר על חיים ספורטיביים. מקצוען אמיתי", מנתח ולב. לעומתו, העיתונאי הבולגרי איבו טאסב לא מופתע: "תמיד היו לו בעיות של חוסר יציבות וירידות ברמת המשחק. עונות טובות לעומת עונות בינוניות, כמו ב-2004 ו-2005".

בין לבין, טופוזאקוב חזר העונה לסגל נבחרת בולגריה, לאחר היעדרות ממושכת. החזרה של טופוזאקוב לסגל הייתה אחד הצעדים הראשונים שביצע סטנימיר סטוילוב, שהחליף בתחילת 2009 את פלאמן מקרוב בעמדת המאמן. סטוילוב מונה לאחר תבוסה 6:1 לסרביה במשחק ידידות, והחליט לבצע רענון בהגנה. טופוזאקוב, שהיה קפטן לבסקי, מצא עצמו בין רשימת שחקנים ותיקים שזכו לאמון של סטוילוב. ההיכרות בין השניים החלה עוד כששיחקו יחד במועדון, כשהחל מ-2004 שימש סטוילוב כמאמנו של הבלם. ולמרות זאת, בשני המשחקים הרשמיים שניהל סטוילוב בקמפיין, טופוזאקוב מצא עצמו על הספסל כשאיגור טומאסיץ' ממכבי תל אביב פתח על חשבונו.

כאמור, טופוזאקוב רושם עונה הפכפכה, במהלכה אף איבד את מקומו בהרכב למספר משחקים. בהפועל הדגישו כי גם בתקופה הזו הוא המשיך לעבוד קשה והוכיח שמקומו בהרכב, אך הביעו דאגה מהירידה ביכולת במשחקים האחרונים. בסביבתו של השחקן דוחים מכל וכל את הטענות: "טופוזאקוב של העונה טוב מזה של העונה שעברה. הוא שקט ובזכותו שחקנים אחרים, כמו וואליד באדיר, טובים יותר", אמר אחד ממקורביו. ולב הוסיף: "יש לי הרבה שיחות עם אלי גוטמן ועם השחקן. טופוזאקוב נותן את הלב להפועל, בדיוק כמו שנתן בלבסקי. ראיתי את רוב המשחקים של הפועל, וזה טופוזאקוב שאני מכיר. הבעיה שלהם היא בחלק הקדמי ולא בהגנה".

חוסר שקט

בשיחות עם חבריו, מספר טופוזאקוב כי התאהב בחיים בישראל ומעוניין להישאר במועדון. גם גוטמן רוצה לראות את הבלם ממשיך בעונה הבאה. השקט, המנהיגות, הניסון והמקצוענות הם תכונות שגוטמן אוהב ומעריך אצל שחקנים, ומהבחינה הזו, טופוזאקוב הוא 'גוטמן טייפ' מושלם. הבעיה מבחינת הבולגרי היא ההתמהמהות במתן התשובה. לבלם, מבהירים בסביבתו, יש שתי דרישות לקראת העונה הבאה: העלאה בשכר וקבלת חוזה לשנתיים. קיצוץ בשכר לא מהווה אופציה מבחינתו. ראוי לציין כי השחקן, שהגיע להפועל ללא תמורה בינואר אשתקד, מסיים את חוזהו במועדון והופך לשחקן חופשי, שיכול לעבור ללא תמורה לכל קבוצה שיחפוץ.

חוסר הבהירות לגבי זהות הבעלים של הפועל בעונה הבאה והעובדה כי גוטמן עדיין לא חתם רשמית על הארכת חוזה, משהה את סוגיית חידוש החוזה ומעמידה את טופוזאקוב במצב לא נוח מבחינתו. בחודש שעבר קיבל הבלם הצעה מפתה לחתום בסמפדוריה האיטלקית עם שכר של 300 אלף יורו לעונה. ההצעה, שלא כללה בתוכה הוצאות דירה ורכב, כנראה לא סיפקה את טופוזאקוב, גם מסיבות אחרות, ונדחתה. בנוסף, מונחות בפניו הצעות גבוהות מארבע הגדולות של קפריסין: אומוניה ניקוסיה, אפועל ניקוסיה, אנורתוזיס ואפולון לימסול. "טופוזאקוב מרוכז כולו בזכייה באליפות עם הפועל. הוא אוהב את המועדון, מרגיש מחויב אליו ורוצה להישאר, אבל יודע שלא בריא להמתין", סיפר אחד ממקורביו.

עוד לפני שבהפועל יקבלו החלטה לגבי העונה הבאה, במועדון מתכוננים למשחק שיקבע את גורל העונה הנוכחית, ביום שני בחיפה. לקראת המשחק המכריע וכדי להשאיר לעצמה סיכוי לחגוג אליפות, הפועל זקוקה לטופוזאקוב הישן והטוב, השחקן המחויב, המנהיג והאמין ולא לזה שנראה מעט מוטרד והססן במחזורים האחרונים. בבולגריה זוכרים את טופוזאקוב כאחד שיודע להתעלות במיוחד במשחקים גדולים. בחודש דצמבר 2001 נאבקה לבסקי על האליפות עם ליטקס לובץ'. המחזור ה-16 הפגיש את הקבוצות למשחק עונה סוער. לבסקי התאוששה מפיגור מוקדם, נלחמה והצליחה לנצח 1:2. טופוזאקוב, שהיה אז בתקופה רעה, נבחר למצטיין במגרש ואף כבש את שער הניצחון בדרך לזכייה שלישית ברציפות בתואר. ולב מתנבא: "הוא תמיד מגיע מרוכז ומוכן למשחקים כאלה. תראה שגם בחיפה הוא יהיה מספר אחת בהגנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully