וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדובאסקט: ספרד נקמה בצרפת, ארה"ב שוב חגגה

המארחים גמלו לצרפתים על ההפסד ביורובאסקט עם 64:88 קליל. האמריקאים פירקו 71:106 את הרפ' הדומיניקנית, גם יוון מושלמת

סטפן קרי נבחרת ארצות הברית בכדורסל. AP
האמריקאים לא רוצים לעצור לרגע. סטפן קרי/AP

אחרי יומיים בהם נערכו משחקים רק בשני בתים, בעוד 12 נבחרות זכו בכל פעם למנוחה, נערך היום (רביעי) המחזור הרביעי במלואו במונדובאסקט, עם 12 משחקים אשר בסיומם יקבעו העולות הראשונות לשמינית הגמר. הנבחרת הגדולה של האליפות, ארצות הברית, המשיכה לטייל, הפעם מול הרפובליקה הדומיניקנית עם 71:106 מוחץ. המארחת ספרד נקמה באלופת אירופה צרפת על ההפסד ביורובאסקט עם 64:88 ענק. במשחק נוסף בבית הזה ברזיל ניצחה את סרביה 73:81 במשחק משוגע ועלתה זמנית לראשות הבית. במשחקים נוספים: ארגנטינה מחצה את סנגל 46:81, יוון ניצחה 65:76 את קרואטיה ושמרה על המאזן המושלם שלה. גם סלובניה שמרה על המאזן מושלם בבית ד' אחרי 87:93 על אנגולה ותפגוש במחזור הסיום את ליטא שמחצה את דרום קוריאה הנמושה 49:79.

שחקן נבחרת ספרד מארק גאסול חוגג. רויטרס
17 נקודות על הראש של צרפת. מארק גאסול/רויטרס

בית א':

סרביה - ברזיל 81:73

בסיומו של משחק משוגע ומלא מהפכים, הברזילאים התאוששו מהתבוסה לספרד, עלו למאזן 1:3 ושיפרו מאוד מצבם בבית לקראת המחזור האחרון. הברזילאים הצליחו לאבד יתרון של 32:48 במחצית בעקבות רבע שלישי נוראי שבו הסרבים רצו ל-12:32, אבל ריצת 4:14 ברבע האחרון החזירה להם את ההובלה והניצחון החשוב. לברזילאים יש כמה שחקנים עם ניסיון עשיר ב-NBA אבל הכוכב המפתיע שלהם הערב היה מרקוס ויירה שקלע 21 נקודות. מילוש תיאודוסיץ' קלע 15 נקודות והוסיף 5 אסיסטים למפסידים, שנפלו למאזן 2:2 וירדו למקום הרביעי בבית.

ספרד - צרפת 64:88

שנה אחרי ההפסד הצורב ביורובאסקט, הספרדים נקמו באלופת אירופה לעיני הקהל הביתי והוכיחו שלפחות בקמפיין הזה הם טובים בהרבה, בטח כשהצרפתים ללא טוני פארקר. האחים גאסול שוב עשו את רוב הצרות ליריבה עם 17 נקודות של מארק ו-15 נקודות של פאו. סרחיו יול וסרג' איבקה הוסיפו 10 כ"א. הספרדים יסיימו את שלב הבתים מחר עם עוד מפגש מסקרן מול סרביה וינסו לשמור על המאזן המושלם. ניקולא באטום קלע 11 למפסידים, שינסו להתנחם מחר עם ניצחון צפוי על איראן הנמושה.

משחק נוסף:

מצרים - איראן 88:73

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ננה שחקן ברזיל חוגג עם מרקוס ויירה. AP
הכוכב המפתיע של ברזיל הערב. מרקוס ויירה/AP

בית ב':

סנגל - ארגנטינה 81:46

אחרי הסנסציה הענקית שלה מול קרואטיה, סנגל חזרה למציאות עם תבוסה קשה מול האלביסלסטה שמצידם עלו זמנית למקום הראשון בבית ונמנעו ממפגש אפשרי מול ספרד בשמינית הגמר. לואיס סקולה, הסנטר הנהדר של ארגנטינה שמר על הממוצע שלו והוליך את הקלעים עם 22 נקודות ו-14 ריבאונדים. וולטר הרמן (11) ופבלו פריגיוני (10) בלטו למנצחים. גורגי ג'נג, שנתן הצגה מול הקרואטים הסתפק הפעם ב-11 נקודות לאפריקאים שעתידם יוכרע במחזור הסיום של שלב הבתים.

יוון - קרואטיה 65:76

למרות שהגיעו לטורניר ללא ואסיליס ספאנוליס הכוכב הגדול שלהם, היוונים שמרו על המאזן המושלם שלהם עם ניצחון רביעי וייאבקו עם ארגנטינה במחזור הסיום על ראשות הבית. קוסטאס פפאניקולאו וקוסטס קאיימקוגלו קלעו 14 נקודות כ"א למנצחים, שהובילו במשחק מפתיחתו ועד סופו. יאניס בורוסיס הוסיף 13. בויאן בוגדנוביץ' הצטיין אצל הקרואטים עם 20 נקודות אבל הנבחרת של רפשה ממשיכה לאכזב והעונש שלה עשוי להיות המקום הרביעי ש"יסדר" לה מפגש רצחני מול ספרד בשמינית הגמר.

הפיליפינים - פורטו ריקו 77:73

אחרי שנתנו פייט ליוון ונכנעו רק בשניות האחרונות לקרואטיה וארגנטינה, הפיליפינים החביבים ספגו עוד הפסד אכזרי ויתמודדו בסבב המשחקים האחרון מול סנגל במשחק לפרוטוקול בלבד. הפיליפינים ביצעו מהפך מרשים ברבע השלישי ועלו ליתרון מבטיח, אך אז חוסה חואן בראה, שרושם אליפות חלשה עד כה, התעורר והחל לצלוף מכל פינה. הרכז התזזיתי סוף סוף מילא בהצלחה את מקומו של קרלוס ארויו הפצוע, צלף 30 נקודות (כולל ארבע מכריעות בדקה האחרונה) והשאיר את הניצחון אצל פורטו ריקו, שעולה למאזן 3:1 ומקווה לנס כדי להעפיל לשלב הבא מהמקום הרביעי. אנדריי בלאץ' סיים עם 25 ו-14 ריבאונדים לפיליפינים.

קיירי אירווינג שחקן נבחרת ארה"ב. AP
לא התקשה מול הרפובליקה הדומיניקנית. קיירי איירוינג/AP

בית ג':

ניו זילנד - אוקראינה 61:73

אחרי הניצחון הדי מרשים על טורקיה, האוקראינים יכלו לעשות צעד גדול לקראת העפלה לשמינית הגמר אבל נחלו הפסד די מפתיע לניו זילנדים, שמצידם השיגו ניצחון ראשון בקמפיין. קירק פני כיכב אצל המנצחים עם 17 נקודות ושבעה ריבאונדים. וובסטר הוסיף 11. קורניינקו הוליך את המפסידים עם 15 נקודות. לניו זילנדים יש עדיין סיכוי להעפיל ל-16 האחרונות, אוקראינה חזק בתמונת המקום השני.


טורקיה - פינלנד 73:77 (לאחר הארכה)

הטורקים הגיעו למשחק הזה אחרי שני הפסדים והיו בדרך להפסד שלישי רצוף ומשפיל, אבל שלשה דרמטית של סנק אקיול החזירה אותם מהקבר וכפתה הארכה שבסיומה הם הצליחו לגרד ניצחון שהחזיר אותם למאבק על שמינית הגמר במחזור הסיום. עומק אשיק הסנטר המצוין של הטורקים כיכב מתחת לסלים עם 22 נקודות, אמיר פרלזדזיץ' הוסיף 13 למנצחים. פייטרי קופונן קלע 17 נקודות לפינים, שייפגשו במחזור הסיום את ניו זילנד בקרב בין שתי הנמושות של הבית שאיבדו סיכוי להעפיל.

הרפובליקה הדומיניקנית - ארה"ב 71:106

האמריקאים ממשיכים לטייל באליפות הזו ולמרות שהגיעו ללא הכוכבים הבאמת גדולים שלהם, הם עדיין היו גדולים על כל הנבחרות שפגשו עד כה וגם היריבה החביבה, שאמש גברה על פינלנד הרגישה את נחת זרועם. האמריקאים ניצלו את היתרון העצום שלהם בצבע וקנת' פאריד חגג בפנים עם 16 נקודות כמו גם דימרקוס קאזינס שהוסיף 13. ג'יימס הארדן ואנתוני דייויס הוסיף 10 כ"א לאמריקאים שהבטיחו את ראשות הבית וצפויים לנעול את השלב המוקדם עם עוד טיול מול אוקראינה מחר. הדומיניקנים שמרו על פרנסיסקו גרסיה הכוכב שלהם לקראת המשחק החשוב באמת שלהם מחר מול טורקיה.

יואניס בורוסיס שחקן נבחרת יוון. thanassis stavrakis, AP
עוד הצגה מול קרואטיה. בורוסיס/AP, thanassis stavrakis

בית ד':

מקסיקו - אוסטרליה 70:62

שתי הנבחרות נפגשו פעם אחת בעבר במונדובאסקט, ב-1974 והמקסיקנים ניצחו. הפעם, הגיע תורם של הבומרס לנקמה. האוסטרלים ממשיכים להיראות מצוין וסופרים כבר ניצחון שלישי, בדרך הבטוחה לשלב הבא. ג'ו אינגלס, שהוביל אותם לניצחון חשוב מול ליטא שהבטיח כמעט סופית את המקום בשלב הבא, היה שקט הפעם ולא קלע אפילו נקודה אחת, אבל ארון ביינס הנפלא מילא את מקומו וסימן וי על עוד מצ' אפ מסקרן בצבע עם גוסטבו איון המקסיקני (11 נקודות בסך הכל). ביינס סיים עם 21 נקודות וגם שחקני הספסל ריאן ברוקהוף (12 נקודות) ובראד ניולי (10) עשו את שלהם. מקסיקו יורדת למאזן 3:1 והיא הולכת ומתקרבת למקום הרביעי, שייתן מפגש פיקנטי מול ארה"ב בשמינית הגמר.

סלובניה - אנגולה 87:93

הסלובנים התקשו יותר מהצפוי אך שמרו על המאזן המושלם שלהם וניצחון על ליטא במחזור הסיום יבטיח להם את ראשות הבית ומפגש נוח יותר בשמינית הגמר. האפריקאים, שהשיגו ניצחון בודד על קוריאה הנמושה, נתנו פייט שלושה רבעים והצליחו לבצע מיני קאמבק לקראת הסיום, אבל נוצחו בסופו של דבר ואיבדו סיכוי להמשיך הלאה בטורניר. גוראן דראגיץ' קלע 14 נקודות למנצחים וחיפה על ערב פושר של אחיו זוראן שהסתפק בשש נקודות. דיימון לורבק בלט עם 17. יאניק מוריירה בלט אצל המפסידים עם 20 נקודות.

ליטא - דרום קוריאה 49:79

הליטאים נפלו מול אוסטרליה אבל חזרו לעצמם עם ניצחון קל ולא מפתיע מול הנבחרת הכי חלשה באליפות הזו וכעת ייאבקו במחזור הסיום מול סלובניה על ראשות הבית. אדאש יוסשקביציוס הוליך את המנצחים עם 20 נקודות, דונאטס מוטיונאס הוסיף 18. יונאס ואלנצ'יונאס הסתפק ב-12.

ארון ביינס שחקן נבחרת אוסטרליה מול טוני פארקר שחקן נבחרת צרפת. AP
ממשיך להצטיין. ביינס, מאחור/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully