וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש של ברצלונה חזר: לא תוכל להחתים שחקנים בשני חלונות

פיפ"א החליטה לדחות את הערעור של הקטלאנים שלא יוכלו לרכוש אף שחקן בינואר ובקיץ 2015. ההחלטה לא פוגעת בשש ההחתמות שבוצעו עד עכשיו וברצלונה תוכל לנצל את החלון הנוכחי כדי לבצע החתמות נוספות אם תרצה. הקבוצה הודיעה כי תערער לבית המשפט הגבוה לספורט

שחקן ברצלונה ליאונל מסי. Alex Livesey, GettyImages
יצטרכו להסתדר עם הקיים בעתיד הקרוב. שחקני ברצלונה/GettyImages, Alex Livesey

פיפ"א הודיעה היום (רביעי) כי היא דחתה את הערעור של ברצלונה בנוגע לעונש שהוטל עליה לגבי העברת שחקנים. משמעות הדבר היא כי ברצלונה לא תוכל לרכוש אף שחקן בשני חלונות ההעברות הקרובים, זה של ינואר 2015 וזה של הקיץ הבא.

העונש אמור היה לחול על המועדון הקטאלני כבר בקיץ הנוכחי, אולם הביצוע שלו נדחה לאחר שהקבוצה הגישה ערעור. ברצלונה ניצלה עד תום את הדחייה הזו והחתימה שישה שחקנים בפגרה הנוכחית ובראשם כמובן, את לואיס סוארס מליברפול.

שחקן ברצלונה לואיס סוארס. GettyImages
הוא לא נפגע מהעונש. לואיס סוארס/GettyImages

היום התכנסה ועדת הערעורים של פיפ"א ובהודעה הרשמית שנמסרה מטעם ארגון הכדורגל הבינלאומי נכתב כי הערעורים שהוגשו מטעם ברצלונה ומטעם התאחדות הכדורגל הספרדית, נדחו. כאמור, כעת ברצלונה לא תוכל להחתים אף שחקן עד לינואר 2016 ותצטרך להסתדר עם הסגל הנוכחי שלה. בחלון ההעברות הנוכחי הקבוצה עדיין מורשית להחתים שחקנים ולכן ייתכן שההחלטה על דחיית הערעור תוביל את בארסה להשקעה ברכש נוסף בשבוע וחצי שנותרו עד לסגירת חלון ההעברות.

הקבוצה גם נקנסה ב-450 אלף פרנקים שוויצרים ותצטרך להסדיר את כל עניינה עם השחקנים הצעירים שעל החתמתם קיבלה את העונש מלכתחילה בתוך 90 ימים. ההתאחדות הספרדית ספגה קנס של 500 אלף פרנקים שוויצרים וקיבלה הוראה להסדיר מחדש את כל שיטת החתמת השחקנים הצעירים דרכה.

מיד לאחר דחיית הערעור, המועדון הודיעה באתר הרשמי שלו כי הוא יגיש ערעור נוסף, הפעם ל-CAS (בית המשפט הגבוה לספורט). בהודעה נכתב: "ברצלונה לא תקבל בשום אופן החלטה שהיא עלבון לרוח של לה מאסיה שלנו, מקום שמהווה דוגמה עולמית לחינוך אקדמי, אנושי וספורטיבי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
לואיס אנריקה מאמן ברצלונה. רויטרס
יצטרך להתמודד עם המצב החדש. לואיס אנריקה/רויטרס

בזמנו קבעה פיפ"א כי ברצלונה עברה על סעיף מספר 19 בתקנון פיפ"א. להלן ההסבר: על פי התקנון של פיפ"א, אסור להעביר שחקנים מתחת לגיל 18 ממדינה אחת לאחרת, אלא במקרים חריגים בהם משפחתו של אותו כדורגלן קטין מעבירה את מרכז החיים שלה בין מדינות. במקרה כזה, פיפ"א דורשת הוכחות לכך שהמעבר לא קשור בכדורגל. כדי שמעבר כזה יקרה, קבוצה מחויבת לדווח לפיפ"א.

בנוסף, בניגוד לשנים עברו בהן העברות נעשו דרך פקסים ודואר, היום פיפ"א מנהלת מנגנון העברות ממוחשב שנקרא TMS. כל מעבר רשמי של כל שחקן כדורגל ברחבי העולם ולא משנה בן כמה הוא חייב להיות מעודכן במנגנון הזה - זאת כדי שפיפ"א תוכל לפקח על השוק.

המסקנה שעולה מהעונש ומההודעה הרשמית של פיפ"א, היא שברצלונה עברה על אחת מהתקנות הזו. או שלא דיווחה לפיפ"א על מעברים של שחקנים קטינים מחוץ לספרד, או שלא ביצעה רישום חוקי ב-TMS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully