וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו: "היו אנשים שלא רצו שאשחק"

חלוץ ריאל הודה: "חששתי לשחק". אנצ'לוטי: "היו שלבים ששיחקנו עם סכין בין השיניים". פפ: "ריאל החזקה בעולם". בספרד שיבחו: "איקר קסיאס שוב חולל נס". וגם: כל המספרים

קארים בנזמה שחקן ריאל מדריד חוגג עם חברים. Andres Kudacki, AP
השחקן הראשון שמגיע ליותר מחמישה שערים וחמישה בישולים. בנזמה/AP, Andres Kudacki

גם אם היא לא הציגה את הכדורגל הכי משכנע, ריאל מדריד השיגה הערב (רביעי) יתרון חשוב לקראת גומלין חצי גמר ליגת האלופות עם ניצחון 0:1 על באיירן מינכן. הבווארים אמנם החזיקו יותר בכדור במשחק שנחשב לשקול, אבל הבלאנקוס היו מסוכנים במתפרצות וקארים בנזמה סיפק עקיצה מרשימה בדקה ה-19 עם שער שהגיע כתוצאה מבישול של פאביו קואנטראו. בכך רושם פפ גווארדיולה הפסד ראשון בברנבאו במשחקו השמיני שם, אבל משחק הגומלין שייערך באליאנץ ארינה בשבוע הבא פתוח לחלוטין.

מנואל נוייר שוער באיירן מינכן. Martin Rose, GettyImages
יצליחו לתקן בגומלין? מנואל נוייר/GettyImages, Martin Rose

המספרים:

* באיירן מינכן הודחה בכל שלושת חצאי הגמר האחרונים באלופות, בהם הפסידה את המשחק הראשון.

* ריאל מדריד הודחה מליגת האלופות בשני המקרים היחידים בהם ניצחה 0:1 בחצי הגמר הראשון. יובנטוס הייתה זו שהפכה את התוצאה מולה בשני המקרים - ב-1995/96 ו-2004/05.

* מצד שני, ריאל הצליחה לעבור שלב באירופה ב-43 מ-56 הפעמים בהן ניצחה במשחק הראשון בבית.

* לקראת הגומלין: באיירן מינכן מעולם לא הפסידה לריאל בבית. היא ניצחה תשעה מעשרה משחקים בהם אירחה את הבלאנקוס, וסיימה אחד בתיקו.

* זהו הפסדה הראשון של באיירן מינכן אחרי תשעה משחקי נוקאאוט רצופים שבהם היא לא ירדה מנוצחת. זהו גם הפסד החוץ הראשון שלה אחרי עשרה משחקים רצופים.

* ההפסד של באיירן הוא השישי ברציפות בסנטיאגו ברנבאו, כשברשימה הזו נמצא גם ההפסד 2:0 לאינטר בגמר ליגת האלופות ב-2010.

* עד המשחק הערב, פפ גווארדיולה מעולם לא הפסיד בברנבאו כמאמן בשבעת המפגשים הקודמים שהיו לו באצטדיון של ריאל מדריד. המאזן המעודכן שלו מול ריאל (עם ברצלונה - בית, חוץ וגביעים) - תשעה ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו ושלושה הפסדים. מאזן השערים: 16:33.

* קרלו אנצ'לוטי, שהגיע למעמד חצי גמר ראשון בליגת האלופות מאז 2007 וחמישי בסך הכול, ממשיך עם המאזן הנקי מהפסדים לבאיירן. הוא ניצח בחמישה משחקים וסיים עוד שניים בתיקו.

* קארים בנזמה הפך לשחקן הראשון העונה שמשיג לפחות חמישה שערים וחמישה בישולים בליגת האלופות.

* ועוד נתון מעניין לגבי בנזמה: החלוץ עם 36 שערים ב-62 משחקים בליגת האלופות (ממוצע של 0.58 שערים למשחק) - המאזן הטוב ביותר של שחקן צרפתי כלשהו.

* גם פאביו קואנטראו רשם נקודת ציון חשובה: זהו בישול הראשון של הפורטוגלי ב-26 משחקים בליגת האלופות (20 במדי ריאל, שישה במדי בנפיקה).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סרחיו ראמוס שחקן ריאל מדריד מעל מריו מנדז'וקיץ' שחקן באיירן מינכן. Paul Gilham, GettyImages
"נמשיך ללמוד את היריבה כדי להגיע לגמר". סרחיו ראמוס/GettyImages, Paul Gilham

התגובות:

קרלו אנצ'לוטי, ששמר על מאזן נקי מהפסדים מול באיירן מינכן, סיכם: "היה קשה, כמו בכל חצי גמר. היינו מבוישים בפתיחה, יותר מדי שמרניים, אבל אז צמחנו. היו שלבים במשחק ששיחקנו עם סכין בין השיניים. כך מתמודדים עם יריבות כמו באיירן. כולם הקריבו הכול, לאורך כל 90 הדקות. יצרנו מצבים במתפרצות ובמחצית השנייה הם הפחיתו את הלחץ ואנחנו שיחקנו טוב יותר. יש לנו יתרון קטן שנוכל לנצל אותו בעזרת אומץ ואישיות בגומלין".

על כך שסיכן את כריסטיאנו רונאלדו ופתח איתו למרות הפציעה, אמר מאמן ריאל: "לא לקחתי שום סיכון כי הוא היה רגוע והתאמן היטב במהלך השבוע. ברור שהוא לא יכול למשוך 90 דקות. היום זה לא קרה, אבל ביום שלישי הוא יהיה בשיאו. היינו בלי גארת' בייל ועם רונאלדו ב-50 אחוז - אני חושב שעשינו תוצאה טובה מאוד".

בלם ריאל מדריד, סרחיו ראמוס: "זה היה משחק טוב. היה קשה ואינטנסיבי נגד יריבה שאוהבת להחזיק בכדור. נאלצנו לבצע הסבה למשחק לחץ כדי לנסות לגנוב את הכדור בחצי שלהם. אני חושב שאנחנו צריכים להשיג את הניצחון בגומלין מכיוון שיתרון של 0:1 עלול שלא להספיק. אנחנו נמשיך ללמוד את היריבה כדי להגיע לגמר". הבלם גם התייחס להצלה של איקר קסיאס לקראת הסיום, ואמר: "אנחנו כבר רגילים לזה (בחיוך). הוא כזה שוער טוב. נגיע למינכן צנועים, אבל עם תקווה".

כריסטיאנו רונאלדו עצמו התייחס לנושא והבהיר: "אני מחליט אם אשחק, תמיד לי יש את המילה האחרונה. אני לא טיפש ומכיר את הגוף שלי. אני לא אקח סיכונים. פחדתי מכיוון שזה היה המשחק הראשון שלי אחרי שלושה שבועות בחוץ. חלק מהאנשים רצו שאשחק וחלק לא רצו שאשחק. הרגשתי טוב ומוכן למשחקים הבאים. התוצאה 0:1 היא טובה. יש לנו יתרון טוב ואם נכבוש בשבוע הבא, זה יהיה קשה להם מאוד להעפיל לגמר. משחק הגומלין יהיה אינטנסיבי מאוד. יש לנו יתרון קטן ונצטרך לחכות כדי לראות אם הוא יספיק".

איסקו הוסיף: "לא ספגנו, ובמשחקים כאלה זה המפתח. אנחנו נצא למינכן עם תוצאה טובה, אבל נצטרך להילחם. יהיה טוב אם נכבוש מוקדם, כי אז הם יצטרכו שלושה שערים".

קרלו אנצ'לוטי מאמן ריאל מדריד. רויטרס
"יצרנו מצבים במתפרצות ובמחצית השנייה הם הפחיתו את הלחץ ואנחנו שיחקנו טוב יותר". אנצ'לוטי/רויטרס

פפ גווארדיולה אמר בסיום: "אי אפשר לשפוט את התוצאה - לוקחים אותה כמו שהיא. זו עובדה, אנחנו מקבלים אותה. אנחנו כן יכולים לשפוט את היכולת, הרי כל אחד אומר מה שהוא רוצה. כמובן שאף פעם לא טוב לא להבקיע מחוץ לבית, אבל זה קרה לנו מול הקבוצה החזקה בעולם".

המאמן התייחס גם ליחסי הכוחות ואמר: "אני גאה בקבוצה שלי, השחקנים הפגינו עוצמה. אנחנו עדיין יכולים להעביר הילוך או שניים לקראת הגומלין. רצינו להחזיק הרבה בכדור ולבצע מעבר מהיר מההגנה להתקפה. שלטנו במשחק, אבל ריאל חיכתה לנו במתפרצות ויש לה את השחקנים שיודעים לנצל את זה. זו קבוצת המתפרצות הכי טובה בעולם. למרות זאת, האופטימיות שלי עדיין גבוהה. אני אפילו יותר אופטימי מאשר הייתי לפני המשחק".

מנואל נוייר, שוערה של באיירן מינכן: "הכול עדיין אפשרי במפגש הזה. אנחנו מצפים לסגנון משחק דומה גם בגומלין. נצטרך להיות מרוכזים ולנסות לנצל טוב יותר את המצבים שלנו".

אריאן רובן לא התרגש מההפסד: "אני חייב לברך את הקבוצה שלי. שיחקנו מול קבוצה מהטופ העולמי, ועדיין שלטנו והיינו טובים יותר. התוצאה כמובן לא מספיק טובה, אבל יש לנו הרבה ביטחון לקראת הגומלין. ציפיתי ליותר מריאל מדריד. ציפיתי שהם יפתחו בסערה, אבל במקום זה הם חיכו ונתנו לנו להכתיב את קצב המשחק".

פיליפ לאהם: "לא הצלחנו לעצור את כל המתפרצות של ריאל. הם קבוצה מובילה. זה בלתי אפשרי שלא לאפשר להם לפחות פעם אחת להגיע להזדמנות. שיחקנו כדי לנצח וכמי שרוצים להשיג שער. עכשיו אנחנו מפגרים בשער, אבל זה עדיין לא הסתיים. בלי ויכוח רצינו להשיג יותר, אבל זה לא פשוט. עכשיו נשחק בבית והכול אפשרי באליאנץ ארינה. כבר הראינו שאנחנו יכולים לשנות משחקים והכול יכול לקרות".

מריו מנדז'וקיץ', תומאס מולר שחקני באיירן מינכן מאוכזבים. Martin Rose, GettyImages
המאמן שלהם אופטימי מאוד לקראת הגומלין. מנדז'וקיץ' ומולר/GettyImages, Martin Rose

העיתונים:

בעיתוני ספרד חגגו את הניצחון. ב"אס" כתבו ש"איכשהו בנזמה השאיר את הלבנים ביתרון לפני הגומלין. הקבוצה של גווארדיולה החזיקה בכדור, אבל לא בצורה הכי טובה. קסיאס שוב חולל נס", והדגישו ש"שער הזהב ניצח את החיה השחורה". ב"מארקה" בחרו בכותרת: "באיירן, זו היא מדריד". בגרמניה כבר קבעו שהבווארים בחוץ, וב"בילד" פנו לפפ גווארדיולה, וכתבו: "חלום הטריפל שלך הסתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully