וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב בפיינל פור: סיכום סטטיסטי של העונה

23.4.2014 / 22:30

המשחקים שלה היו מההתקפיים ביורוליג, אבל המאזן היה רחוק מלהרשים, והמחיש את הנחיתות מול הקבוצות הקודמות שהגיעו לארבע הגדולות. אחוזי השלשות הכריעו, היקמן בלט במאני טיים, בלאט התלבט ורייס פרץ תוך כדי העונה. ככה הגיעה מכבי תל אביב לפיינל פור – הזווית הסטטיסטית

ברני ארדוב

* כן אטרקטיביים: לאורך רוב שלבי העונה ביקרו רוב אנשי המקצוע את רמת וסגנון המשחק של מכבי תל אביב תחת דיוויד בלאט, אז לפחות באטרקטיביות שלה, מדורגים הצהובים בשליש העליון של היורוליג. במשחקיה של מכבי נקלעו העונה 155.03 נקודות בממוצע למשחק, הקבוצה השמינית ביורוליג בקטגוריה זו, ושנייה מתוך הקבוצות שהגיעו לשלב ההצלבה אחרי ריאל מדריד. בשלב הטופ 16 עמד הממוצע במשחקי הקבוצה של דיוויד בלאט על 157.5 נקודות, כשרק במשחקים של ריאל מדריד וז'לגיריס קובנה נקלעו יותר נקודות. בממוצע קלעו הצהובים 78.96 נקודות, כשרק פנרבחצ'ה/אולקר, הכוכב האדום בלגרד, ברצלונה וריאל מדריד קולעות יותר ממנה. בהגנה הצהובים קצת פחות בלטו: מכבי ספגה 76.07 נקודות בממוצע למשחק, והיא מדורגת רק במקום ה-12 ביורוליג.

* לפיינל פור, בצליעה: אם ניקח את כל העונות בהן סיימה מכבי תל אביב עם כרטיס לפיינל פור מאז הקמת היורוליג, מדובר בעונה הגרועה ביותר מבחינת המאזן לו הצהובים הזדקקו בדרך. הצהובים מסיימים את העונה לפני הנסיעה למילאנו עם מאזן 9:19, כ-67.8 אחוזי הצלחה, אחוזים טובים פחות מעונות 2007/8 ו-2005/6, אז סיימו עם מאזן 7:16, 69.5 אחוזי הצלחה, וכך גם מעונות 2010/1 ו-2003/4 (מאזן 5:15), עונת 2001/2 (מאזן 6:14) ומעונת 2004/5, הטובה ביותר, אז סיימו עם מאזן 4:18. הקבוצה של דיוויד בלאט הצליחה לראשונה להעפיל לפיינל פור עם שלושה הפסדי בית, ותוכל להתנחם בעובדה שמאזן החוץ שלה העונה הוא רק שלישי מהסוף מבין עונות הפיינל פור לפני עונת 2007/8 (מאזן 5:6) ועונת 2005/6 (מאזן 6:5).

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
כבר היו לו קבוצות שהרשימו יותר בדרך לפיינל פור. בלאט/קובי אליהו

* לא לחולי לב: אמנם רק במשחק החוץ הראשון במילאנו רשמה מכבי תל אביב את ההארכה הראשונה שלה העונה, אבל זה לא מנע מהצהובים להיות מעורבים במספר רב של משחקים צמודים. 40.7 אחוז (11 מתוך 27) ממשחקי הצהובים נגמרו בעד 5 נקודות הפרש, הרבה יותר מהממוצע העונתי של היורוליג שעומד על 30.3 אחוז בלבד. רק לוקומוטיב קובאן ש-12 מתוך 24 משחקיה נגמרו ב-5 הפרש ומטה וסיינה ש-5 מתוך 10 משחקיה נגמרו בהפרש דומה היו קבוצות מותחות יותר. הצהובים הוכיחו ווינריות מרשימה במשחקים צמודים: 63.6 אחוז מהמשחקים הצמודים (7 מתוך 11) נגמרו בניצחון של מכבי, כששבע קבוצות ביורוליג מחזיקות במאזן טוב יותר במשחקים מסוג זה: שטרסבורג, נאנטר, פנרבחצ'ה/אולקר, צסק"א מוסקבה, ברצלונה, ריאל מדריד וקוצ'ה לבוראל ויטוריה.

* שלוש בראש: די ברור שהקליעה מבחוץ הייתה אחד האלמנטים המשמעותיים במשחק של הצהובים העונה. מכבי תל אביב מדורגת במקום השישי בכמות השלשות שהיא קלעה בממוצע למשחק עם 8.2, ובמקום הרביעי מבחינת אחוזים עם 38.2 אחוז מחוץ לקשת. עד כמה מפתח הקליעה מבחוץ היה חשוב בניצחונות של הצהובים ניתן להבין מהנתון הבא: ב-72 אחוז ממשחקי הצהובים הקבוצה שניצחה באחוזים מחוץ לקשת היא זאת שניצחה בסופו של דבר במשחק. מצד שני, כמות השלשות לא בדיוק חשובה - רק ב-51.8 אחוז מהמשחקים של מכבי העונה הקבוצה שקלעה יותר שלשות ניצחה את ההתמודדות. שיא השלשות של הצהובים הגיע בניצחון על גלאטסראיי ביד אליהו, אז קלעו 16 שלשות בדרך לניצחון, והמשחק החלש ביותר היה בניצחון הביתי על ריטאס וילנה, בו שתי שלשות בלבד מ-15 ניסיונות הספיקו לניצחון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקן מכבי תל אביב דייויד בלו מול שחקן מילאנו דייויד מוס. ברני ארדוב
השלשות שלו הכריעו. בלו/ברני ארדוב

* היקמן גדול במשחקים הגדולים: מכבי תל אביב רשמה העונה כמה ניצחונות גדולים - 3 ניצחונות על לוקומוטיב קובאן, ניצחון ענק על פנאתנייקוס בבית, ועוד כמה ניצחונות מפתח על גלאטסראיי ובאיירן מינכן בחוץ בשלב הטופ 16 ביחד עם הניצחונות הראשונים בשלב ההצלבה. ניתוח של הניצחונות הללו מגלה כי מי שהתעלה במכבי גם העונה במעמדים הללו היו שלושה שחקנים - ריקי היקמן עם 14.8 נקודות, סופוקליס שחורציניטיס עם 12.3 נקודות ודיוויד בלו עם 11.1 נקודות, כשכל אחד מוסיף כ-2 נקודות לממוצע העונתי שלו. בהפסדי הקבוצה, תשעה במספר, מגלים כי השחקן שתרם הכי מעט היה יוגב אוחיון עם 4.1 נקודות, כשגיא פניני קולע יותר בהפסדים מאשר בניצחונות המשמעותיים של הצהובים. ריקי היקמן היה הקלע הבולט גם בהפסדים עם 11 נקודות בממוצע.

* כסאות מוזיקליים: 13 חמישיות החליף העונה דיוויד בלאט, כשאף אחת מהן לא הופיעה ביותר משלושה משחקים ברצף. הרוטציות, והפציעות, גרמו לבלאט לשנות הרבה הרכבים פותחים, כשהחמישייה שזכתה למספר ההופעות הרב ביותר כללה את יוגב אוחיון, ריקי היקמן, גיא פניני, דווין סמית' וסופוקליס שחורציאניטיס והיא פתחה בשבעה משחקים מתוך 27. חמשת השחקנים הללו היו גם החמישה שפתחו הכי הרבה בחמישיות של בלאט, כשסמית' מוביל את הרשימה עם 24 משחקים בהם פתח בחמישייה מתוך 25 משחקים בהם שותף. רק בשישה משחקים החמישייה של בלאט לא הגיעה ל-100 דקות משחק, ממוצע של 20 דקות משחק לשחקן בחמישייה, ושבע פעמים היא שיחקה בין 131 ל-140 דקות, ממוצע של 26 עד 28 דקות למשחק לשחקן בחמישייה. סילבן לנדסברג הוא שחקן הסגל המשמעותי היחיד שלא זכה לפתוח בחמישייה, כשאנדריאה ז'יז'יץ' ואלכס טיוס פותחים כל אחד פעמיים.

ריקי היקמן מכבי תל אביב מול דייויד מוס מילאנו. ברני ארדוב
הופיע במאני טיים. היקמן/ברני ארדוב

* הצמיחה של רייס: טייריס רייס הפך העונה משחקן שכבר היה מועמד לשחרור במהלכה, לגארד שצפוי להמשיך לעונה נוספת. המספרים של רייס נמצאים בגרף עלייה ככל שהלכו והתקדמו השלבים המכריעים של עונת היורוליג. את העונה רייס פתח אמנם עם מקום בחמישייה בחמישה מתוך שישה משחקים, ולא שב לשם עד עכשיו, אך לאחר שרשם תפוקה ירודה, החליט דיוויד בלאט לשתף אותו פחות ופחות. את שלב הבתים הראשון הוא סיים עם 6.7 נקודות ו-2.9 אסיסטים ב-18.5 דקות משחק. את הטופ 16 הוא פתח בסערה עם משחקים נהדרים נגד קובאן, ז'לגיריס ופרטיזן, ודקות המשחק שלו הלכו ותפחו עד 20 דקות בממוצע למשחק, והממוצעים עלו בצורה ניכרת: 9.9 נקודות ו-3.2 אסיסטים. בשלב ההצלבה, עם ההצגה ברבע האחרון במשחק הראשון נגד מילאנו, קיבלנו כבר את רייס הדומיננטי מבאיירן מינכן עם 25.4 דקות, 12 נקודות ו-3.7 אסיסטים בממוצע למשחק.

* כל המספרים והניתוחים הסטטיסטיים נעשו לפני משחק 4 בסדרה בין מכבי תל אביב למילאנו

טייריס רייס שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
התקדם ככל שהעונה התקדמה. רייס/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully