וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום סטטיסטי של עונת 2013/14 ב-NBA

קווין דוראנט וכריס פול נכנסו להיסטוריה, נוביצקי שוב מדהים, ד"ש מאקס ליגת העל, וגם: מי מוליך את טבלת הטריפל-דאבלים?

קווין דוראנט, קרון באטלר, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
עונה סטטיסטית שלא תישכח עוד זמן רב. דוראנט/AP

העונה הסדירה ב-NBA הגיעה אתמול בלילה (בין רביעי לחמישי) לסיומה, ורגע לפני שהפלייאוף ייצא לדרך, הגיע הזמן לסיכום סטטיסטי קצר.

* קווין דוראנט סיים כמלך הסלים עם 32 נקודות בממוצע למשחק, והצטרף לווילט צ'יימברלין ומייקל ג'ורדן כשחקנים היחידים שזוכים בתואר חמש פעמים.

* הפער של דוראנט מהמקום השני - כרמלו אנתוני - עומד על 4.6 נקודות לממוצע. מדובר בפער השלישי מאז 1969/70.

* כוכב אוקלהומה סיטי סיים את העונה הסדירה עם 14 משחקים של 40 נקודות או יותר. הבא ברשימה? קווין לאב, עם שישה בלבד

* פרט דוראנט אחרון: KD הצטרף לאלג'ין ביילור, ווילט וג'ורדן כשחקן היחיד שהעמיד ממוצעים של לפחות 32 נקודות, 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים בעונה אחת, עם 32, 7.4 ו-5.5.

* ואם כבר לאב, עם 26.1 נקודות ו-12.5 ריבאונדים למשחק, כוכב מינסוטה הפך לשחקן הראשון מזה 12 עונות שמעמיד ממוצעים של לפחות 25 ו-12. ב-2001/02 טים דאנקן עשה זאת.

* ועוד קצת לאב: כוכב מינסוטה הפך לשחקן הראשון בתולדות ה-NBA עם לפחות 2,000 נקודות, 900 ריבאונדים ו-100 שלשות בעונה אחת.

קווין לאב, מינסוטה טימברוולבס, מול מאריס ספייטס, גולדן סטייט ווריורס. AP
אם לא פלייאוף, לפחות מספרים היסטוריים. לאב/AP

* דירק נוביצקי, קשישא, סיים במקום ה-13 ברשימת הקלעים עם 21.7 נקודות למשחק. הגרמני הוא השחקן הרביעי בלבד בהיסטוריה שקולע לפחות 20 נקודות למשחק בעונתו ה-16 בליגה או יותר. קארים עבדול ג'באר (פעמיים), קארל מאלון (שלוש פעמים) וקובי בריאנט (פעמיים) עשו זאת לפניו.

* הלייקרס סיימו עונה מסויטת עם כמות ההפסדים הגדולה ביותר בתולדותיהם (55), ואחוז הניצחונות השני הכי גרוע בתולדות המועדון (.32).

* על כן, הלייקרס יבחרו באחת מתשע הבחירות הראשונות בדראפט הקרוב, לראשונה מאז שבחרו את ג'יימס וורת'י ראשון בדראפט של 1982.

* כריס פול הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שמוליך את הליגה גם באסיסטים וגם בחטיפות למשך שלוש עונות רצופות. הפעם היו לו 10.7 ו-2.5.

* כריס פול גם מוביל את הליגה ביחס אסיסטים איבודים, עם 4.57 אסיסט על כל איבוד. השם המפתיע נמצא דווקא במקום השני - ג'וש מקרוברטס, הפורוורד של שארלוט, עם 4.01 אסיסטים על כל איבוד.

* יוטה אולי לא תרצה לזכור את העונה הזו, אך גורדון הייוורד הפך לשחקן השני בתולדות המועדון שמסיים עונה שלמה עם לפחות 16 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים למשחק. הראשון היה פיט מארביץ' האגדי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
כריס פול, לוס אנג'לס קליפרס, גוראן דראגיץ', פיניקס סאנס. AP
מלך האסיסטים והחטיפות, כרגיל. פול/AP

* אנדרה דראמונד מדטרויט קבע שיא מועדון חדש לאחוזים מהשדה - 62.3. דניס רודמן החזיק בשיא הקודם - 59.5.

* זוכרים שברוקלין החלה את העונה במאזן 21:10? מאז היא על 17:34, מה שהספיק לה להגיע לפלייאוף, זאת למרות שדרון וויליאמס העמיד את ממוצע הנקודות הכי נמוך שלו מאז עונת הרוקי (14.3).

* פיניקס אמנם נותרה מחוץ לפלייאוף, אך את העונה הזו היא סיימה עם מאזן של 34:48 - 25 ניצחונות יותר מאשר בעונה שעברה. אחוז הניצחונות שלה העונה (%58) הוא השני הטוב ביותר לקבוצה שלא נכנסה לפלייאוף. הראשון גם כן היה שייך לסאנס (59% ב-1971/92).

* דיאנדרה ג'ורדן סיים כמלך הריבאונדים עם 13.6 למשחק - שיפור של 6.4 לעומת העונה שעברה.

* הסנטר של הקליפרס גם מוליך את הליגה באחוזים מהשדה, עם 67%.

* ואם באחוזי שדה עסקינן, מה תגידו על לברון ג'יימס, שסיים במקום הרביעי עם 56% (האחוז הטוב בקריירה שלו), או על דוויין ווייד, שסיים שמיני עם 54% (כנ"ל)?

דווין וויד שחקן מיאמי היט עם לברון ג'יימס. AP
לא החטיאו הרבה פעמים מהשדה העונה. לברון עם ווייד/AP

* כרמלו אנתוני וג'ימי באטלר חולקים את המקום הראשון בטבלת ממוצע הדקות העונתי עם 38.7. קווין דוראנט שני עם 38.5. השם שאולי לא ציפיתם למצוא ברשימה? צ'נדלר פארסונס, שביעי, עם 37.6.

* זוכרים את בריאן רוברטס, ששיחק לפני מספר שנים בגלבוע/גליל? ובכן, קבלו את קלעי העונשין הטוב ביותר ב-NBA ב-2013/14, עם 94 אחוז. במספרים, זה יוצא 125 מ-133. דירק נוביצקי שני עם 90 אחוז.

* ראסל ווסטברוק וסטפן קרי חולקים את המקום הראשון בטבלת המאבדים, עם 3.8 למשחק. האחרון ברשימה הזו הוא שיין באטייה, שאיבד העונה 0.7 כדורים למשחק ב-20.1 דקות בממוצע.

* לאנס סטיבנסון סיים כמצטיין בעמודת הטריפל דאבלים, עם חמישה העונה - אחד יותר מסטפן קרי וג'ואקים נואה. קווין דוראנט וקווין לאב הסתפקו בשלושה, ולברון? רק אחד.

* קווין לאב ראשון בדאבל-דאבלים עם 65 - שמונה יותר מאנדרה דראמונד ו-12 יותר מדמרכוס קאזינס.

שחקן ניו אורלינס פליקנס בריאן רוברטס. AP
זוכרים אותו? בריאן רוברטס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully