וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חיפה - הפועל תל אביב: עמוס נפצע, טועמה לא בסגל

סוער בוולפסון: בקבוצה היו המומים לגלות שהקשר הוותיק לא בתוכניות לקראת הפועל חיפה (ש', 19:15, ספורט 2). גורם במועדון: "זה סוג של הצהרת כוונות שאינה מקובלת על אף אחד". דני עמוס נפצע בברכו באימון, בוריס קליימן יחליפו. בחיפה: דורה מתלבט לגבי לאלה ועזאם

עריכה: יותם בן דוד
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מספר המפגשים בין הקבוצות בליגת העל עומד על 101. המאזן: 32:35 להפועל תל אביב בניצחונות, 34 תיקו.

* הפועל חיפה אירחה 50 משחקים ומובילה 12:16 בניצחונות. עוד 22 משחקים נגמרו ללא הכרעה.

* רן בן שמעון אימן ארבע פעמים נגד הקבוצה איתה זכה בעבר באליפות כשחקן, ויש לו שלושה ניצחונות והפסד אחד.

* לעומתו, שלומי דורה אימן 7 פעמים נגד הפועל תל אביב, סיים משחק אחד בתיקו והפסיד בכל השאר.

* זיו אדלר בחור מאוזן: הוא שפט 59 משחקים, 4 פעמים הרחיק שחקן בית ו-4 פעמים הרחיק שחקן חוץ. וזה חוזר גם בפנדלים: 8:8.

* בשלושת המשחקים האחרונים ביניהן בחיפה, הפועל תל אביב לא ניצחה: פעמיים האדומים מהכרמל ניצחו, פעם אחת המשחק נגמר בתיקו.

לאתר דריבליסט

רן בן שמעון, מאמן הפועל תל אביב. נמרוד סונדרס
הרבה זמן הפועל תל אביב לא חזרה עם ניצחון מחיפה, אולי איתו היא תצליח. בן שמעון/נמרוד סונדרס

מפתחות והכנות

הפועל חיפה:

בשורות האדומים מהכרמל שררה לאורך כל השבוע אווירה טובה כשהמאמן שלומי דורה ושאר הצוות המקצועי ניסו להוריד את השחקנים אל הקרקע לקראת המשחק. "אנחנו בטח לא פייבוריטים מול הפועל תל אביב", אמר אחד מהשחקנים הבכירים בקבוצה לוואלה! ספורט, "אבל אם נאמין בעצמנו ונצליח לצאת עם נקודות מהמשחק הזה, זה ייתן לנו דחיפה אדירה להמשך. חשוב שנמשיך בפתיחת העונה הטובה כדי לצאת כמה שיותר מוקדם מאזור שאפשר להיקלע בו למאבקי הישרדות".

למרות שהוא לא תרגל הרכב באימון המסכם, על פי האימונים במהלך השבוע נראה שדורה נוטה להישאר עם אותו הרכב שפתח בניצחון על בית"ר ירושלים. מי שבספק להתמודדות הוא עאהד עזאם, שנפצע במשחק מול בית"ר. בבדיקת MRI שעבר התברר שמדובר רק במתיחה קלה, אך השחקן עצמו הודיע לצוות המקצועי שאינו חש כשיר ודורה יצטרך להחליט אם הוא מרכיב אותו בכל מקרה או נותן ללירן כהן את המפתחות בהרכב. גם מהראן לאלה עשוי לקבל מקום בהרכב, אך נראה שדורה נוטה בשלב זה להשאיר אותו שוב על הספסל.

"לא שיחקתי עדיין מול הפועל תל אביב, אבל שמעתי שמדובר במועדון גדול עם קהל גדול ומסורת", אמר הבלם טאדאס קיאנסקאס שנמצא בכושר מצוין, "יש להפועל תל אביב כמה שחקני התקפה מסוכנים שנצטרך לשים לב אליהם והמאמן נתן עליהם את הדעת בהכנה למשחק. אנחנו עולים למשחק בשביל לקחת 3 נקודות, אבל כדי שזה יקרה אנחנו צריכים להיות במקסימום יכולת. מבחינתנו, פתיחת העונה הטובה שלנו נתנה לנו הרבה ביטחון וכמובן שיש לנו עוד הרבה מה להשתפר. אני קורא לקהל שלנו לבוא ולתמוך בנו כפי שהיה במחזורי הפתיחה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה נראה כרגע שהקריירה של סלים במועדון לא תסתיים, אלא הוא יצטרך לחשוב על העתיד שלו". סלים טועמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפועל תל אביב:

חדשות לא טובות קיבלה הפועל תל אביב לקראת המשחק נגד חיפה כשהשוער דני עמוס שנפגע בברכו באימון שנערך אתמול ייעדר מהמשחק ולא צפוי להיות בסגל הקבוצה, ובמקומו יפתח בין הקורות שוערה הצעיר של הפועל תל אביב, בוריס קליימן.

בהפועל תל אביב לא יודעים נכון לעכשיו מהי חומרת הפציעה של עמוס, והשוער אמור לעבור בימים הקרובים בדיקות כשההערכה היא שהוא סובל ממתיחה מסוימת שאמורה לגרום לו להיעדר לתקופה קצרה. בכל אופן, האדומים סומכים על קליימן ויש גם כאלו שרוצים לראות את היכולת הטובה של השוער מהעונה שעברה שתשאיר אותו כשוער הראשון במחזורים הקרובים בלי קשר לפציעתו של עמוס.

מלבד השינוי הכפוי הזה, הסגל של רן בן שמעון יהיה כמעט מלא לקראת המשחק מחר כשלעמוס מצטרף גם שמעון הרוש הפצוע. בכל מקרה, המגן לא היה אמור לפתוח בעקבות היכולת הטובה של ליאור לוי מול מכבי פתח תקוה, כשהרכש החדש מקרית שמונה ימשיך לקבל את הקרדיט.

הפתעה נוספת של האדומים הייתה לגלות שסלים טועמה כלל לא נכלל בסגל ויצא ממנו לראשונה מאז שחזר למועדון ב-2010. הוצאתו מהסגל יצרה בלגן בקבוצה ואף אחד הגורמים בקבוצה אמר היום בכעס: "כנראה שרן רוצה לעשות מה שראובן עטר עשה בחיפה. מילא הוא הוציא את יגאל אנטבי מהסגל כשיגאל כבר באמת נמצא בסוף הקריירה שלו, אבל להוציא את סלים זה סוג של הצהרת כוונות שאינה מקובלת על אף אחד במועדון. זה נראה כרגע שהקריירה של סלים במועדון לא תסתיים, אלא הוא יצטרך לחשוב על העתיד שלו. זו טעות גדולה של בן שמעון שהוא בוחר לעשות את המלחמה הזו כנגד הוותיקים". אברהם צ'קול יחליף את טועמה בסגל.

בכל מקרה, רן בן שמעון לא מתכנן שינויים בהרכב שפתח מול המלאבסים. המשמעות היא שהקפטן שי אבוטבול ימשיך לפתוח על הספסל בעוד גיל ורמוט יעלה בהרכב. ההפתעה של המשחק הקודם שון מלכה צפוי אף הוא לקבל דקות, אך יתחיל את המשחק על הספסל. בסארט עבדורחימי לא נכלל בסגל מכיוון שעדיין לא החלים מהפציעה ברגלו.

דני עמוס שוער הפועל תל אביב. ברני ארדוב
יקווה לחזור במהרה לשער. דני עמוס/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

נבוישה מרינקוביץ' (הפועל חיפה)

הקשר שהגיע מהפועל עכו מתקשה עדיין לשחזר את יכולתו הטובה ולא נכנס לעניינים. הפועל חיפה לא יכולה להסתפק רק בנחישות מול הפועל תל אביב, אלא תצטרך לייצר כמה רגעי קסם ומרינקוביץ' הוא האיש שיכול לעשות את זה. אם קשר הרכש יפגין משחק טוב, לשחקניו של דורה יש סיכוי אמיתי להפתיע את קבוצתו של רן בן שמעון.

גיל ורמוט (הפועל תל אביב):

את הבכורה המחודשת בהרכב צלח ורמוט בצורה מרשימה. אם הפועל תל אביב רוצה שיספרו אותה בצמרת, היא חייבת ניצחון בקרית אליעזר וכדי לעשות זאת היא תהיה חייבת את הקשר שחזר להרכב בהרבה דקות טובות.

גילי ורמוט הפועל תל אביב. דרור פיקלני
הפועל תל אביב חייבת אותו בהרבה דקות טובות. ורמוט/דרור פיקלני

הרכבים משוערים

הפועל חיפה: קאלה דרשלר, עומרי קנדה, טאדאס קיאנסקאס, אושרי רואש, דנילו ניקוליץ', יוסי דורה, דריו פרננדס, נבוישה מרינקוביץ', עאהד עזאם (לירן כהן), יובל אבידור, ז'רקו קוראץ' (מהראן לאלה).

הפועל תל אביב: בוריס קליימן, אוראל דגני, ברנקו איליץ', יוחרן קולין, ליאור לוי, בריאן חרסיסיץ', לוקאס סאשה, רועי גורדנה, גיל ורמוט, איתי שכטר, עומר דמארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully