וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאטיני: "הטכנולוגיה תהפוך את הכדורגל לפלייסטיישן"

פיפ"א רמזה לשימוש בטכנולוגיה על קו השער, פלאטיני מתנגד: "צריך פתרון אנושי. כיום מי שרוצה להיות שופט הוא מזוכיסט"

כצפוי, לא כולם בעולם הכדורגל מתלהבים מהאפשרות שפיפ"א תכניס למגרשים אמצעים טכנולוגיים על מנת לעזור לשופטים. לאחרונה, כידוע, הגוף המחוקק של הארגון, IFAB, רמז על התקדמות בנושא ועל מהפך בגישה, והציב מספר תנאים בסיסיים להצבת טכנולוגיה על קו השער. ההחלטה הזו למעשה פתחה מחדש את הדיון בנושא, והיום מישל פלאטיני, נשיא אופ"א, טוען כי זה עלול להפוך את הכדורגל לפלייסטיישן.

פלאטיני מאמין שההחלטה צריכה להיות של שופטים בשר ודם בלבד, ומאמין שהפתרון הוא הצבת שופטים על קו השער ויחס מכובד יותר לשופטים. "השופטים צריכים לקבל תמיכה גדולה יותר מהמועדונים, מהאוהדים, מהשחקנים ומהתקשורת", אומר פלאטיני, "בגלל זה צירפנו עוד שני עוזרי שופט למשחקים בליגת האלופות. אחרת אנחנו נקבל כדורגל שהוא פלייסטיישן".

בעבר פיפ"א דחתה באופן נחרץ את השימוש בטכנולוגיה, אך בשבוע שעבר IFAB הציבה תנאים מוקדמים לקיום האמצעים הטכנולוגיים: השימוש בהם יהיה אך ורק על קו השער, ורק על מנת לקבוע אם הכדור עבר במלואו את הקו (ולא, לדוגמה, לבחון תפיסות ברחבה, נגיעות יד, עבירות וכיו"ב). בנוסף, חובה על המערכת להיות מדויקת לחלוטין. לאחר מכן, האישור אם הכדור עבר או לא את הקו חייב להיות תוך שנייה אחת, ובנוסף, ההכרעה חייבת להגיע אך ורק לשופט המשחק באופן ישיר.

פלאטיני מתעקש כי הפתרון חייב להיות אנושי. "שופט אחד זה לא מספיק, בטח לא בעידן שבו יש במגרש 20 מצלמות", יודע הצרפתי, שהפך לראש ההתאחדות האירופית ב-2006, "זה לא הוגן. המצלמות רואות הכל, אבל לשופט יש רק שתי עיניים. בכל פעם שהוא טועה, המצלמה קולטות את זה. בגלל זה אני כבר עשר שנים מבקש לעזור לשופטים ולשפר את מעמדם. ככל שיהיו יותר עיניים, כך יהיו פחות טעויות. כרגע המערכת היא די רעה, ומי שרוצה להיות שופט בימינו הוא מזוכיסט. אני טוען את זה כבר 40 שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully