וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע האמת של טורס

ראובן עטר

27.6.2008 / 15:49

בעקבות פציעתו של וייה, ספרד תלויה מאוד בחלוץ ליברפול. אראגונס אמנם פגע לו בביטחון, אבל המעבר לחמישה קשרים בגמר עשוי להעיר אותו בזמן. ראובן עטר מתכונן לגמר

הניצחון המוחץ של נבחרת ספרד אמנם מביא אותם כפייבוריטים לגמר מול גרמניה, אך ביורו הנוכחי למדנו כבר שזה ממש לא כדאי להגיע כך למשחק. לגרמנים יש מספר אלמנטים חזקים שיכולים לנצל את הנקודה הזאת ולבטל את היתרון של ספרד. 1. העובדה שספרד משחקת בסגנון שדומה לפורטוגל, עם מרכז שדה שמורכב משחקני מרכז שדה נמוכים, זריזים וטכניים, תקל לא מעט על הגרמנים. הם כבר התמודדו לא רע בכלל עם הסגנון הזה מול הפורטוגלים, ויידעו מה לעשות מול הספרדים. שתי הנבחרות הלטיניות תלויות מאוד בשחקני הקישור הטכניים והקטנים שלהן – צ'אבי, דקו, איינסטה, מוטיניו, סילבה – דבר שגרמניה כבר יודעת שהיא מסוגלת לנטרל עוד מרבע הגמר.

2. לגרמניה יש עוד נשק קטלני לעקוץ את הפייבוריטית בגמר: היכולת הפיזית שלהם, שבעיקר תבוא לידי ביטוי במצבים הנייחים. ההבדל בין שתי הנבחרות בתחום הזה הוא גדול מאוד לטובת גרמניה. לדעתי, הגרמנים ינסו לנצל זאת בכל הזדמנות, וברגע שהם יהיו 30, 40 מטר מהשער, הם ישלחו את השחקנים הגבוהים שלהם לרחבה וינצלו את היתרון הפיזי כדי לכבוש שער שישבש את המשחק הספרדי.

הנקודות החזקות של ספרד

1. מה שהביא את ספרד עד לגמר ובקלות יחסית, הם המעברים המסודרים מהגנה להתקפה והנעת כדור, שהיא לדעתי הכי טובה ביורו הנוכחי. קבוצת הדגל של המעברים המסודרים היא ברצלונה, קבוצה שהשפיעה מאוד על הכדורגל האירופי למרות שלא זכתה בתארים בשנתיים האחרונות. אם בנבחרות ובקבוצות שמים דגש על שחקני מרכז שדה חסונים וטקטיים, שחקנים בעלי יכולת הגנתית גבוהה ופיזיות רבה, ברסה שינתה את התפיסה. זה אמנם התחיל עוד בימי ואן חאל, אבל הגיע לשיא בימי רייקארד. ברסה לימדה את אירופה שהיתרון בקישור לא חייב להיות פיזי, אלא טכני. למרות שמדובר בקבוצה קטאלנית, מי כמו נבחרת ספרד הושפעה משינוי התפיסה הזה.

כמובן שכדי לשחק בשיטה של ברסה צריך את השחקנים המתאימים, ואראגונס ידע לזהות זאת ולהתאים את השיטה לשחקנים: סילבה, אינייסטה, צ'אבי, פברגאס וגם סנה, שאחראי על כיסוי הטעויות של השחקנים הטכניים הקטנים והוא לדעתי גם אחד המצטיינים ביורו. לברצלונה, שסבלה מירידת מתח בשנתיים האחרונות, לא היה העונה את השחקנים לבצע את הסגנון הזה באופן מושלם כמו בעבר, במיוחד בגלל הירידה של רונאלדיניו וחבריו. אבל עדיין, למרות אי ההצלחה של ברסה, הסגנון שלה הוא הכי משפיע באירופה ובטח על הנבחרת הספרדית, שמנסה לחקות את רעיון הנעת הכדור.

2. ספרד תהיה מאוד תלויה בטורס במשחק הגמר. נכון, ההצטרפות של שחקני הקישור והכניסות לרחבה – ראו דוגמה צ'אבי וסילבה שכבשו מול רוסיה אחרי כניסה מתוזמנת לתיבת ה-16 – היא הכוח של ספרד, אבל ספרד עדיין צריכה את טורס ביכולת של המשחק הראשון, בטח כשלוקחים בחשבון את היכולת ההגנתית הלא טובה של הגרמנים. בטח אחרי הפציעה של וייה, שייעדר מהגמר. טורס פתח מצוין את היורו, אבל בהמשך הוחלף יותר מדי פעמים בעקבות חוסר האמון של מאמנו, מה שפגע ביכולת שלו.

טורס הוחלף לא בגלל שהוא היה רע. הוא עדיין נראה קצת חד ואחד שיכול להשפיע על המשחק, אבל למרות זאת מאמנו בחר להחליף אותו. חלוץ שעולה בהרגשה שהוא יוחלף גם כאשר הוא משחק באופן סביר, יסבול מחוסר ביטחון גם ברמות הגבוהות. אין ספק שזה משפיע פסיכולוגית. זה גם ניכר בשפת הגוף של טורס, עם הבדלים גדולים בין המשחקים האחרונים למשחק הראשון. עכשיו, במצב הזה, טורס מגיע לרגע האמת בקריירה שלו, למאני טיים שלו ושל נבחרתו.

כל זה יכול להשפיע לטובה על טורס, כשהוא יודע שיש עליו משקל גדול מאוד בגמר. בעקבות הפציעה של וייה, אולי יהיה עדיף לו לשחק בגמר עם חמישה קשרים מאחור, בדומה קצת לסגנון שליברפול משחקת, ולא עם שני חלוצים כמו שספרד שיחקה ברוב היורו. יש חלוצים שיודעים לשחק יותר טוב כשהם לבד בשפיץ, ויכול להיות שזה גם המקרה של טורס. בליברפול הוא רגיל להיות חלוץ רחבה בודד, עם שניים דומים שבאים מהצדדים. ככה הוא כבש המון שערים העונה, ולא יהיה לו זר לשחק עם חמישה שחקנים מאחוריו בגמר היורו בעקבות הפציעה של וייה. זה לא יהיה זר לטורס, ואולי גם מה שיחזיר אותו לתלם ברגע הנכון.

  • עוד באותו נושא:
  • ראובן עטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully