וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב לא ייגמר הערב

29.5.2008 / 14:32

השחקנים מתוסכלים, המנהלים מפולגים ורק האוהדים מאוחדים סביב השאלה מי לא צריך לאמן את מכבי תל אביב בעונה הבאה. גמר הפיינל פור? האלופה הנצחית בעיקר חושבת על היום שאחרי הבושה

מכבי תל אביב תעלה הערב (חמישי) לפרקט ביד אליהו כשהיא שסועה ומפולגת – פוליטית, חברתית ומקצועית. הניכור מורגש היטב בכל שדרות המועדון. בין המאמן לשחקנים, בין השחקנים עצמם, בין חברי ההנהלה. גם האווירה במשרדי המועדון אינה כתמול שלשום. המערכת הגדולה והיציבה בספורט הישראלי מגיעה לקרב המאסף של העונה, שיכול לשנות את פני הכדורסל בישראל, כשהיא מתנדנדת. לא בטוחה. לא רגועה. אכולה מבפנים. גוליית עומד ליפול; אם דוד יפגע לו בול בפוני, הענק הזה יתרסק אל הקרקע, לראשונה זה חמש עשרה שנים. אבל גם אם יישאר על הרגליים, לא ברור איך יצלח את הקיץ הקרוב וכיצד יראה בחודש ספטמבר. דבר אחד בטוח: הוא לא יראה כפי שהוא נראה היום.

החברים של צביקה

הקרע הראשון והמהותי ביותר למשחק הקרוב מול הפועל חולון הוא בין המאמן צביקה שרף לחלק משחקניו. בסביבות הקבוצה מספרים על תקרית לא נעימה שהתרחשה במהלך מחנה האימונים המקוצר שערכה מכבי בעין גדי בה כיכבו שרף וטל בורשטיין, אחד השחקנים הצייתנים והשקטים בקבוצה. בורשטיין מעולם לא הסתכסך עם מאמן בעבר אבל שרף, כנראה, הצליח לשבור גם את השיא הזה. שרף זרק משהו, בורשטיין ענה. עד היום, במכבי הצליחו להשתיק את התקרית הדיפלומטית הזו. "טל כבר שם איקס על העונה הנוכחית וחושב על העונה הבאה", אמר לאחרונה אחד מחבריו הקרובים של השחקן, אולם גם באימון שערכה מכבי אמש נראה בורשטיין על קוצים. "ברור שאני רוצה לשחק. האם אני מרגיש שאני צריך להיות על הפרקט? מה זה משנה מה אני מרגיש, הרי ממילא זה לא תלוי בי", טען הגארד הישראלי.

גם מערכת היחסים בין שרף לליאור אליהו הגיעה לנקודת האל-חזור. שרף כנראה משוכנע כי השחקן עצמו עומד מאחורי הראיון שהעניקה משפחתו ל"מעריב", ובו קבלה על היחס המזלזל, לטענתה, של המאמן כלפי אליהו. "אם צביקה יישאר בעונה הבאה ליאור עוזב, אם גם יציעו לו 54 מיליון דולר", הכריז אביו של אליהו. אז באימונים האחרונים אליהו כבר לא שותף, למרות שלמעט דיוויד בלות'נטאל אין למכבי מחליף אמין בעמדה מספר 4. באימון המסכם שלפני חצי הגמר מול בני השרון אליהו זרק לסל לבדו, לאימון אתמול הוא כבר לא הגיע. נפגעים נוספים משרף, שכרגע שומרים על זכות השתיקה, הם ניקולה וויצ'יץ', דרק שארפ ובלות'נטאל. אולי בתום העונה יסירו את הכפפות.

האווירה הזו, שיוצרת מתח בלתי נסבל בחדר ההלבשה, הביאה לתקריות מכוערות בין השחקנים עצמם. אחרי אחד מהפסדי הליגה האחרונים של מכבי נרשמה תקרית מביכה בין וויל ביינום למרכוס פייזר: על פי עדי ראייה, בסיום אותו משחק נכנס פייזר לחדר ההלבשה והעיר לביינום על משחקו. האחרון השיב באגרסיביות, ואמר משהו בסגנון "את החשבון איתך אסגור בשיקגו". הוויכוח לא התדרדר למהלומות, אבל זה כנראה לא היה כל כך רחוק. אם תהיתם, זה ממש לא סוף הסיפור: "טרנס מוריס לא מדבר עם אף אחד, כשאלכס גארסיה מתחמם הכל יכול לקרות. חברתית, זו בהחלט לא הקבוצה של פארקר, שאראס ובאסטון", הוסיף אחד המקורבים.

פנאן ישים את המפתחות?

מחר באזור השעה 12:00, וללא קשר לתוצאת המשחק הערב, תתכנס הנהלת מכבי במשרדו של שמעון מזרחי. "תהיה מלחמה, נצטרך להיכנס עם קסדה ושכפ"צים", אמרו גורמים במועדון בחיוך מריר. בישיבה הקרובה אף אחד כבר לא יחייך. על הפרק יעמדו שני נושאים עיקריים: מינוי מאמן לעונה הבאה ואישור תוכנית לביצוע מספר שינויים פרסונאליים ומבניים במועדון.

ראשית כל, סוגיית המאמן. שרף זוכה לגיבוי נרחב ממזרחי וממוני פנאן, ידידיו הקרובים. דיוויד פדרמן ורענן כץ עדיין מתלבטים. הפסד הערב לחולון, או אפילו ניצחון שיושג תוך תצוגה רעה כפי שהייתה מול בני השרון, יפתרו עבור פדרמן וכץ את ההתלבטות ויכריעו את גורלו של המאמן. כרגע, הסיכויים עדיין נוטים לטובתו של שרף; לא בגלל איכויותיו המקצועיות, כמו משום החלופות הקיימות בשוק. השם אפי בירנבוים עדיין מרתיע גורמים מסוימים ולכן מהבחינה הזו סיכוייו של שרון דרוקר לזכות מן ההפקר אינם קטנים. בימים האחרונים מדברים במועדון על אופציה מפתיעה נוספת: דן שמיר. אבל זהו תסריט שנשמע כרגע מעט בדיוני. כך או אחרת, עד שיעזוב כץ את הארץ וישוב למיאמי, ביום שני, צפויה להתקבל בנושא החלטה סופית.

הבעיה בנוגע לשרף אינה פשוטה. מזרחי ופנאן טוענים כי אם בסופו של דבר יוחלט לוותר על שירותיו של שרף כמאמן, הרי שהוא אמור לשוב לתפקידו הקודם – מנכ"ל הקבוצה. כאשר שרף ירש את עודד קטש הדגיש מזרחי כי מינויו למאמן הוא "זמני בלבד". שרף הסכים לסכן את עצמו ולעבור מהג'וב הנוח במשרדים לג'ונגל האימון. הוא וויתר על שכר גבוה, תנאים נוחים, ובמכבי טוענים כי לא יהיה זה מוסרי להותיר אותו קירח מכאן ומכאן. מצד שני, המנכ"ל המכהן אלי דריקס זוכה להערכה רבה מצד כל הגורמים במערכת, ובפרט נחשב קרוב לפדרמן וכץ. בשיחות פנימיות הודיעו כי מבחינתם, האפשרות שדריקס ישוב לעמדתו הקודמת, מנהל השיווק, כלל אינה קיימת. בנושא דריקס, אומרים בסביבתם, לא יהיה מקום לוויתורים. לכן כץ ופדרמן נמצאים כעת במלכוד רציני.

הבוקר, אגב, קרא כץ באחד העיתונים כי הציע לקפטן הקבוצה בעבר, נדב הנפלד, את תפקיד המנכ"ל. "זו מניפולציה זולה", אמר כץ בתגובה. "דריקס היה מנכ"ל ויישאר מנכ"ל. בסך הכל הנפלד הגיע להודות לי כי עזרתי למצוא קרוב משפחה שלו שנעלם לפני כמה שבועות במיאמי. ברור לי שהפרסום הזה והפרסומים הבוקר בעיתונים אחרים לא הגיע מדיוויד (פדרמן) ובטח שלא ממני. המניפולציות האלה נמאסו עלי".

אספקט נוסף בעניין שרף עליו יצטרכו לתת חברי ההנהלה את הדעת הוא קהל האוהדים. התוצאות האחרונות, ובעיקר צורת המשחק של מכבי, שברו את רוחם אפילו של האופטימיסטים שבאוהדים. כשמוסיפים למדורה את מערכת היחסים של שרף עם מספר שחקני מפתח, חלקם חביבי הקהל, ברור באיזה צד של המתרס עומדים האוהדים. חברי ארגון ה"אולטראס", לדוגמא – הארגון שעמד מאחורי הפקת ערב ההצעדה לרלף קליין בתחילת השבוע – פרסמו לפני מספר ימים הודעה רשמית, בה הודיעו כי "הארגון לא יתמוך בהארכת חוזהו של שרף". במכבי שמעו, והפנימו. תקציב הקבוצה מתבסס בחלקו הגדול על מכירת מנויים, ומשום כך גם המשקל של דעת האוהדים בהחלטה אינו קטן.

רעידת אדמה נוספת שהתרחשה בקרבי המועדון נגעה לעזיבתו של החשב הוותיק, ציון נתן. עבור הקהל הרחב השם הזה לא אומר הרבה, אך נתן נחשב מקורב מאוד למוני פנאן ולאיש שעד לא מזמן היה אמון על המעקב אחר תזרים המזומנים, כך שמבחינתו של פנאן מדובר במכה קשה. עוד מכה לבטן הרכה, אחר הפיצוץ הגדול אשתקד על רקע העדפתו של דריקס לתפקיד מנהל השיווק על פניה של ביתו לירון, ומינוי רו"ח אריה שרוני למבקר הפנים, עליו דיווחנו בהרחבה לפני מספר חודשים. האם זה יהיה הקש שישבור את גב הגמל? "אי אפשר לפסול את האפשרות שבקיץ הקרוב יחליט מוני לשים את המפתחות וללכת", גורס איש המכיר את המערכת מקרוב. בכל מקרה, לאחר שהדבר דלף לכלי התקשורת, האשים פנאן מספר חברי הנהלה כי הם עומדים מאחורי הפרסומים. "זה מהלך שאנשים בכלל לא מבינים את המשמעות הרחבה שלו", מוסיף אותו אדם. פנאן עצמו סירב להגיב כאשר נשאל באשר לעזיבתו של נתן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

תהיה במה לחגיגות?

אולם אחרי ככלות הכל, זו עדיין משפחה. שסועה, מפולגת, אבל משפחה. שלשום מול בני השרון היא התאחדה לשעתיים כדי להבטיח את מקומה בגמר הפיינל פור. שמעון מזרחי זינק באגרסיביות לכיוון אנשי המזכירות בכל פעם שלא הסכים עם אחת משריקות השופטים, פדרמן וכץ העניקו לו גיבוי אווירי. לפני המשחק ניגש שרף לכל אחד משחקני החמישייה ולחש לו מספר מילים באוזן. על הפרקט החזירו השחקנים במשחק הקרבה יוצא דופן.

ההתגייסות הכללית תימשך גם הערב מול חולון. אומנם לאובדן האליפות לא תהיה משמעות מקצועית – שהרי מכבי והיורוליג חתומות על חוזה אישי שלא תלוי בהישגי הקבוצה בליגה המקומית, כפי שתהיה נטולת משמעות כלכלית – שכן הסכמי החסות הנכבדים עם הספונסרים גם הם אינם תלויי-מיקום, אלא שבמערכת יודעים כי הפסד הערב יעמיד את הקבוצה באותה שורה עם מכבי מודל 1993, שנחשבת עד היום לקבוצה הכושלת בתולדות המועדון.

ולכן את האינדיקאטור המובהק ביותר באשר למצבה של מכבי ניתן היה לקבל באימוני הפיינליסטיות אמש: בזמן שבמכבי עדיין לא יודעים היכן יחגגו אליפות, אם וכאשר, הודיעו אנשי חולון כי שריינו כבר מזמן את הבמות בפארק פרס.

ohadgreenwald@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully