וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלו הניף עם פניני את הגביע, טיוס: ”לא האמינו בנו”

מכבי תל אביב חגגה את הזכייה ביורוליג, אוחיון: ”רייס השחקן הכי טוב שראיתי”. בלאט: "רוצה להיות במקום שרוצים אותי"

צילום: מגד גוזני עריכה: טל רזניק

מכבי תל אביב עשתה את זה ובגדול: אם מישהו היה אומר לכם רק לפני מספר חודשים שמכבי תל אביב תניף בסוף העונה האירופית את גביע היורוליג, הייתם מאמינים? קרוב לוודאי שלא. אחרי הערב הזה יש רק מילה אחת לתאר את מה שעשתה הקבוצה: וואו. הצהובים ששיחקו הערב (ראשון) בכחול עשו את הבלתי ייאמן וקטפו תואר אירופי שישי בתולדות המועדון אחרי 86:98 על מועדון הפאר של ריאל מדריד בהארכה בדרך לזכייה בגביע הנכסף. כ-9,000 אוהדים של מכבי תל אביב שמילאו את האולם במילאנו דחפו את הקבוצה מהרגע הראשון וראו ניצחון צהוב שהושג בזכות הרבה מאוד אופי, ופתאום גם הנס בחצי הגמר נראה קטן לעומת הזכייה הגדולה. מכבי תל אביב יכולה להיות גאה בעצמה, בעיקר על הדרך ובמיוחד לאור הביקורות שספגה במשך השנה, ועכשיו - לחגיגות. בזמן הנפת הגביע קרא הקפטן גיא פניני לדייויד בלו והשניים יצרו תמונה שתיזכר עוד שנים רבות.

מכבי תל אביב עשתה את הכול נכון הערב באולם במילאנו. טייריס רייס שהיה אחראי לסל הניצחון הדרמטי ביום שישי מול צסק"א היה גדול על כולם. הכוכב האמיתי של מכבי תל אביב קלע 26 נקודות והיה אחראי ל-14 נקודות בהארכה שבה הצהובים שלטו ביד רמה. אבל רייס לא שיחק לבד. יחד איתו להטו הערב ריקי היקמן (18 נקודות), דווין סמית' (15), דייויד בלו (14) ואלכס טיוס (12) שקלעו כולם בספרות כפולות.

חגיגות אוהדי מכבי תל אביב בכיכר. קובי אליהו
האוהדים כבר ניצלו את החגיגות כדי לקפוץ לבריכה בכיכר רבין/קובי אליהו
טייריס רייס שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
הכוכב האמיתי של הערב. טייריס רייס/מגד גוזני

יושב ראש מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, היה נרגש בסיום, ואמר: "זו הרגשה נפלאה, עבדנו בשביל זה עשרה חודשים. עשינו דרך ארוכה. כולם רצו להגיע למעמד הזה ולזכות בגביע אבל רק ארבע קבוצות הגיעו לכאן ואחת זכתה. אנחנו היינו ברי המזל. אחרי שניצחנו בסדרה של הטוב מחמש בפלייאוף מול מילאנו למרות שלא היה לנו יתרון ביתיות, ידענו שאנחנו בדרך הנכונה".

על האוהדים אמר מזרחי: "הם הולכים איתנו לכל מקום שאנחנו הולכים. הם היו יותר מעשרת אלפים איש כאן. אנחנו ממש מודים להם על התמיכה המדהימה שלהם".

דיוויד בלאט: "היינו טובים לאורך כמעט כל המשחק. היה מגיע לנו. הגענו מאוד רגועים לגמר, היינו מפוקסים וידענו מה אנחנו רוצים לעשות. היינו אגרסיביים והאמנו בעצמנו וביכולת שלנו. יש פה 9,000 איש שהגיעו מישראל וזה מזכיר לי את הגמר בברסי. זה משהו מיוחד מאוד שרואים אותנו בארץ". על טייריס רייס: "בתחילת הדרך היו קשיי הסתגלות, הוא לא שיחק בקבוצה גדולה. קצת איבדנו את הסבלנות איתו ולמדנו לקח מזה. העיקר בטייריס זה האישיות שלו. הוא עבר דברים קשים, אבל הוא לא מוותר ולא מאשים אחרים. אם מגיע, אז מגיע לו ביג טיים".

בלאט התייחס לעתידו, ואמר: "אני רוצה להיות חלק מהחזון של הקבוצה, ולהיות במקום שמישהו שרוצה אותי ומאמין בי לטווח הארוך. אם זה יהיה פה, אין יותר טוב מזה. ואם לא, מה שעשינו פה ביחד בתשע שנים, אף אחד לא ישכח".

מאוחר יותר אמר המאמן במסיבת העיתונאים: "בספורט לא כל יום הוא טוב. יש ימים קשים, יש מכשולים, יש בעיות והדרך שתתמודד איתן קובעת אם תוכל להתקדם ולהצליח, והכי חשוב כמאמן אם תוכל להוביל את אנשיך לדברים גדולים ותוביל אותם בחשכה כשהם לא רואים. זה יום גדול למועדון, לקבוצה, לאוהדים ולכדורסל בכלל כי מה שראיתם זאת קבוצה שלא ספק לא הייתה הכי מוכשרת ברמה האישית, אבל כקבוצה היינו הכי טובים והוצאות מוכיחות את זה וגם הדרך. אני ממש מרוצה מהמסר ששלחנו לקבוצות ושחקנים בכל מקום: אפשר להשיג יותר עם פחות כל עוד תעשה זאת נכון".

בלאט גם נשאל על היחס שלו לשחקנים, ואמר: "האמת שאני זוכר אימונים שבהם הם לא אהבו אותי ממש. האמת שהיו כמה שגם אני לא ממש אהבתי אותם כי להצליח עם קבוצה אתה צריך מערכת יחסים שמתבססת על כבוד הדדי. לפעמים הוא (רייס) כועס עליי ואני עליו, אבל בסוף הוויכוחים האלה נגמרים. אני יודע שהם לא אוהבים אותי, אני קשוח איתם מאוד, אבל אני חושב שהם מחבבים אותי".

אלכס טיוס שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
אלכס טיוס לא מאמין/מגד גוזני
יוגב אוחיון, אלכס טיוס שחקני מכבי תל אביב חוגגים. מגד גוזני
הייתם מאמינים? יוגב אוחיון חוגג הערב/מגד גוזני

אלכס טיוס: "זה פשוט מדהים, עבדנו כל כך קשה כל העונה. אף אחד לא האמין בנו אבל אנחנו עבדנו קשה והתרכזנו במטרה.

יוגב אוחיון: "אנחנו אלופי אירופה, זה לא להאמין. אני לא מעכל. כשהיינו ב-77:78 הסתכלנו על שמעון וידענו שזה מה שיהיה". על טייריס רייס אמר אוחיון: "הבנאדם הזה המצטיין של היורוליג, זה השחקן הכי טוב והכי גבר ששיחקתי איתו בחיי. אם לא היינו מאמינים לא היינו משחקים ככה. הסתכלנו לריאל בלבן של העיניים וניצחנו". על הקהל הוסיף: "זה הכי מרגש שהיה לי אי פעם. ירדו לי דמעות".

שון ג'יימס: "זו אחת ההרגשות שאי אפשר לתאר. אני פשוט שמח בשביל החברים שלי. זה לא מעניין אותי מי יניף את הגביע, העיקר שזכינו בזה. הגענו למעמד הכי גבוה שיש וניצחנו".

השחקן המצטיין של הפיינל פור וכמובן של הגמר, טייריס רייס, היה נרגש מאוד בסיום ואמר: "אני לא יכול לתאר את זה, אני לא יכול להסביר את זה, אני אפילו לא מצליח להבין את זה. זה בטח ייקח לי כמה ימים. נלחמנו, פשוט נלחמנו. אי אפשר לעשות יותר מזה ולהשאיר הכול על הפרקט". במסיבת העיתונאים אמר רייס: "מה המטרה הבאה שלי? לזכות בעוד תואר כזה. זה, ואליפות בישראל". על הבן שמלווה אותו הוסיף ה-MVP: "הוא הכול בשבילי. כל מה שאני עושה בחיים זה בשבילו. אני לא יכול להסביר מה אני מרגיש בשבילו".

סופוקליס שחורציאניטיס: "זכינו באליפות אירופה. אנחנו אלופי היורוליג. הייתה אווירה נהדרת, האוהדים תמכו בנו לאורך כל צעד בדרך. רצינו לתת להם את התואר וזה מה שעשינו. זה התואר הגדול בקריירה שלי, עד הבא בתור".

שחקני מכבי תל אביב מניפים גביע. מגד גוזני
שחקני מכבי תל אביב מניפים גביע/מגד גוזני
סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב חוגג. מגד גוזני
"הסוף הכי מתוק שאפשר לקבל". שחורציאניטיס/מגד גוזני

גיא פניני: "זה חלום שמתגשם. גדלתי על המועדון הזה ועל הפיינל-פורים והיום אני פה. יש לנו חבורת גברים שלא ויתרה לרגע וזה מגיע לנו".

דני פדרמן, מנכ"ל מכבי תל אביב: "אין לי מילים. זה פשוט מרגש. זה הקרבה, אהבה, אמונה וכל הסופרלטיבים והקליאשות. פשוט הכול נכון ואמיתי. השחקנים השאירו את הנשמה על המגרש. אני מקווה שפניני תפס את בלו בפינה והחתים אותו לארבע-חמש שנים. בעוד שעה שמעון יזכיר לנו שצריך לקחת אתל אליפות ישראל. יהיה טירוף".

אחד הבעלים, דייויד פדרמן, אמר: "זו העונה הכי מדהימה בתולדות המועדון הזה. הקבוצה הזו לא התחברה במשך חצי שנה. הם לקחו את הפיינל פור וזה לא סתם. ניצחנו קבוצות מצוינות כמו מילאנו, צסק"א וריאל מדריד. התוצאות לא משקרות, יש קבוצה. בלו בכל שנה פורש, אולי עכשיו באמת הוא יפרוש. אף אחד לא יודע מה יהיה, ניתן לו להירגע, נדבר ונראה. אם יישאר, יישאר, אבל אם לא - המועדון גדול מכל אחד".

על עתידו של בלאט אמר פדרמן: "בהמשך לשיחה שלי עם דיוויד, אני לא רואה אותו הולך למקום אחר. ניהלנו שיחה פרטית, אבל אני לא רואה אותו הולך למקום אחר".

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. מגד גוזני
טירוף במילאנו. בלאט/מגד גוזני
טייריס רייס שחקן מכבי תל אביב מניף את תואר ה-MVP. מגד גוזני
ה-MVP ובצדק, רייס/מגד גוזני

ראש הממשלה, ביבי נתניהו, בירך בסיום את מכבי תל אביב ואמר לדייויד בלאט: "עשיתם את זה בגדול. תמיד היינו על המפה, אבל שמתם אותנו היום על המפה בצורה כל כך מרשימה. כל עם ישראל עושה מדורות, ואתם שרפתם את האולם במילאנו. הבאתם לי הרבה מתח, עד ההארכה קצצתי ציפורניים, וכשזה התהפך נשמתי לרווחה, וחיוך גדול מאוד התפשט על פניי, כפי שהתפשט על פניהם של כל אזרחי ישראל. אומרים בצבא - קשה באימונים, קל בקרב. לכם היו קשיים לאורך העונה אבל עשיתם את זה בצורה נפלאה. כל אזרחי ישראל גאים בכם ואני בראשם. תישאר". על כך אמר בלאט: "למה לא?".

נשיא מדינת ישראל שמעון פרס חוגג את הניצחון של מכבי תל אביב. דוברות בית הנשיא, מערכת וואלה! NEWS
הנשיא חוגג את הזכייה של מכבי תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, דוברות בית הנשיא
שמעון מזרחי יושב ראש מכבי תל אביב. מגד גוזני
ראה כבר הכול. שמעון מזרחי/מגד גוזני

צפו באוהדי מכבי תל אביב שרים את התקווה במילאנו

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב חוגג. מגד גוזני
סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב חוגג/מגד גוזני
פאבלו לאסו מאמן ריאל מדריד, מימין. מגד גוזני
ואי אפשר בלי הפנים של פאבלו לאסו/מגד גוזני
ג'ו אינגלס שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
ג'ו אינגלס שחקן מכבי תל אביב/מגד גוזני
סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב חוגג. מגד גוזני
רגע הניצחון/מגד גוזני
אוהדי מכבי תל אביב. מגד גוזני
כמה שהם חגגו הלילה/מגד גוזני
דייויד בלו, דווין סמית' שחקני מכבי תל אביב. מגד גוזני
דייויד בלו, דווין סמית' שחקני מכבי תל אביב/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully