וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: הכי גדול שיש

22.9.2014 / 7:06

קאמבק מדהים של פייטון מאנינג לא הספיק מול האלופה סיאטל, שניצחה 20:26 בהארכה בשחזור הסופרבול. 34:37 פרוע לפילדלפיה על וושינגטון, מהומה גדולה במהלך המשחק

שחקני וושינגטון רדסקינס ושחקני פילדלפיה איגלס הולכים מכות. Matt Rourke, AP
יאללה מכות. בלגן בפילדלפיה הסתיים בניצחון האיגלס/AP, Matt Rourke

חלקו המרכזי של המחזור השלישי ב-NFL נערך הערב (ראשון) וכמו תמיד, משעמם זה ממש לא היה. פילדלפיה השיגה 34:37 משוגע לגמרי על היריבה הגדולה וושינגטון, דאלאס חזרה מפיגור ענק לניצחון חשוב 31:34 בסנט לואיס, דטרויט גברה 7:19 על גרין ביי, ניו אינגלנד גירדה 9:16 מול אוקלנד, ניו אורלינס הציגה הגנה טובה וניצחה 9:20 את מינסוטה נטולת אדריאן פיטרסון. בולטימור עקצה את קליבלנד עם 21:23 בשנייה האחרונה, סינסינטי נראית נהדר וטיילה ל-7:33 נגד טנסי, ניו יורק ג'איינטס נכנסה לעניינים עם 17:30 על יוסטון. סן דייגו העירה את בפאלו מהחלום עם 10:22, אינדיאנפוליס קרעה את ג'קסונווייל הגרועה 17:44.

בסדרה השנייה, סיאטל ניצחה את סגניתה דנבר בשחזור הסופרבול 20:26 בהארכה, למרות קאמבק מדהים של פייטון מאנינג. אריזונה נותרה מושלמת אחרי 14:23 מרשים על סן פרנסיסקו הדועכת. קנזס סיטי חגגה במיאמי עם 15:34. את הלילה נעל ניצחון ענק של פיטסבורג בשארלוט על קרוליינה 19:37.

קאם צ'נסלור סיאטל סיהוקס. Elaine Thompson, AP
משחק בלתי נשכח. צ'נסלור וסיאטל שוב ניצחו את דנבר/AP, Elaine Thompson

פילדלפיה (0:3) - וושינגטון (2:1) 34:37

נתחיל מהסטטיסטיקה ונספר לכם שהאיגלס הפכו במשחק הזה לקבוצה הראשונה בתולדות ה-NFL שמנצחת את כל שלושת מחזורי הפתיחה למרות שפיגרה בכולם ב-10 נקודות לפחות. ומכאן, למשחק המשוגע שנערך בעיר האחווה. זה התחיל טוב עבור האורחים, שעלו ליתרון עם טאצ'דאון של דרל יאנג. אלא שאת בעיטת הפתיחה שלהם אחרי אותו טאצ'דאון החזיר כריס פולק לאנדזון. וושינגטון לא התרגשה ופייר גרסון תפס טאצ'דאון משלו, אבל עד למחצית לג'ורדן מת'יוז היו שתי תפיסות באנדזון והוא קבע מהפך ל-20:21. ממשיכים.

שני שערי שדה פתחו פער של שבע הפרש לפילי, אבל דשון ג'קסון, אקס האיגלס, השווה ממסירה של 81 יארד מצד קירק קאזינס. ג'קסון חגג בתנועת ה"Fly Eagle" המוכרת וקינח בבעיטה באוויר, להבהיר בדיוק מה הוא חושב על קבוצתו לשעבר. הרוחות כנראה התחממו מהסיפור הזה, כי עם פתיחת הרבע השני ניק פולס מסר למה שנראה כמו חטיפה וקיבל מכה מאוחרת מאוד, מה שהוביל למהומה ענקית, שכללה השתתפות אלימה מצד שחקנים רבים ושתי הרחקות. בסופו של דבר, השופטים קבעו שהכדור יישאר אצל האיגלס ולאחר מכן, ג'רמי מקלין תפס לטאצ'דאון. פילי השיגה שער שדה, רוי הלו עוד הספיק לצמד, אבל הניסיון האחרון של וושינגטון לא הלך לשום מקום.

מספרים? 325 יארד, שלושה טאצ'ים ואפס איבודים לניק פולס. 154 יארד באוויר למקלין, רק 22 על הקרקע ללשון מקוי, שגם נפגע ונטש זמנית עם חשש לזעזוע מוח לפני שחזר. 427 יארד (!), שלושה טאצ'דאונים ואיבוד לקאזינס, שהוכיח שיש על מי לסמוך גם בהיעדרו של RG3. פייר גרסון תפס 138 יארד, ג'קסון עוד 117.

ג'ורדן מת'יוז פילדלפיה איגלס. Matt Rourke, AP
צמד טאצ'דאונים למת'יוז/AP, Matt Rourke

סנט לואיס (2:1) - דאלאס (1:2) 34:31

משחק ענק במיזורי, בסיומו הקאובויס נמנעו מנפילה נוספת למאזן שלילי אחרי קאמבק מצוין. אוסטין דייויס, הקוורטרבק השלישי של הראמס, שוב פתח ושני טאצ'דאונים שלו (כולל 51 יארד לבריאן קוויק), יחד עם פיק סיקס של ג'אנוריס ג'נקינס, כבר קבעו 0:21 לסנט לואיס באמצע הרבע השני. אבל דאלאס לא ויתרה. דמארקו מארי רץ פנימה ובתחילת המחצית השנייה, טוני רומו מצא את דז בריאנט ל-68 יארד וטאצ'דאון. 6:13 לסיום, טרנס וויליאמס תפס עוד טאצ'דאון ושבע שניות לאחר מכן, ברוס קרטר סיפק פיק סיקס משלו כדי לקבוע 24:34 לקאובויס, בריצת 3:34 למעשה. הראמס עוד צימקו והיה להם גם את הכדור האחרון, אבל דייויס נחטף והמשחק נגמר. רומו הסתפק ב-217 יארד, צמד ואיבוד. בריאנט תפס 89, מארי רץ ל-100 עגולים. דייויס סיים ערב פרוע עם 327 יארד, שלושה טאצ'ים ושני איבודים.

דטרויט (1:2) - גרין ביי (2:1) 7:19

ב-17 המפגשים הקודמים, הליונס ניצחו את היריבה לבית רק פעמיים (אחת מהן בעונה שעברה). הפעם הם השיגו עוד W, חשוב ביותר, תוך שהם מורידים את האורזים בפעם השנייה העונה למאזן שלילי. דון קרי החזיר פאמבל של אדי לייסי לאנדזון שלוש דקות מהפתיחה, אבל ארון רוג'רס מצא את אנדרו קווארלס באנדזון והשווה לקראת סיום הרבע. מאותו רגע והלאה, גין ביי לא עשתה כלום וגם המארחים לא ממש הבריקו, אבל הצליחו להפיל את לייסי באנדזון לסייפטי וברבע האחרון הוסיפו גם טאצ'דאון של 26 יארד בריצה של רג'י בוש וניצחו. מת'יו סטאפורד היה חלש והסתפק ב-246 יארד, שני איבודים ופאמבל. קלווין ג'ונסון תפס ל82 יארד. רוג'רס סיים עם 162 יארד וטאצ'דאון.

ניו אורלינס (2:1) - מינסוטה (2:1) 9:20

אחרי שני הפסדים משערי שדה דרמטיים, הסיינטס חזרו הביתה לסופרדום ויצאו מהאפס. הם עשו זאת למרות תצוגה התקפית חלשה מהרגיל, אבל כשההגנה נהנית מחסרונו של אדריאן פיטרסון (שהדיווחים הערב בארצות הברית טוענים שהוא כבר לא ישחק יותר עבור הווייקינגס) ומפציעה של מאט קאסל, ששלחה למגרש את הרוקי טדי ברידג'ווטר להופעת בכורה בליגה. דרו בריס מסר טאצ'דאון ברבע הראשון לג'וש היל ובאחרון למרקוס קולסטון וזה הספיק, כשהאורחים לא מוצאים את האנדזון כל המשחק. בריס סיים עם 293 יארד, 74 מהם לברנדין קוקס המצוין. ברידג'ווטר סיפק 150 יארד.

דרו בריס ניו אורלינס סיינטס. AP
ניצח גם בלי להבריק. בריס/AP

בפאלו (1:2) - סן דייגו (1:2) 22:10

שבוע אחרי הניצחון הענק על האלופה סיאטל, הצ'ארג'רס ידעו לא ליפול לשאננות, הגיעו לצפון מדינת ניו יורק והעירו את הבילס מהחלום של פתיחת 0:3. ההגנה של סן דייגו שוב באה לעבודה ובמשך כמעט שלושה רבעים לא נתנה למארחים לנשום. אדי רויאל תפס צמד טאצ'דאונים קצרים מפיליפ ריוורס וטאצ'דאון של פרד ג'קסון כבר לא הספיק לבילס, כאשר לקראת הסיום אי ג'יי מנואל גם סופג סייפטי. ריוורס סיים עוד משחק אחראי עם 256 יארד וצמד, בלי אף איבוד. 98 יארד באוויר למלקולם פלויד. 238 יארד וטאצ'דאון למנואל, 78 יארד באוויר לג'קסון.

ג'קסונוויל (3:0) - אינדיאנפוליס (2:1) 44:17

את העונה שעברה החלו הג'אגוארס עם שמונה הפסדים רצופים ונראה שגם העונה הם בדרך ה"נכונה" לשם. אינדי מצאה יריבה מושלמת להתאושש מולה משני הפסדים והובילה 0:30 במחצית, יתרון שאפילו פייטון מאנינג לא הצליח להשיג בימיו בקבוצה. זה קרה בזכות שלושה טאצ'דאונים שמסר אנדרו לאק, שהוסיף את הרביעי שלו במחצית השנייה. צ'אד הני הוחלף בג'קסונוויל במהרה ובלייק בורטלס הרוקי עלה במקומו, סיים עם שני טאצ'דאונים (אחד מהם ל-63 יארד לאלן הורנס הנפיץ) ושני איבודים (כולל פיק סיקס) ו-223 יארד. לאק מצדו, הפגיז ארבעה טאצ'דאונים עם 370 יארד וללא איבוד. 80 יארד באוויר לטי ווי הילטון.

ניו יורק ג'איינטס (2:1) - יוסטון (1:2) 17:30

אחרי שני הפסדים בהם הפגינו יכולת די מביכה, הענקים סופסוף נכנסו לעונה הזו ועל הדרך, הנחילו ליוסטון הפסד בכורה (גם בעונה שעברה הטקסאנס פתחו ב-0:2 והמשיכו ל-14 הפסדים רצופים). רק 3:21 למחצית הגיעו הנקודות הראשונות, ממסירה של איליי מאנינג לויקטור קרוז. שתי דקות לאחר מכן, רשאד ג'נינגס הוסיף גיחה לאנדזון, אבל ברבע השלישי ריאן פיצפטריק מצא את דמאריס ג'ונסון ל-44 יארד וצימק ל-17:10. ההתקפה של הג'איינטס חזרה לעבוד ברבע האחרון עם עוד טאצ'דאון של איליי, שסגר עניין. מאנינג מסר ל-234 יארד וצמד וסופסוף לא רשם איבוד. קרוז תפס 107 יארד וג'נינגס השתולל עם 176 על הקרקע. 289 יארד לפיצפטריק, שמצא את דיאנדרה הופקינס ל-116 מהם.

רשאד ג'נינגס ניו יורק ג'איינטס. Kathy Willens, AP
השתולל על הקרקע. ג'נינגס/AP, Kathy Willens

ניו אינגלנד (1:2) - אוקלנד (3:0) 9:16

זה בכלל לא היה יפה או מרשים, אבל הפטריוטס במאזן חיובי והריידרס עדיין לא ניצחון. רוב גרונקובסקי תפס את הטאצ'דאון היחיד במשחק, 4:14 מהמחצית ובשאר הזמן זה היה דו קרב בעיטות בין שניים מהטובים בליגה, סטיבן גוסטקובסקי של הפטריוטס וסבסטיאן ג'ניקובסקי של אוקלנד (לא, זה לא משחק בליגה הפולנית), כאשר כל אחד מהם כובש שלושער. 1:02 לסיום, דארן מקפאדן רץ לאנדזון, אבל הטאצ'דאון נפסל בגלל הולדינג ובמהלך הבא, וינס וילפורק השיג חטיפה שלישית בקריירה ממסירה של דרק קאר שקפצה מהידיים של דנאריוס מור. 234 יארד לטום בריידי, 84 באוויר לג'וליאן אדלמן. 174 לקאר.

סינסינטי (0:3) - טנסי (2:1) 7:33

רק בהמשך העונה נוכל לגלות האם הבנגאלס מוכנים לעשות את קפיצת המדרגה הפעם, אבל חפחות בשלושת המחזורים הראשונים הם נראים כמו הקבוצה הכי שלמה בליגה משני צידי הכדור. המשחק הזה היה בשליטה מלאה של המארחים, שלא אפשרו לטייטאנס נקודות עד שש דקות לסיום. בדרך לשם, אנדי דלטון תפס, כן תפס, כדור באנדזון ממוחמד סאנו ובעצמו לא רשם טאצ'דאון וסיפק רק 169 יארד. אי ג'יי גרין היה טוב עם 102 יארד באוויר. ג'ייק לוקר סיים עם 185 יארד אצל המפסידים ורשם גם שני איבודים.

קליבלנד (2:1) - בולטימור (1:2) 23:21

בשבוע שעבר, הבראונס השיגו ניצחון דרמטי על ניו אורלינס משער שדה בשנייה האחרונה. השבוע הם היו בצד הסופג של אותו סיפור. הרייבנס, אחרי ניצחון משכנע על פיטסבורג ושבוע וחצי של מנוחה, לא הבריקו אבל עשו את העבודה עם ניצחון חשוב על יריבה לבית הצפון. שלוש פעמים קליבלנד שמה טאצ'דאונים ופעמיים בולטימור ענתה בטאצ'דאונים משלה, לפני שבילי קאנדיף עשה בדיוק את מה שהפך אותו למוקצה בבולטימור והחטיא שני שערי שדה ברבע האחרון. ג'סטין טאקר לעומתו, ממש לא החטיא ושלח את הכדור המנצח עם הבאזר מ-32 יארד. ג'ו פלאקו רשם 217 יארד, טאצ'דאון ואיבוד. 101 יארד בתפיסות לסטיב סמית', 91 על הקרקע ללורנצו טליאפרו. מנגד, 290 יארד לבריאן הוייר.

אי ג'יי גרין סינסינטי בנגאלס. Darron Cummings, AP
עבד היטב. אי ג'יי גרין/AP, Darron Cummings

אריזונה (0:3) - סן פרנסיסקו (2:1) 14:23

ניצחון אדיר לקרדינלס, שממשיכים להדהים את כולם ולהוליך את ה-NFC מערב במאזן מושלם. הניינרס, שנפלו ברבע האחרון במשחק הביתי מול שיקגו, שוב לא רשמו אף נקודה ברבע האחרון, בדיוק כמו בשני המחזורים הראשונים של העונה (הם הקבוצה היחידה בליגה שטרם עשתה זאת) והפסידו משחק שנראה טוב מבחינתם במחצית הראשונה. עד להפסקה, ההגנה של סן פרנסיסקו עבדה היטב ועם טאצ'דאון שתפס מייקל קראבטרי ועוד אחד אליו רץ קרלוס הייד, התוצאה עמדה על 6:14 לאורחים. אלא שברבע השלישי, דרו סטנטון, ששוב החליף את קרסון פאלמר הפצוע, מצא את ג'ון בראון לשני טאצ'דאונים תוך חמש דקות ואת השאר עשתה ההגנה של אריזונה. סטנטו סיים עם 244 יארד וצמד, ללא איבודים. מייקל פלויד חגג עם 114 יארד באוויר. קולין קפרניק רשם 245 יארד וטאצ'דאון, סטיבי ג'ונסון תפס ל-103, אבל משחק הריצה של הניינרס לא היה קיים כמעט חוץ מקפרניק עצמו.

מיאמי (2:1) - קנזס סיטי (2:1) 34:15

אכזבה גדולה מצד מיאמי, שמאז הניצחון הנהדר על ניו אינגלנד במחזור הפתיחה, פשוט נעלמה לחלוטין. אחרי התבוסה מול בפאלו, הגיעה גם תבוסה ביתית כואבת לצ'יפס, שקצרו ניצחון בכורה העונה. נייל דייויס חגג עם 132 יארד על הקרקע, כשהוא מספק את הטאצ'דאון הראשון, באמצע הרבע השני. אחריו הגיע טאצ'דאון נוסף, הפעם של טראוויס קלסי ממסירה של אלכס סמית', אולם ברבע השלישי הצליחו הדולפינים לצמק עם טאצ'דאון של בריאן הארטליין וסייפטי נוסף, כשבין לבין סמית' מוצא באנדזון את ג'ו מקנייט. מיאמי עוד קיוותה למהפך ברבע האחרון, אבל דווקא האורחים השיגו שני טאצ'דאונים לקראת הסיום, כאשר סמית' שוב מצא את מקנייט ולאחר שהכדור עבר בדאונים לקנזס סיטי, סיירוס גריי לקח אותו לאנדזון. 186 יארד, שלושה טאצ'דאונים ופאמבל לסמית', גם לדייויס היה פאמבל אחד. 205 יארד וטאצ'דאון לריאן טניהיל, 108 יארד על הקרקע ללמאר מילר.

דרו סטנטון אריזונה קרדינלס. Ross D. Franklin, AP
פתיחת עונה מופלאה לאריזונה. סטנטון/AP, Ross D. Franklin

סיאטל (1:2) - דנבר (1:2) 20:26 בהארכה

וואו, וואו, וואו! איזה משחק עצום בסיאטל, שם שוחזר הסופרבול האחרון. בניגוד למשחק ההוא בניו יורק, הפעם זה הלך ראש בראש, אל תוך ההארכה. בדומה למשחק ההוא, גם הפעם הסיהוקס חגגו בסיום, אחרי דקות הכרעה מטורפות לחלוטין. במשך שלושה רבעים, האלופה עשתה לסגניתה ולפייטון מאנינג בדיוק את מה שעשתה להם לפני שבעה וחצי חודשים ושיתקה את התקפת הברונקוס. בכניסה לרבע הרביעי, התוצאה הייתה 3:17 למארחים, בעזרת טאצ'דאון בתפיסה ל-39 יארד של ריקרדו לוקט על הראש של אקיב טליב וטאצ'דאון אווירי של מרשואן לינץ'. אלא שאז לינץ' ספג סייפטי, ראסל ווילסון מסר לחטיפה הראשונה שלו העונה ופייטון השיג טאצ'דאון עם מסירה קצרה לג'וליוס תומאס.

ואז התחיל האקשן. בפיגור חמש, דנבר התקדמה במטרה להשיג מהפך, אבל דווקא אז פייטון טעה ומסר היישר לידיים של קאם צ'נסלור, שדהר קדימה. סיאטל הסתפקה בשער שדה, 59 שניות לסיום וזה הספיק לפייטון כדי להוביל את אחד הדרייבים הגדולים שראינו ממנו. 18 שניות לסיום הוא מצא את ג'ייקוב טאמי בכדור מופלא באנדזון ודמאריוס תומאס הוסיף תפיסה אקרובטית בהמרה לשתי נקודות כדי לקבוע 20:20 פנטסטי. בשלב זה, סיאטל הבהירה שיש לה אופי של אלופה אמיתית. במקום להיכנס ללחץ, הסיהוקס קיבלו את הכדור הראשון של ההארכה ו-ווילסון הינדס דרייב מבריק, שהסתיים בגיחה משישה יארד של לינץ' לאנדזון, מה שניצח את המשחק. פייטון אפילו לא עלה לדשא בתוספת הזמן.

ווילסון סיים עם 258 יארד, צמד ואיבוד. לינץ' רץ ל-88. פייטון מסר 303 יארד, צמד ואיבוד. עמנואל סנדרס תפס 149 מהם ו-ווס וולקר, במשחק החזרה שלו לאחר שההשעיה על שימוש בחומרים אסורים בוטלה, הוסיף 60 יארד.

קרוליינה (1:2) - פיטסבורג (1:2) 37:19

המחצית הראשונה הסתיימה ב-3:9 לסטילרס, ואז הגיעה ההתפוצצות. בן רות'לסברגר ואנטוניו בראון חברו לשני טאצ'דאונים, כשעל הקרקע היו הפלדות יעילים במיוחד, עם 147 יארד של ליביון בל ועוד 118 יארד וטאצ'דאון של לגארט בלאנט. גם ההגנה הסטילרית נראתה וינטאז', כשרוברט גולדן השתלט על כדור באנדזון והפך את הפאמבל לטאצ'דאון. 196 יארד ב-22 מ-30 לביג בן, 90 יארד לבראון. 24 מ-35 ל-250 יארד וטאצ'דאון לקאם ניוטון, שהרגיש פיזית את הלחץ של הפלדות ולבסוף גם הוחלף בדרק אנדרסון.

ראסל ווילסון סיאטל סיהוקס. John Froschauer, AP
מותחן ענק הסתיים בדרייב אדיר שלו. ווילסון/AP, John Froschauer

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully