וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן רוצים שוטרים ביציע

17.9.2010 / 12:52

אומנם חלפו רק 3 מחזורים בעידן הפוסט יס"מ, אבל בינתיים נראה שהסדרנים החובבנים לא משתלטים על האלימות. פז חסדאי מבקש סליחה מהשוטרים

שוטר יס"מ קורא בעיון את חוברת המשחק של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא פתרון אידיאלי, אבל עדיף מהמצב הנוכחי. יס"מ/ברני ארדוב

כבר במחזור השני, במשחק בין מכבי תל אביב לבית"ר ירושלים, זכינו לטעימה מייצגת מהכדורגל הישראלי בעידן הפוסט יס"מ. היה זה כשמצלמות ערוץ 1 התמקדו במהומות ביציע המזרחי, וקלטו את אוהדי בית"ר מכים אחד את השני על רקע התמיכה באיציק קורנפיין. כל עם ישראל נבעת לראות איך תריסר גברתנים אלימים הולמים זה בזה באמצע היציע ללא הפרעה, כשבעיטות התעופפו באוויר, אגרופים נשלחו לכל עבר, ומי שהפרידו בין הצדדים היו כמה אוהדים אמיצים. רוב הסדרנים, מנגד, אלה המופקדים על הסדר והביטחון ביציעים, הביטו בחשש על המתרחש ותהו לעצמם האם הם מוכנים לסכן את בריאותם ולהתערב בקטטה האלימה של האנשים הזרים האלו.

אלו היו רגעים מעוררי אימה, אבל ההמשך היה חמור עוד יותר. המעורבים בקטטה - אנשים אלימים שאף אחד לא רוצה לראות ביציעי ישראל – חזרו למושבם בשיא הטבעיות והמשיכו לצפות במשחק. כשניגשו אליהם הסדרנים וביקשו מהם להתלוות אליהם, הם נופפו ידיים בעצבנות ודרשו מהם לא להטריד אותם. הסדרנים עזבו אותם, ומבחינתם בצדק גמור. בשביל 30 שקל לשעה הם לא יסכנו עכשיו את הבריאות שלהם ויתעמתו עם חוליגנים חסרי עכבות. ברגעים כאלה עובר בראש רק דבר אחד: איפה היס"מניקים כשצריך אותם? מי יעשה פה סדר? עצוב להודות בזה כבר אחרי שלושה מחזורים, אבל בינתיים נדמה שהניסוי כשל. הסדרנים לא משתלטים על העסק, חייבים שוטרים ביציעים.

שוטרי יס"מ מפנים אוהד של בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
אומנם נהוג להגיד שלא נלחמים בחושך עם מקלות, אבל כנראה שעם ערסים זה עובד אחרת/ברני ארדוב

כשהורידו את הגדרות באיצטדיונים בארץ, וכשהתגלה שאנחנו לא פורצים לדשא בכל הזדמנות ושלא צריך לכלוא אותנו בכלובים, הנחנו שהקהל הישראלי התבגר. אבל אחרי המחזור האחרון, כשאוהדי מכבי תל אביב חשפו גזענות מכוערת ואלימות נגד שחקני סכנין והמהומה יצאה מכלל שליטה, התברר עד כמה המצב חמור. לא יכול להיות שבכל פעם ששחקן סכנין ניגש לעבר דגל הקרן, עשרות "אוהדים" גזענים רצו אליו באמוק, קיללו אותו באין מפריע ממרחק שלושה מטרים, ולא נזרקו מהיציע. לא יכול להיות שסדרנים חביבים, שחלקם בחורים ובחורות צעירים שלא ברורה מה ההכשרה שלהם, הסתכלו עליהם באדישות, אפילו בפחד ובבהלה, ולא נקפו אצבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

קיבלתם מכות? כנראה הגיע לכם

מעולם לא הייתי תומך נלהב של כוח היס"מ. לדעתי מדובר לא פעם בטיפוסים אלימים שהתגייסו לכוחות הביטחון על מנת לפרוק זעם וכעסים, ומשתמשים במעמדם הרשמי כדי להתעמר בכל מי שלא מוצא חן בעיניהם. אבל למרות שזה עצוב ומאכזב, אין ברירה אלא להודות באמת: חייבים להחזיר למגרשים את כוח ההרתעה. אין מה לעשות, אף אחד לא פוחד מסדרן. הווסט הכתום הזה לא מרשים אף אוהד. למה מי זה הסדרן המעפאן הזה שיגיד לי מה לעשות? סע, סע מפה, שלא תקבל איזו הפוכה. למעשה, הסדרנים אפילו לא מצליחים להושיב במקומם את אלה שעומדים במעברים ומסתירים לשורות הראשונות, ובכך גורמים ליציע שלם לעמוד. ניסיתם פעם לבקש מסדרן שיזיז מישהו שיושב במקום המסומן שלכם? איך רוצים שהאנשים האלה ישתלטו על האלימות?

כולם זוכרים שלא במקרה התבצע השינוי הזה, שרבים ראו בו כמבורך. היס"מ היו מעורבים בלא מעט תקריות אלימות, הטילו אימה ביציעים, ולא פעם הכו אוהדים חפים מפשע. גם כותב שורות אלה היה בעבר קורבן לאלימות משטרתית, כשחטפתי סטירה מהדהדת לפרצוף רק מפני שהעזתי לשאול שוטר למה הוא נוהג בכזו אגרסיביות בילד בן 14. אבל מה נגיד, זה כנראה שווה את זה. 85 אחוז מאלה שקיבלו מכות משוטרים במגרשים היו ראויים לזה. כנראה הגיע להם. אומנם ה-15 אחוז שסבלו על לא עוול בכפם הם הרבה יותר מדי, וכל אוהד שחטף סטירה לא מוצדקת משוטר אלים נשבע בחייו שלעולם לא יחזור למגרשים, אבל אין ברירה. אם סטיית התקן היא 15 אחוז, שתהיה 15 אחוז. העיקר ששאר 85 האחוזים יחיו בפחד ויידעו שעל אלימות משלמים.

הוכח כבר שהיס"מ לא פותר את בעיות האלימות, זה נכון. לפעמים הם אפילו מלבים את האלימות. בנוסף, ברור שמקור הבעיה טמון בחינוך ובאופי העממי והאמוציונלי של המשחק. גם להנהלות יש חלק באחריות, ואין ספק שהנהלת מכבי תל אביב הייתה חייבת להוקיע את האלימות בשבת. עונש הרדיוס הוא עונש הולם, אבל הוא לא מספיק. צריך היה לצלם את האוהדים שצעקו "מוות לערבים" בכזו חופשיות (הסתה לאלימות ולגזענות), לאתר אותם ולסלק אותם מהיציע. גם האוהדים שירקו על עבאס סואן והכו אותו (מיציע הכבוד!) צריכים לקבל הודעה מהנהלת מכבי תל אביב שהמנוי שלהם מוחרם ושהם לא רשאים לשוב לבלומפילד. אבל עד שלא משנים את סדרי עולם ומטפלים בבעיה מהשורש, חייבים לעשות תיקון מהיר ושינוי מיידי. אומנם נהוג להגיד שלא נלחמים בחושך עם מקלות, אבל כנראה שעם ערסים זה עובד אחרת. אין ברירה, תחזירו את היס"מ. לקראת יום הכיפורים אנחנו נאלצים לכופף ראש ולבקש מהם סליחה. מצטערים שנגררנו אחר הלך הרוחות וצעקנו "לא רוצים שוטרים ביציע". טעינו, חטאנו, עשו עמנו חסד. תחזרו.

  • עוד באותו נושא:
  • יס"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully