וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UFC: בכל כובד המשקל

איתי לייבוביץ'

14.11.2013 / 15:55

אירוע בעל משמעויות עצומות יתקיים בין שבת לראשון (5+ לייב). במוקד: הנדריקס מול סיינט פייר וסונן נגד אבנס

במוצאי השבת הקרובה ייערך אירוע איכותי ביותר שמלא בקרבות בעלי משמעות אדירה לשתי מחלקות משקל שונות, אך העיקר לקטגוריית המשקל המעורב, במסגרתה ייערכו חמישה קרבות. במשקל החצי-כבד סונן ואבנס ינסו להראות שהם לא לוחמים גמורים ושעתידם עדיין לפניהם (לפחות בינתיים). במשקל המעורב יפגשו שני לוחמים אכזריים בדמותם של רורי מקדונלד ורובי לולר בניסיון להתברג ולהשאר קרוב לתמונת האליפות. בקרב המרכזי יפגוש הטוען לכתר ג'וני הנדריקס באלוף הניצחי ג'ורג' סיינט פייר ומטרה להדיחו ולכבוש את כס האליפות.

ורגע לפני כן: תוכנית ה-MMA היחידה בעברית.

ג'וני הנדריקס VS ג'ורג' סיינט פייר

אחד הקרבות המסקרנים של השנים האחרונות יציב את ההגדרה המילונית ל'אלוף' מול טוען לכתר רעב וקשוח שמשאיר מאחוריו אדמה חרוכה ומלאת סנטרים. ג'וני הנדריקס (1:15) עושה שמות בכלוב מאז הבכורה שלו באוגוסט 2009, כאשר הפסיד פעם אחת בהחלטה לריק סטורי בסוף 2010. הדבר הברור ביותר הוא שכשהנדריקס פוגש יריבים בעלי סגנון דומה לשלו הקרב נגמר בהחלטה. ריק סטורי, מייק פירס וג'וש קושצ'ק הם מתאבקים מצויינים עם ידיים חזקות וכבדות ומולם הגיע הנדריקס להחלטת שופטים. לסטורי הוא הפסיד כאמור ואת קושצ'ק ופירס הוא ניצח בהחלטה חצוייה בלבד. מתאבק מחונן ומעוטר עם שני תארי NCAA ותואר סגנות אחד, הנדריקס התאהב ביד הכבדה שלו ועם שמונה נוקאאוטים בקריירה הוא בנוי למלחמה כוללת, לא למלחמת התשה. אין ספק שידו יכולה לצאת על העליונה במלחמת התשה אך ב-25 דקות מול מלך מלכי המתישים? ספק רב.

ג'ורג' סיינט פייר (2:24) מגיע לקרב מוכן ומזומן להגנה נוספת על התואר כאלוף הבלתי מעורער וכאלוף הוותיק והמבוגר ביותר כיום, עכשיו כשסילבה הופשט מכתרו. עם 11 ניצחונות ברציפות מאז 2007 סיינט פייר עשה הכל, ניצח את כולם ובכל דרך. הוא פגש סטרייקרים וניצח אותם בעמידה (דן הארדי, קרלוס קונדיט, שון שרק,) ובקרקע (ג'וש קושצ'ק). הוא פגש גרפלרים וניצח אותם בעמידה (בי ג'יי פן, ג'ייק שילדס, ג'וש קושצ'ק, מאט היוז', מאט סרה) ובקרקע (מאט היוז', פרנק טריג), הפסיד פעמיים ונקם פעמיים ולא נשארה קורה שהוא לא הפך ואבן שלא ירד לעוביה.

קרב זה יהיה ה-21 במסגרת ה-UFC מה שמעמיד את סיינט פייר במקום השמיני בכל הזמנים (טיטו אורטייז עם 27 קרבות) אך בכל הקשור לזמן כלוב, סיינט פייר ישבור את השיא כבר בקרב הקרוב. מחזיק השיא הוא בי.ג'יי פן עם 05:03:51 שעות כלוב ולסיינט פייר חסרות 40 שניות תמימות לשבירת השיא (אולי להנדריקס יהיה מה לומר בנושא?). הניצחון הבא של סיינט פייר יביא אותו ל-19 ניצחונות ב-UFC, מקום ראשון בכל הזמנים.

ג'ורג'י בוי הוא פשוט האתלט המשולם לענף ה-MMA כשהשילוב שלו בין סטרייקינג וגרפלינג פשוט מושלם. אז נכון, הוא לא מרגש כשהיה בתחילת הדרך וברצף הניצחונות הנוכחי הוא סיים רק 3 קרבו כאשר 8 הלכו להחלטת שופטים. יש שיאמרו שהוא הלוחם המשעמם ביותר ושכול קרב שלו זה SNOOZFEST אבל מה שאני רואה זה לוחם שלם ואינטלגנט שינצח את יריביו בדרך הטובה והיעילה ביותר. החלודה שצבר מאז הפציעה שהשביתה אותו לשנה וחצי הוחלקה ועברה בעזרתם האדיבה של קונדיט ודיאז ואני מאמין שנראה את הסיינט פייר הטוב ביותר של השנתיים האחרונות. סיינט פייר מחזיק גם בשיא ההגנות מפני טייקדאון וגם בשיא ההגנות מפני מכות משמעותיות בהיסטוריה של ה-UFC, מה שאמור לנטרל את הנדרקיס. שילוב של ג'אבים וטייקדאון יהיה הסיפור של הקרב כשאת יתרון ה-19 ס"מ במוטת הידיים נראה את סיינט פייר מנצל עד תום.

צ'ייל סונן VS רשאד אבנס

בדרך כלל כשצ'ייל סונן (1:13:29) נלחם אנחנו מקבלים מנה הגונה וענוגה של טראשטוק, אך הפעם מכונת-היח"צ-של-איש-אחד כשלה למכור לנו את הקרב. סונן ואבנס שיתפו פעולה לא פעם בשידורים של רשת פוקס ובסך הכל חברים די טובים, מה שגורם לי לעבוד קשה כדי למכור את הקרב הזה. טענתי לא פעם שהפה של סונן הביא אותו הכי רחוק שאפשר, ושבסך הכל מדובר בלוחם מוגבל מאד שהגיע לתקרת הזכוכית שלו בסוף הקרב הראשון נגד סילבה. הניצחונות שלו על בריאן סטן ומייקל ביספינג לפני שנתיים מצביעים על היכולת האמיתית שלו, בדיוק כמו ההפסדים לג'ונס וסילבה. הניצחון האחרון של על שוגון היה מרשים אך פחות בגלל הביצוע ויותר בגלל התוצאה. שוגון הוא לוחם גמור שלא שייך יותר לטופ. סונן הוא לוחם ואדם אינטלגנט מאד שמודע למגבלות שלו ולכן הוא ישתמש בפה שלו כדי להשיג קרבות נוחים יחסית או לפחות מתגמלים כלכלית. חגורת אליפות לא נמצאת בעתידו של סונן.

רשאד אבנס (3:19) נמצא בתקופה לא טובה כבר לא מעט זמן. עד כמה יכולה התקופה להיות 'לא טובה' עבור לוחם שהפסיד 3 פעמים בלבד בעשור של קריירה? אולי משום ששניים משלושת ההפסדים הגיעו ב-18 החודשים האחרונים. לאחר ההשמדה שספג מידיו של ג'ון ג'ונס נעדר סוכה מהכלוב כשנה וחזר רק כדי להפסיד בהחלטה לנוגיירה ליטל. ניצחון בהחלטה חצויה על דן הנדרסון לפני חמישה חודשים יכול להצביע על תחילת מגמת שיפור או דריכה במקום, אחרי הכל הוא לא הצליח להשיג אפילו החלטה אחידה מול לוחם שמבוגר ממנו בכמעט עשור.

אפילו אם נצא מנקודת הנחה שביצועיו של סוכרי הם מה שנקבל ולא יותר מכך, הרי שזה די והותר כדי להתגבר על סונן. אבנס טוב מסטן וביספינג בזמן שסונן לא טוב יותר מפיל דייויס, צ'אק לידל (בשיאו) או אפילו סטפן בונר – את כולם אבנס ניצח. רשאד אמנם לא מתאבק ברמה של סונן אך הוא שלם וטוב יותר בכל היבט של המשחק. מהיר יותר, טכני יותר, אתלט יותר והוא גם שחור. הרבה יותר שחור.

אבנס צריך להתחיל להסתכל הלאה ולראות לאן ניצחון יכול לקדם אותו. אולי אחרי הקרב של ג'ונס נגד גוסטבסון הכרישים מריחים דם.

עוד באירוע

קרב מעניין נוסף שיערך יפגיש בין חסר הרחמים לאל המלחמה כשרובי לולר (1:9:21) ינסה להראות לכולם שלמרות הגיל והוותק, מקומו ב-UFC והוא ינסה להראות זאת על חשבונו של העילוי ממחנה טרייסטאר – רורי מקדונלד.

לולר, בן 31 עם רזומה של 31 קרבות, הוא אחד הלוחמים הוותיקים בתחום ואפילו נלחם בשבעה קרבות ה-UFC בין השנים 2002-2004. את מירב הצלחתו עשה בזירות מחוץ ל-UFC בזירות כמו Elite XC וסטרייקפורס אך מאז 2009 נמצא בתקופה לא טובה עם חמישה הפסדים ושלושה ניצחונות. חזרתו של האכזר ל-UFC השנה נראית טוב עד כה וזהו כבר הקרב השלישי. את קושצ'ק הוא ניצח ב-TKO שנוי במחלוקת ואת וולקר כבר סיים ב-TKO על גבול הנוקאאוט. עם 18 נוקאאוטים ב-21 ניצחונות כולם יודעים למה לצפות מלולר – קרבות קצרים ומלהיבים שיסתיימו בסיבוב השני לכל המאוחר. אך הסיפור אינו בניצחונות אלא בהפסדים. בשנים האחרונות הוא הפסיד לטים קנדי, ג'ייק שילדס, באבאלו סוברל וג'אקרה שוזה – כולם לוחמי קרקע טובים וכאן טמונה חולשתו. מתוך תשעה הפסדים הוכנע לולר חמש פעמים וזו לא חולשה שהוא רוצה שתהיה לו מול רורי מקדונלד. אל המלחמה (1:15) מגיע לאחר הניצחון הגרוע ביותר בקריירה הארוכה שלו. רק בן 25 וכבר עם 16 קרבות מאחוריו, מקדונלד הוא לוחם שלם מלולר עם שש הכנעות ושישה נוקאאוטים בקריירה כולל ניצחונות על נייט דיאז ובי.ג'יי פן בהחלטה. הניצחון שלו על ג'ייק אלנברגר ביולי האחרון יגרום לו לרצות להוכיח לכולם שהוא פינישר והוא יטחן את לולר דק דק עד שהשופט יעצור את הקרב. עם דיבורי הפרישה של סיינט פייר והתקרבותו של רורי לטופ של הקטגוריה שווה לשים לב טוב טוב לרורי בקרב הזה.

שווים איזכור

• ג'וש קושצ'ק ינסה להתאושש מרצף ההפסדים הראשון בקריירה שלו שעומד כרגע על שניים. הפסד בהחלטה חצויה לג'וני הנדריקס והעצירה מעוררת המחלוקת מול לולר מציבים את קוש בארץ לא מוכרת. לא שההפסדים הללו אומרים הרבה על יכולתו אך הפסד נוסף יכול לגרום לו להתדרדרות ממנה לא יוכל להתאושש. טיירון וודלי הוא יריב חזק ומסוכן עם האבקות טובה ויכולות קרקע מוכחות ונחשב לאחד הפרוספקטים המבטיחים של השנים האחרונות. קשה לראות את קוש נחתך מ-UFC לאחר שהות ארוכה ומוצלחת כל כך עם האירגון אך את אותו הדבר אמרו על ג'ון פיץ'. אני מניח שקוש לא ירצה לגלות עד כמה ב-UFC נאמנים אליו ומבחינתו זהו קרב של להיות או לחדול.

• דונלד סרוני (1:6:28) נגד אוון דנהם (4:14) יכל בקלות להיות קרב של הקארד המרכזי ואפילו קרב מרכזי ב-UFC FIGHT NIGHT אך "הודות" לביצועי השניים בזמן האחרון הם נדחקו לקרבות המקדימים. סרוני ילחם בפעם הרביעית השנה כאשר מינואר הפסיד פעמיים לאנטוני פטיס ורפאל דוס אניוס וניצח את קיי. ג'יי נונז. בשנה האחרונה העמיד דנהם מאזן של 1-2 כאשר ניצח את טיבאו הברזילאי אך הפסיד לטי. ג'יי גרנט ולדוס אניוס. בין השניים יש שישה 'קרבות הערב', שתי 'הכנעת הערב' ושני 'נוקאאוט הערב'. אני לא מבין למה הקרב הזה לא בקארד המרכזי.

• מי שהשיג שישה ניצחונות רצופים ב-UFC בשנה וחצי בלבד (כולל הניצחון היחיד על ג'וני הנדריקס) מחזיק במאזן של ארבעה הפסדים ושני ניצחונות בלבד בשנתיים האחרונות. ריק סטורי (7:15) הוא אחד הלוחמים הקשוחים והסימפטיים וכדאי מאד שיתאושש ויתחיל לנצח. בראיין אברסול (1:15:50) הוא לא לוחם שיש לזלזל בו. אני מחזיק לסטורי אצבעות.

• סרג'יו פטיס (האח של) יערוך את בכורתו ב-UFC, כאשר מאחריו מאזן נקי מהפסדים עם שלושה נוקאאוטים, שלוש הכנעות ושלוש החלטות. אם הוא דומה לאחיו בצורה כלשהי הרי שמדובר בתוספת משמעותית לארגון.

האתר של איתי לייבוביץ'

Itay.leibovich@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully