וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר מי שיודע לבחור טבעת אירוסין

מאמר אורח

25.7.2014 / 8:40

בחירת טבעת אירוסין היא התלבטות לא קלה לבן הזוג. ללכת על הזהב עם היהלום באמצע, כמו כולם? להיות מקורי ולהתפרע עם מבחר אבנים? ואם זה לא ימצא חן בעיניה? ואולי לתת את הטבעת של הסבתא? נטע וולפה, מעצבת תכשיטים, עם המדריך לגבר הנבוך

טבעת אירוסין. ShutterStock
אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

הכרזת אירוסין היא אירוע מאוד משמעותי במערכת היחסים והיא מסמלת את החותמת האישית שנותנים בני הזוג זה לזו, לעיתים גם בנוכחות של בני משפחה ואפילו חברים קרובים. שיאו של האירוע הוא בדרך כלל בטקס מרגש של הענקת טבעת האירוסין מבן הזוג לבחירת ליבו. רק מי שעבר את החוויה מכיר את שפע ההתלבטויות המאפיין את הגברים, הנדרשים לבצע כאן בחירה שעד כה לא נדרשו לה מעולם.

הם רוצים לבחור טבעת שגם תקלע לטעמה של בת הזוג, שתישאר על אצבעה שנים רבות, שתסמל את האהבה שלהם, שתעיד על טוב טעמו של הבחור, שתהיה יוקרתית, אבל לא וולגרית, שתהיה איכותית, אבל לא תרושש אותו. השאלה היא איך מכניסים את כל אלה לטבעת אחת? ובכן, עבור הגבר הממוצע התשובה היא כאב ראש, כאב ראש, כאב ראש, כאב ראש, שלרוב מסתיים ברכישת טבעת זהב שיהלום במרכזה, כמו שעשו אלפי גברים לפניו. נטע וולפה, מעצבת תכשיטים, מרגיעה את הגברים המבולבלים, עם מדריך לגבר הנבוך, כיצד לבחור טבעת אירוסין מתאימה לבת הזוג.

"יש כאלה שמעוניינים להפתיע את בת הזוג, ולבחור לבד", אומרת נטע, "ואחרים מעדיפים להתייעץ. לפעמים בת הזוג מגיעה לסטודיו עם אחות או חברה והן בודקות את האפשרויות ומאוחר יותר מגיע בן הזוג, עם אחת החברות, וביחד הם בוחרים משהו שגם הוא שותף לו. זו עדיין נשארת הפתעה ובכל מקרה תמיד ניתן לשנות, גם את האבן וגם גודל הטבעת, שתתאים לאצבע. יש גברים שמגיעים עם תמונה של בת הזוג, וביחד אנחנו בוחרים משהו שיתאים".

- ולמה לא לתת לבת הזוג טבעת של הסבתא? זה מקובל בהרבה מקרים.

"זו בהחלט אפשרות, ובאמת יש גברים שמגיעים עם טבעת מוכנה מהסבתא, כדי לשמור על מסורת משפחתית ולהעביר אותה הלאה. במקרים כאלה כדאי לבדוק מה לעשות עם הטבעת. לפעמים יש שם יהלום מאוד יוקרתי, אבל העיצוב עצמו כבר לא מתאים. במקרה כזה אפשר להוציא את היהלום מהטבעת ולשבץ אותו בטבעת שנעצב במיוחד, שיכולה להזכיר את העיצוב המקורי אבל לתת לו את הטוויסט החדש. בהזדמנות זו אפשר לשבץ אבן גם בטבעת של הסבתא וככה הרווחנו חידוש גם לטבעת הישנה. אבל למי שרוצה לשמור על איזו מסורת של אופי התכשיטים שעוברים במשפחה, אני ממליצה להביא איתו מבחר של תכשיטים מהמשפחה, והטבעת החדשה יכולה להתכתב עם המוטיבים המשפחתיים ולסמל את ההמשכיות. אישית, אני מאוד אוהבת לעצב תכשיטים שמתכתבים עם ענתיקות ומזכירים את התקופות הרומנטיות, תכשיטים ויקטוריאנים, ג'יורג'יאנים, ארט נובו, ארט דקו. יש בהם עוצמה וניחוח של עולמות עתיקים. בכל מקרה, גם מי שרוצה לתת טבעת של הסבתא, מומלץ לו מאוד להגיע ולבדוק את האבן המשובצת בה. ברוב המקרים זו באמת אבן איכותית אבל בחלק מהמקרים, ואני מדברת מנסיון, מתברר שלמרות שהמשפחה היתה מושכנת שלסבתא יש טבעת יהלום, בדיקה פשוטה מבהירה שלא כך הדבר. האכזבה אמנם גדולה, אבל גם המבוכה בלהעניק טבעת כזו נחסכת".

- ולא מוכרחים להינעל על היהלום המסורתי?

"אחת האבנים החביבות עלי היא אבן הרובי. זוהי אבן נשית מאוד, אדומה, ומיסטיקנים של אבני חן מייחסים לה תכונות של פיריון, העצמה נשית, חיזוק מערכת הדם וכמובן אהבה. זו אבן מאוד עמידה ולכן היא מתאימה למי שמעוניין להעניק תכשיט שיחזיק לאורך זמן רב - "לנצח" במקרים של בני זוג. מי שבכל זאת לא רוצה לוותר על היהלום, אז השילוב של רובי ויהלומים הוא שילוב מאוד עוצמתי ומלכותי. פורטרטים של מלכות ונסיכות מבתי מלוכה ואצולה מעידים על השימוש הרב שנעשה בשילוב הזה, שמעניק לתכשיט גוון אצילי ויוקרתי.

נטע וולפה היא מעצבת תכשיטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully