וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזדמנות חייכם

לותר מתיאוס

19.3.2009 / 6:13

יוון האמיתית היא זו של יורו 2008, לא של יורו 2004. נבחרת שיש לה רק יתרון קטן עליכם, שום דבר שאמור לחסוך מכם להגשים את החלום, אחרי הכל, אוטו ריהאגל הוא מאמן מיושן. לותר מתיאוס בטור מיוחד לוואלה! ספורט

אוטו רהאגל מאמן כבר שנים רבות, וזה ניכר בכך שהוא מאמן מיושן בשיטותיו ובדרך המחשבה שלו. הוא לא יודע לחדש ולשנות כמו ארסן ונגר, פרנק רייקרד או אפילו כמוני. הוא מאמין במשחק פשוט והקבוצות שלו תמיד משחקות במהלכים בסיסיים. אבל אסור לזלזל בו, כי הוא גם שועל לא קטן והעובדות מדברות בעד עצמן – התוצאות שלו עם יוון טובות.

למרות המשחק הפשוט, הוא טקטיקן טוב ומוטיבטור מעולה. כמוני, גם הוא משחק עם שלושה בלמים. אפילו שלדעתי מדובר בסגנון טוב ונכון, שיכול להיות התקפי מאוד, זה תלוי במי השחקנים שיש לך, וכשהוא משחק ככה הוא פשוט יוצר בונקר. היוונים חזקים פיזית ומבוקרים מאוד בהגנה. הוא מורה לשחקניו להישאר מאחור ובונה על כיבושים ממצבים נייחים תוך ניצול היתרון הפיזי. הוא קפדן מאוד ואני מאמין שהוא עשה שיעורי בית על הכדורגל הישראלי, אבל אני מקווה שהוא לא למד הכל, כי מגיע לכדורגל הישראלי להיות שוב במונדיאל, ואם הוא עשה את שיעורי הבית כמו שצריך הוא יהיה מכשול רציני בדרך לשם.

אסור לשכוח שלכדורגל היווני בכלל יש יתרון בדמות קבוצות פאר כמו פנאתניקוס ואולימפיקוס שמשתתפות בדרך קבע בליגת האלופות ובשלבים הגבוהים של גביע אופ"א. מצד שני לישראל יש שחקנים בליגות הבכירות באנגליה וספרד, כך שזה מתאזן. אני לא חושב שבאמת יש הבדל גדול באיכות השחקנים בין ישראל ליוון. בטורנירי המוקדמות האחרונים ישראל שיחקה טוב והשיגה תוצאות טובות מאוד, אבל היה חסר לה מזל, מה שליוון היה בשפע ב-2004 לדוגמא, אז זכתה באליפות אירופה. זו גם הייתה ההפתעה הכי גדולה ב-30 השנים האחרונות.

אבל הזכייה הזו הייתה בזכות המון מזל ולא יכולת, תצוגות הנפל שלהם ב-2006 ו-2008 הן המציאות שלהם, לא התצוגה של 2004. אותה זכייה גם יצרה מצב של ציפיות מוגזמות של היוונים מעצמם, מה שפגע בהם עוד יותר ועצר את ההתקדמות ההדרגתית שעשתה הנבחרת היוונית. מה שכן, העובדה שהם שיחקו בטורנירי הגמר בצורה יחסית סדירה בשנים האחרונות, בעוד ישראל לא הייתה באחד כזה כבר 40 שנה, תורמת לניסיון שלהם כנבחרת במעמדים מסוג זה, ונותנת להם יתרון נוסף.

על אף שעל הנייר ליוונים יש יתרון קל, לישראל יש הזדמנות מצויינת לעלות למונדיאל. ראיתי את משחק ההכנה האחרון נגד הונגריה וראיתי גם את משחקיהם של יוון ושוויץ, ואין פייבוריטית ברורה. זה בית בו שלוש קבוצות שוות כוחות יחסית מתמודדות על שני כרטיסים, כשהתוצאה תיקבע בדברים הקטנים כמו מזל, יתרון ביתיות או החלטות שיפוט. אני בטוח שישראל יכולה לנצח בשני המשחקים מול יוון, והגיע הזמן שתעשה את זה ותבקר בבמה המרכזית של הכדורגל העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully