וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבזבזניות הגדולות של שוק ההעברות באירופה

מי שפכה הכי הרבה מיליונים? מי המרוויחה הגדולה? מי החזירה כמעט את כל ההשקעה? מי נותרה מאחור? איפה ממוקמות הספרדיות? ומה עם האנגליות? עוד קצת יותר מחודש נותר עד שייסגר חלון ההעברות, קבלו סיכום ביניים

אנדוני זוביזארטה המנהל הטכני של ברצלונה. AP
מרשים לעצמם לשפוך מיליונים. אנדוני סוביסארטה, המנהל הספורטיבי של ברצלונה/AP

34 ימים נותרו עד לסגירת חלון ההעברות באירופה, וכבר עכשיו מספר קבוצות השלימו החתמות ענק. זה הזמן לעשות אתנחתא קלה ולסכם את המהלכים שביצעו הגדולות באירופה עד שלב זה. ב'מארקה' הספרדי פרסמו היום (שלישי) את רשימת הבזבזניות הגדולות של חלון ההעברות הנוכחי, ובאופן לא מפתיע מי שמובילות את הרשימה הן הספרדיות, ברצלונה וריאל מדריד.

במקום הראשון מדורגת ברצלונה, שהוציאה כ-143 מיליון יורו במהלך חלון ההעברות הנוכחי, רובם הגדול כתוצאה מהחתמתו של לואיס סוארס, שהגיע מליברפול תמורת סכום שיא של 95 מיליון. הקטלאנים רשמו עוד מספר החתמות, וצירפו בין היתר את איבן ראקיטיץ' מסביליה (18 מיליון), ז'רמי מתיו (20 מיליון) מארק אנדרה טר סטגן (12 מיליון), קלאודיו בראבו (12 מיליון) ואלן חלילוביץ' (2.2 מיליון). למרות ההוצאות הרבות, ברצלונה החזירה סכום לא קטן כשמכרה שחקנים בסך 79.8 מיליון יורו.

חאמס רודריגס שחקן ריאל מדריד. GettyImages
ריאל עוד לא החזירה את ההשקעה. חאמס/GettyImages

הבזבזנית השנייה בטבלה, ריאל מדריד כמובן, לא הצליחה לשמור על איזון כזה. על פי הערכות, היא הוציאה בסך הכל כ-110 מיליון לעומת הכנסות של 28.5 מיליון. את מרבית הכסף השקיעו הבלאנקוס ברכישתו של חאמס רודריגס תמורת 80 מיליון יורו ממונאקו. טוני קרוס הגיע תמורת 30 מיליון יורו מבאיירן מינכן. יחד עם זאת, יצוין כי סכום זה אמור להתקזז עם מכירתם העתידית של אנחל די מריה וסמי חדירה.

באופן מפתיע, ליברפול תפסה את המקום השלישי ברשימה. המייטי רדז ניצלו את מכירת לואיס סוארס כדי לצאת למסע קניות לא קטן, במהלכו רכשו את אדם לאלאנה (31 מיליון), לזאר מרקוביץ' (25 מיליון), דיאן לוברן (25.3 מיליון), אמרה צ'אן (12 מיליון) וריקי לאמברט (5 מיליון).

גם המקום הרביעי מגיע מהפרמיירליג. צ'לסי, שביצעה מהפכה גדולה בסגל, הוציאה כ-93.5 מיליון יורו עד כה. הבלוז צירפו חלשו בעיקר על שחקנים מספרד והחתימו את דייגו קוסטה (40 מיליון), ססק פברגאס (36 מיליון), פיליפה לואיס (20 מיליון). דווקא הקאמבק של דידייה דרוגבה לסטמפורד ברידג' בוצע בהעברה חופשית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקן ליברפול דיאן לוברן. מתוך האתר הרשמי של ליברפול, אתר רשמי
גם ליברפול פתחה את הארנק. דיאן לוברן/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של ליברפול

החמישית היא אלופת ספרד אתלטיקו מדריד, שאמנם "בזבזה" כ-88.5 מיליון יורו, אך החזירה כמעט את כל הסכום עם מכירת שחקנים בסך 80 מיליון. הקולצ'ונרוס אמנם ספגו עזיבה של חלק הארי מכוכבי העונה ההיסטורית שחלפה, אבל קיבלו בברכה את אנטואן גריזמן (30 מיליון), מריו מנדז'וקיץ' (22 מיליון), יאן אובאלאק (16 מיליון), גיירמה סיקיירה (10 מיליון) ומיגל אנחל מויה (3 מיליון).

עוד נציגות אנגליות ברשימת עשרת הבזבזניות הגדולות הן ארסנל (77 מיליון) ומנצ'סטר יונייטד (73.5 מיליון). מנצ'סטר סיטי היא הקבוצה הכי פחות פעילה מבין הגדולות באנגליה, ועד כה הוציאה 25.5 מיליון יורו מבלי שהכניסה לקופה ולו יורו אחד ממכירה של שחקנים.

המרוויחה הגדולה של חלון ההעברות היא ללא ספק סאות'המפטון, שיצאה במכירת חיסול של כוכביה הצעירים (דיאן לוברן, ריקי למברט, אדם לאלאנה, לוק שואו ועוד) וגרפה לא פחות מ-119.5 מיליון יורו עד כה. גם מונאקו ניפחה בצורה משמעותית את חשבון הבנק בחלון ההעברות, עם רווחים של 86.5 מיליון יורו, רובם ככולם ממכירת חאמס רודריגס.

לוק שואו שחקן מנצ'סטר יונייטד. הטוויטר של מנצ'סטר יונייטד, צילום מסך
סאות'המפטון צוחקת כל הדרך לבנק. לוק שואו מוצג ביונייטד/צילום מסך, הטוויטר של מנצ'סטר יונייטד

חמש הבזבזניות הגדולות של חלון ההעברות (המספרים ביורו)

1. ברצלונה - 143 מיליון

2. ריאל מדריד - 110 מיליון

3. ליברפול - 98.8 מיליון

4. צ'לסי - 93.5 מיליון

5. אתלטיקו מדריד - 88.5 מיליון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully