וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחמישי: אליפות אירופה בג'ודו תצא לדרך

23.4.2014 / 23:02

11 ישראלים ישתתפו במונפלייה. ג'רבי עלתה אוטומטית לסיבוב השני. גם ארשנסקי, פולק, רוסאנו, גילי כהן ושגיא מוקי יתחרו

ירדן ג'רבי, ג'ודוקאית ישראלית. יוסי ציפקיס
היריבה העיקרית שלה על התואר תהיה חברתה הצרפתיה, קלריס אגבגננו. ירדן ג'רבי/יוסי ציפקיס

אליפות אירופה בג'ודו תצא מחר (חמישי) לדרך במונפלייה שבצרפת. 11 ג'ודאים ישראלים ישתתפו הפעם באליפות, כשהמטרה תהיה להשיג לפחות שתי מדליות כפי שקרה באליפות הקודמת בבודפשט. הג'ודאית הבכירה שתיעדר שוב היא אליס שלזינגר, שנמצאת בעיצומו של מאבק משפטי כנגד איגוד הג'ודו במטרה לקבל שחרור בינלאומי ולעבור לייצג מדינה אחרת.

ירדן ג'רבי, אלופת העולם בקטגוריית המשקל של עד 63 קילוגרם, תתחרה ביום שישי ותנסה להתמודד על התואר שחסר לה, אלופת אירופה. בשנה שעברה היא זכתה במדליית הארד בבודפשט וב-2012 במדליית הכסף ברוסיה. נראה שהיריבה העיקרית של ג'רבי על התואר תהיה חברתה הצרפתיה, קלריס אגבגננו, שהיא אלופת אירופה המכהנת ובאליפות העולם האחרונה הפסידה לג'רבי בגמר.

בכל מקרה, המפגש בין ג'רבי לאגבגננו יהיה אפשרי רק בגמר או בקרב על מדלית ארד. ג'רבי, המדורגת 1 בקטגוריה, עלתה אוטומטית לסיבוב השני ושם היא תמתין למנצחת בין אגטה אוזדובה הפולניה ללאורה סאלס לופס מאנדורה. ברבע הגמר היא אמורה לפגוש את האוסטרית הוותיקה הילדה דרקסלר. אם ג'רבי תעמוד בציפיות ותעלה לחצי הגמר, היא עשויה לפגוש שם אחת משתי יריבות שניצחו אותה בעבר: מרטינה טריידוס הגרמניה וטינה טרסטניאק הסלובנית. טריידוס ניצחה את ג'רבי השנה בגרנד פרי סמסון בטורקיה אחרי שהפסידה לה חמש פעמים בעבר, טרסטניאק ניצחה את ג'רבי ברבע גמר אליפות אירופה הקודמת.

טומי ארשנסקי, ג'ודוקא ישראלי. Laurence Griffiths, GettyImages
יפתח את ההופעות של הישראלים. טומי ארשנסקי/GettyImages, Laurence Griffiths

טומי ארשנסקי, שזכה במדליית הארד באליפות אירופה הקודמת, יפתח את הופעתם של הישראלים בקטגוריית המשקל של עד 60 קילוגרם. הוא יתמודד בסיבוב הראשון נגד טוביאס אנגלמאייר הגרמני. אם הוא ינצח, הוא יתמודד בסיבוב השני נגד אורחן ספארוב האזרי, מדליסט הארד מאליפות העולם או ואה טוטחאליאן הבלארוסי.

שני ישראלים יתחרו בקטגוריית המשקל של עד 66 קילוגרם. גולן פולק הוגרל בסיבוב הראשון נגד סוגוי אוריארטה הספרדי, שהיה אלוף אירופה ב-2010 וסגן אלוף העולם ב-2009. עם זאת, פולק ניצח את אוריארטה בשני המפגשים שקיימו השניים כולל באליפות עולם. אם פולק יעשה זאת גם הפעם, נראה שהוא יוכל להתקדם גם עד לחצי הגמר, ומי שצפוי לפגוש אותו בשלב הזה הוא ניהאט שיקחאליזאדה מאזרבייג'אן. טל פליקר יתמודד בסיבוב הראשון נגד סדריק בסי ממונאקו, ואם ינצח יפגוש בהמשך את המנצח בקרב בין אלים גדאנוב הרוסי, אלוף אירופה לשעבר, לאדריאן גומבוץ הסלובני.

אמלי רוסאנו, הג'ודאית שהגיעה מבלגיה ומייצגת כיום את ישראל, תתחרה בקטגוריית המשקל של עד 48 קילוגרם. היא תתמודד בסיבוב הראשון נגד אלכסנדרה פופ הרומניה, שהיא סגנית אלופת העולם עד גיל 21. מאחר ויש מעט מאוד משתתפות בקטגוריה הזאת, ניצחון של רוסאנו יעלה אותה לחצי הגמר, שם תתמודד נגד המנצחת בין אמנדין בושארד הצרפתיה לליאנדרה פרייטאס הפורטוגלית. ג'ודאית נוספת שתתחרה ביום חמישי ומחזיקה בסיכוי לפודיום היא גילי כהן (עד 52 קילוגרם). היא עלתה אוטומטית לסיבוב השני שם תתמודד נגד לאורה גומס רופינון הספרדיה, מדליסטית הארד מאליפות אירופה האחרונה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שגיא מוקי, ג'ודוקא ישראלי. יוסי ציפקיס
עוד מועמד פוטנציאלי למדליה. שגיא מוקי/יוסי ציפקיס

ביום שישי יתחרה במקביל לירדן ג'רבי ג'ודוקא מוכשר נוסף, שגיא מוקי (עד 73 קילוגרם). מוקי, שזכה השנה בשתי מדליות כסף בתחרויות גביע עולם וגראנד פרי, עלה אוטומטית לסיבוב השני ויתמודד שם נגד המנצח בין כריסטופר וולק הגרמני לניקולה גוסיץ' ממונטנגרו. אסף חן יתחרה באותו יום ב-81 קילוגרם ויפתח בקרב בסיבוב השני נגד דיוגו לימה הפורטוגלי. עוד נציגה ישראלית ביום שישי תהיה ליאור וילדיקאן (עד 70 קילוגרם) שעלתה אוטומטית לסיבוב השני ותמתין שם למנצחת בין ברברה מאטיץ' הקרואטית לאנקה פוגצ'ניק הסלובנית.

שני ישראלים נוספים יתחרו ביום ראשון בקטגוריית המשקל של עד 90 קילוגרם. אלון ששון יפתח בסיבוב הראשון נגד כריסטיאן טוט ההונגרי ופטר פלצ'יק יתמודד נגד נבאלי האוקראיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully