וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם פדרר, לברון ומאנינג יכולים, למה לא פלפס?"

בארה"ב מתרגשים מהחזרה של השחיין מפרישה ולא מודאגים מגילו: "גם אם הקאמבק לא יהיה מוצלח, זה לא ימחוק את העבר"

תאגיד כאן

פחות מיממה אחרי ההודעה של מייקל פלפס על חזרה לבריכה, חובבי השחייה בעולם מתרגשים. האמריקאי שיחגוג ביוני הקרוב יום הולדת 29, הוא כמובן הספורטאי המעוטר ביותר בתולדות המשחקים האולימפיים. הוא זכה ב-18 מדליות זהב, 2 מכסף ו-2 מארד ובנוסף החזיק במגוון רחב של שיאי עולם וזכה ב-25 מדליות זהב באליפויות העולם.

המטרה של השחיין האגדי היא כנראה אולימפיאדת ריו דה ז'נרו ב-2016, למרות שבסביבתו עדיין נזהרים מלצאת בהצהרות על כך. "אם רוג'ר פדרר עדיין יכול לשחק בצורה מכובדת בגיל 32, למה שמייקל פלפס לא יוכל להשתתף באולימפיאדה החמישית שלו בגיל 31? אולי גם להוסיף עוד מדליה או שתיים לאוסף המרשים שלו שעומד על 22?", תהה העיתונאי כריסטופר קלארי ב"ניו יורק טיימס".

גם שחיין העבר, ראודי גיינס, השווה את פלפס לספורטאים אחר: "מייקל יותר צעיר מלברון ג'יימס; האם אנחנו אומרים שלברון צריך להפסיק לשחק כי הוא כבר זכה בכל התארים? מייקל צעיר בתשע או עשר שנים מפייטון מאנינג ויש גם את מני פאקיאו בן ה-35, שבסוף השבוע ספג מהלומות וניצח בקרב גדול. האם פלפס יזכה בעוד שמונה מדליות אולימפיות? לא. בחמש או שש? כנראה שלא. אבל הוא עדיין יכול להשפיע על השחייה העולמית".

גם ב-USA TODAY התייחסו בהבנה לכך שפלפס לא יהיה אותו שחיין כמו פעם, אבל עדיין התרגשו מהקאמבק. "גם אם החזרה של מייקל לבריכה לא תהיה מוצלחת, זה לא ישנה את מה שהוא עשה בעבר", כתב כריס צ'ייס, "קאמבק לא מוצלח יכול לקחת ממנו 18 מדליות זהב בהן הוא זכה בארבע אולימפיאדות? הוא יכול למחוק את שיאי העולם שהוא שבר, את הגמר המרגש ל-100 מטר פרפר בבייג'ינג? חזרה כושלת רק תהיה פרק קצר בקריירה שוברת שיאים, זה הכול".

פלפס שפרש אחרי אולימפיאדת לונדון 2012, ישתתף בתחרות שתתקיים באריזונה בתאריכים 24-26 באפריל. מאמנו, בוב באומן, אמר: "אני חושב שהוא רק רוצה 'לטעום' את המים ולראות איך הולך לו. הוא נהנה מהאימונים ובשבילי זה מעודד לראות אותו עושה את זה בשמחה. הוא בכושר מספיק טוב כדי להתחרות, ההופעה שלו בטוח לא תהיה מביכה".

מייקל פלפס, שחיין אמריקאי. AP
חזר ליהנות בבריכה. פלפס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully