וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: צפון קוריאה תאפשר הרשמה למרתון המקומי

סוכנות הידיעות AP

2.4.2014 / 11:19

לראשונה, השנה גם זרים יוכלו לקחת חלק במירוץ המסורתי במדינה הסגורה, באחד היעדים האקזוטיים לחובבי הריצה בעולם

מרתון צפון קוריאה. David Guttenfelder, AP
יהיה מעניין. המרתון/AP, David Guttenfelder

לראשונה בתולדותיה, צפון קוריאה פותחת הרשמה לתיירים למרתון שייערך בבירה פיונגיאנג, למה שיהפוך לאחד היעדים האקזוטיים לחובבי הריצה מכל העולם.

חברת תיירות בינלאומיות מדווחות שהן מקבלות בקשות רבות לתחרות, שתתקיים ב-13 באפריל, שהשנה תכלול רצים חובבנים מכל העולם. המירוץ יכלול מרתון מלא - שיכלול בעיקר רצים מקצוענים - וריצת חצי מרתון ו-10 ק"מ.

האישור לאורחי המרתון הוא חלק ממגמה של צפון קוריאה, שכוללת ניסיון להרוויח כסף מתיירות, בדרך כלל על ידי טיולים מאורגנים לאירועי אמנות או שאר אטרקציות שהמדינה מעוניינת לחשוף.

מוקדם יותר השנה ממשלת צפון קוריאה הצהירה על תוכנית לפתוח אזורי תיירות מיוחדים ולחנוך אתר סקי ראשון. תחת עינו הפקוחה של קים ג'ונג און, המדינה מעניקה תשומת לב גדולה לספורט, כשלאחרונה במספר ערים נבנו מגרשי כדורסל ואזורים המיועדים לגלישת רולרבליידס.

המירוץ, שנערך זו השנה ה-27 ברציפות, כולל ארבע הקפות של מרכז העיר, הכוללת 2.5 מיליון איש. הוא מתחיל באצטדיון הלאומי, הכולל 70 אלף מושבים, יחלוף על פני אנדרטאות וכיכרות והאוניברסיטה המקומית, והריצה תימשך על גדת הנהר. אלו שישהו במדינה עשויים גם לקחת חלק בחגיגות יום ההולדת של המנהיג, שייערכו ב-15 באפריל.

מבחינה מעשית, רצים שירצו להשתתף יהיו חייבים לעשות זאת דרך סוכנויות נסיעות שמכירות היטב את נוהלי הביורוקרטיה של צפון קוריאה על מנת להשיג את האישורים הדרושים.

מרתון צפון קוריאה. David Guttenfelder, AP
מרתון צפון קוריאה/AP, David Guttenfelder
מרתון צפון קוריאה. Jon Chol Jin, AP
מרתון צפון קוריאה/AP, Jon Chol Jin
  • עוד באותו נושא:
  • מרתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully