וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה: העולם נגד ג'מייקה, ולהפך

ראש התאחדות האתלטיקה במדינה דחה את איום WADA, לפיו ג'מייקה תושעה מהאולימפיאדה אם לא תשפר את מדיניות בדיקת הסמים. מאמנו של בולט: "סימנו אותנו בגלל ההצלחה שלנו"

האצן הג'מייקני יוסאין בולט. רויטרס
ברזיל לא תהיה אותו דבר. בולט/רויטרס

אולימפיאדה בלי יוסאין בולט? הארגון נגד שימוש בסמים בספורט, WADA, איים אתמול (שלישי) על ג'מייקה בהשעיה מהמשחקים האולימפיים. לפי יו"ר הארגון, ג'ון פאהי, המדינה תושעה אם לא תשפר את מדיניות בדיקת הסמים. "המצב הנוכחי לא מקובל על WADA ואנחנו לא הולכים להקל על ג'מייקה בנושא", אמר פאהי ל"דיילי מייל".

היום הגיעה התגובה הג'מייקנית, כשראש התאחדות האתלטיקה במדינה, דוקטור וורן בלייק, ענה בחריפות: "זה לא אפשרי בכלל. מה היתה אולימפיאדת לונדון בלי ג'מייקה? מה 2012 היתה בלי האתלטים שלנו? זה לא יקרה".

כזכור, נושא בדיקות הסמים בג'מייקה עלה לכותרות כשמוקדם יותר השנה נתפסו מספר אתלטים מהמדינה, כולל אסאפה פאוול ושרון סימפסון, על שימוש בחומרים אסורים.

מאמנו של בולט, גלן מילס, צפה את הנולד וכבר לפני שבוע התייחס לחשדות שגורמת הדומיננטיות העצומה של הג'מייקני על המסלול. "אין ספק שהם סימנו את ג'מייקה בגלל ההצלחה שלה", אמר מילס, "אף אחד לא רוצה לראות את ג'מייקה ממשיכה לשלוט בריצות הקצרות. קראתי כמה כתבות מלאות שנאה על ג'מייקה, בהן טענו שההצלחה של בולט היא שקרית בגלל כל זה". מילס, שאימן בעבר גם את אסאפה פאוול, שנתפס נוטל חומרים אסורים, טען כי ג'מייקה אינה שונה ממדינות אחרות באשר לשימוש באותם חומרים. "היו לנו כמה אתלטית שנתפסו, אבל יש מעט מאוד מקרים בהם ג'מייקה הייתה מעורבת, יש מדינות שבהן כמות האתלטים שלקחו סמים גדולה יותר אבל עליהן ממעטים לדבר".

יולי האחרון: פאוול ואצנים ג'מייקנים נוספים נתפסו על שימוש בחומרים אסורים

אתלטיקה בוואלה! ספורט

יוסאין בולט, אסאפה פאוול, נסטה קרטר, נבחרת השליחים של ג'מייקה בשנת 2008. GettyImages
"אף אחד לא רוצה לראות את ג'מייקה ממשיכה לשלוט בריצות הקצרות. קראתי כמה כתבות מלאות שנאה על ג'מייקה, בהן טענו שההצלחה של בולט היא שקרית בגלל כל זה"/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully