וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MMA: מתכוננים לשבת גדולה ב-UFC

איתי לייבוביץ'

16.8.2013 / 9:26

סונן פוגש את שוגון רואה במרכזו של ערב מרתק ב-FOX, שיועבר בארץ ב-5+ לייב, ובו ייפגשו גם אליסטר אוברים וטרוויס בראון. איתי לייבוביץ' מתכונן

בשבת הקרובה ייערך האירוע הראשון של ה-UFC ברשת FOX SPORTS 1 ועל הנייר הולך להיות לנו אירוע מ ע ו ל ה!

בקרב המרכזי יפגשו הטוען לכתר הנצחי צ'ייל סונן והאיש המסוכן בעולם לשנת 2005 מוריסיו "שוגון" רואה. הקרב הזה טוב אך ורק במקום אחד וזה על הפוסטר, לא על הנייר ואני בספק שבזירה. סונן (13:27) הוא אולי הלוחם שהגיע הכי רחוק עם הכי מעט, שכן חוץ מהיאבקות (טובה) ויכולות גריינדינג אין לו מה להציע ברמות הגבוהות ובשני הקרבות האחרונים הושמד בקלות ע"י אנדרסון סילבה וג'ון ג'ונס. שוגון (7:28) רואה אמנם לא הושמד בקרב האחרון ורק הפסיד בהחלטה לגוסטבסון, אך מאז הניצחון שלו על משידה ב-2010 מחזיק רואה במאזן לא מרשים בעליל של שלושה הפסדים ושני ניצחונות בלבד. אמנם ההפסדים היו לגיטימיים – השמדה מידי ג'ונס וקרב השנה מול הנדרסון – אבל הניצחונות היו על לוחמים בינוניים שעבר זמנם בדמותם של פורסט גריפין וברנדון וורה. המזל של שוגון הוא שזוהי בדיוק רמתו של סונן ולמרות שהאחרון ינסה לקחת את הברזילאי לקרקע אני מאמין שהמוי טאי של שוגון יהיה יותר מדי בשביל המתאבק. בשורה התחתונה זה הלב של שוגון מול התבוסתנות של סונן.

בקרב השני של הערב ייפגשו הרי האדם אליסטר אוברים וטרוויס בראון בניסיון להתקרב לקרב על התואר. בזמן שטרוויס בראון מגיע לאחר ניצחון בנוקאאוט על גבריאל גונזגה הרי שהסיפור האמיתי של הקרב, ואולי של הערב כולו, הוא אוברים. התפלץ ההולנדי מגיע לאחר הפסד מיותר לחלוטין לביגפוט סילבה ממנו ספג נוקאאוט 25 שניות לסיום הקרב כאשר זילזל בברזילאי. שלא תבינו לא נכון, בראון לוחם מוכשר שמלבד הפסד בנוקאאוט לאותו ביגפוט מאזנו נקי מהפסדים אך זו לא הליגה בה אוברים נמצא.

את שנת 2010 סיים אליסטר עם חגורת אליפות שלישית במספר, כשהגן על חגורת האליפות של ליגת סטרייקפורס, זכה בחגורת האליפות של ליגת דרים היפנית וזכה בטורניר הגרנד פרי של ליגת K1 היוקרתית. ל-UFC הגיע בסוף 2011 לאחר שלא הפסיד קרב מאז 2007 לעומת עשרה ניצחונות מהם חמישה בהכנעה, שלושה בנוקאאוט ושניים בנוקאאוט טכני.

בבכורה של ב-UFC השבית אוברים את ברוק לסנר הבהמתי תוך שתיים וחצי דקות. הקרב מול ביגפוט סילבה היה קרב פורמלי בלבד כדי להקנות להולנדי ניצחון בדרך לקרב על התואר. כאמור, אוברים שיחק עם סילבה במשך שניים וחצי סיבובים תוך הבעת זילזול מוחלט בנפיל הברזילאי אך כשמזלזלים במשקלים הכבדים מסתכנים בלחטוף מכה כבדה. סילבה נתן קומבינציה מדהימה ששלחה את אוברים לישון והעניקה לו קרב חוזר מול האלוף קיין וולסקז. אלוף העולם ריסק את ביגפוט בסיבוב הראשון עם נוקאאוט טכני ולאוברים הייתה חצי שנה לעשות חושבים. וחושבים הוא עשה. לאחרונה התבטא אוברים בכנות שאופיינית לו ואמר שהוא אכן זילזל ושזה לא יקרה שוב. אני מאמין שהוא באמת מתכוון לכך ושזה יהיה ערב כואב וקצר לבראון שיהווה מדרגה בדרך לטיפוסו של אוברים לקרב מעניין מול קיין וולסקז.

מי שהפסיד את הקרב האחרון שלו בהחלטה לג'ים מילר הקשוח יושב כבר שנים רבות על משבצת הלוחם המלהיב של הליגה – ג'ו לוזון. עם 14 קרבות ב-UFC השיג לוזון לא פחות משישה פרסי 'הכנעת הערב', חמישה פרסי 'קרב הערב' פרס 'נוקאאוט הערב' אחד והקרב הנ"ל עם מילר זכה בפרס 'קרב השנה'. כרגע מחזיק לוזון ב-12 פרסי הערב, שיא אותו הוא מחזיק ביחד עם אנדרסון סילבה. לפחות עד ליום שבת. מולו יעלה מייקל ג'ונסון, מי שנבחר ראשון ע"י ג'ורג' סיינט פייר בעונה ה-12 של 'הלוחם האולטימטיבי' ואף הגיע עד לגמר, שם הפסיד לג'ונתן ברוקניס. מאז התחרות עומד ג'ונסון על מאזן של ארבעה ניצחונות ושלושה הפסדים, מאזן שרחוק מלהרשים אך עדיין מדובר באתלט ולוחם מסוכן. נתון אחד שיש לתת עליו את הדעת הוא שמתוך שמונה הפסדים בקריירה שישה הגיעו בהכנעה. לוזון? מתוך עשרים ושניים ניצחונות בקריירה בשמונה עשר פעמים שמע לוזון את יריבו צועק "נכנע!!!" או "אאאאההההההה". המפתח לניצחון של לוזון די ברור.

בניגוד לליגת ה-NBA, ב-UFC בפרט וב-MMA בכלל אין דראפט בו נבחרים מיטב הלוחמים בעולם. הדבר הקרוב ביותר לכך כיום היא תחרות 'הלוחם האולטימטיבי' והתכנית הכירה לעולם לא מעט לוחמים שהיום שמותיהם שגורים בפי כל. הפרוספקט, או השם החם והגדול ביותר בשנים האחרונות היה יוריה הול. הלוחם שהטיל אימה על לוחמי התכנית נראה כמו גירסה קטנה יותר של צ'יק קונגו, אך לא קטנה בהרבה. לבית הלוחם הגיע הול עם מאזן של שבעה ניצחונות ושני הפסדים כשארבעה ניצחונות הושגו בנוקאאוט, שניים בהכנעות וניצחון אחד בהחלטה. בטור ההפסדים ניתן לראות הפסד אחד בהחלטה ואחד בנוקאאוט טכני לאלוף הנוכחי כריס ויידמן. למרות שהוא מחזיק בחזות פיזית מפחידה דווקא הקרב הראשון שלו בתכנית, זה שאמור לאמור להותיר רושם על כולם, היה החלש ביותר כאשר ניצח בהחלטה "בלבד". הסערה נפתחה, התגברה והגיעה לשיאה כאשר חתך את יריביו בנוקאאוטים אכזריים שנראו כאילו נלקחו מסרט. דווקא במעמד הגדול ביותר בקריירה שלו, קרב הגמר, לא הצליח הול להביא עצמו לידי ביטוי והפסיד בהחלטה חצויה לקלווין גסטלום האנדרדוג. לאחר הקרב סיפר הול כי נכנע לרגשותיו ושחיבב את גסטולם מאימוניהם המשותפים בתכנית. מי שצפה בתכנית ראה שבדיוק כמו הקלישאה האויב הגדול של הול הוא הול עצמו שהראה שבריריות מנטלית לאורך העונה כולה. משחק הקרקע שלו עדיין אינו מלוטש אך מדובר במפלצת אתלטית עם יכולות נפץ בכל גפה וגפה ושאלת הכשירות שלו תישאר פסיכולוגית.

יריבו ג'ון האוורד חוזר ל-UFC לאחר העדרות בת שנתיים כאשר בשהות הקודמת שלו השיג מאזן של ארבעה ניצחונות רצופים שלאחרייהם באו שלושה הפסדים רצופים והדלת החוצה. השנתיים בחוץ עשו להאוורד טוב ובשבעה קרבות ניצח חמישה בנוקאאוט או נוקאאוט טכני, קרב אחד בהחלטה והפסיד קרב אחד בלבד בהחלטה. אמנם מדובר בלוחם מיומן ושלם אך לדעתי דיינה ווייט מאכיל אותו להול בתקווה שהול ינצח בצורה מרשימה ויתחיל לבנות איתנות מנטלית. מחר נדע.

ערב הקרבות יועבר בשידור ישיר ב-5+ לייב

האתר של איתי לייבוביץ'
Itay.leibovich@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully