וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם בשחייה: שיא עולם למיילוטיטה ב-100 חזה

צפו בליטאית קובעת 1:04.35 ד'. הושו היממה ב-200 מעורב, שיוון ללא מדליה. פרפר: זהב לסיוסטרום ב-100, לסיילו ב-50

עריכת וידאו: טל רזניק
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום השני באליפות העולם ה-15 בענפי ספורט המים בברצלונה סיפק הבוקר (שני) שיא ישראלי שקבעה עמית עברי ב-100 מטר חזה, ואילו הערב המתח היה בשיאו במשחי הגמר ב-200 מטר מעורב לנשים, 100 מטר פרפר לנשים, 100 מטר חזה לגברים ו-50 מטר פרפר לגברים. אבל עוד לפני שהושלמו משחי הגמר קיבלנו שיא עולם מרגש. רותה מיילוטיטה, הליטאית בת ה-16 שריגשה את העולם באולימפיאדת לונדון וזכתה במדליית הזהב ב-100 חזה, סיימה ראשונה בחצי גמר 100 מטר חזה לנשים, ועצרה את השעון על 1:04.35 דקות, שיפור של עשירית מהשיא הקודם. זהו שיא העולם הראשון שקובעת השחיינית הליטאית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
השחיינית הליטאית רותה מיילוטיטה. רויטרס
מלכת הבריכה. מיילוטיטה/רויטרס

200 מטר מעורב, נשים

הגמר המסקרן ביותר הערב היה במשחה הזה, בו קיבלנו הפתעה ענקית, כשהאלופה האולימפית יה שיוון סיימה את המשחה ללא מדליה. רבים קיוו לראות את הסינית בת ה-17 שוברת שיא עולם, אך היא סיימה רק במקום הרביעי עם 2:10.48 דקות. מי שזכתה במדליית הזהב ובתואר אלופת העולם במקצה היא ההונגרייה קטינקה הושו, כששחתה את המרחק ב-2:07.92 דקות. במדליית הכסף זכתה אליסיה קוטס האוסטרלית עם 2:09.39 דקות, ובארד זכתה הספרדייה מירייה בלמונטה עם 2:09.45 דקות.

השחיינית ההונגרייה קטינקה הושו עם מדליית הזהב ב-200 מעורב. רויטרס
הפתיעה את כולם. הושו/רויטרס

100 מטר פרפר, נשים

שרה סיוסטרום השבדית הוכיחה שליטה בבריכה בגמר המסקרן, וניצחה באופן מרשים את שיאנית העולם האמריקאית דנה וולמר. סיוסטרום סיימה ראשונה עם 56.53 שניות בלבד. את ההפתעה הגדולה של המשחה סיפקה אליסיה קוטס האוסטרלית, שסיימה שנייה עם 56.97 שניות והקדימה את האלופה האולימפית דנה וולמר, שסיימה במקום השלישי בלבד עם 57.24 שניות. אגב, זאת הפעם השנייה ברציפות בה קוטס קוטפת את מדליית הכסף במשחה במסגרת אליפות העולם, אחרי שעשתה זאת לפני שנתיים בשנגחאי.

שרה סיוסטרום, שחיינית שבדית, אליפות העולם בשחייה. רויטרס
וולמר ראתה לה את הגב. שרה סיוסטרום/רויטרס

100 מטר חזה, גברים

הגמר הראשון הערב היה קרב משולש בין שיאן העולם הדרום אפריקאי קמרון ואן דר בור לכריסטיאן ספרנגר האוסטרלי שרצה להשיג זהב ראשון לארצו באליפות, כשגם קורדס האמריקאי בתמונה. בסיום המשחה הצמוד היה זה ספרנגר האוסטרלי שקטף את מדליית הזהב לאחר שעקף את ואן דר בור וסיים ראשון בזמן של 58.79 שניות. ואן דר בור סיים שני בזמן של 58.97 שניות והברזילאי פיליפה לימה זכה בארד עם 59.65 שניות. הצרפתי פלורן מנודו סיים אחרון בגמר עם 23.35 שניות.

כריסטיאן ספרנגר, שחיין אוסטרלי, אליפות העולם בשחייה. רויטרס
מדליה ראשונה לאוסטרליה באליפות. ספרנגר/רויטרס

50 מטר פרפר, גברים

הברזילאי סזאר סיילו שמר על תואר אלוף העולם במשחה, אחרי שניצח בגמר ועצר את השעון על 23.01 שניות. הברזילאי בן ה-26, שזכה בזהב גם לפני שנתיים בשנגחאי, הוא השני בלבד שזוכה בפעם השנייה ברציפות במשחה הזה, אחרי שהדרום אפריקאי רולאנד שואמן. האמריקאי יוג'ין גודסו זכה במדליית הכסף עם 23.05 שניות והצרפתי פרדריק בוסקט סיים שלישי וזכה בארד עם 23.11 שניות.

סזאר סיילו, שחיין ברזילאי, אליפות העולם בשחייה. רויטרס
עף עד לזהב. סזאר סיילו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully